kommer du montera golvlister senare eller har du byggt hörnen för att det inte ska listas.

om du ska ha lister när det är färdigt så är det bra att göra saker i rätt ordning så blir det bra.
om du aldrig ska ha lister så bör elektrikern kunna hitta en lösning 7cm över golvet.

Matzeball
H hempularen skrev:
Andra elfirmor installerar egenköpta prylar, men begär då typ 20 - 50% högre timpeng.
Å andra sidan får man kanske rot-avdrag som kompenserar det. Det blir väl inget rotavdrag på materialkostnader.

Är det inte ett nybygge?

Jo, nybygge gjort på ett flyttat timmerstomme.

Om jag av estetiska skäl valt bort golvlister hade jag nog pillat in VP-rör bakom råsponten. Fast det är nog ytterligare en sån kommentar som inte hjälper TS.

M Myckling skrev:
Fast en normalfördelningskurva säger ju inte att hälften är bra och hälften är dåliga. Normalfördelningskurvan kommer att visa att majoriteten är medelmåttiga och sedan med fallande sannolikhet är ett antal riktigt usla och ett antal är enastående bra.
Nej normalfördelningen säger inte ens det. Den förutspår hur många du hittar hur långt bort från snittet. Vad det innebär att befinna sig i den första eller 99e percentilen måste du bestämma på annat sätt, genom en normering av kunskap tex. Man kan tänka sig områden, säg kunskapen om eld hos brandmän, där ingen är dålig, även de längst till vänster. Eller områden där även de långt till höger har dålig kunskap, säg förmågan att köra bil bland 10-åringar.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Kanske du kan sätta en tillfällig golvlist och ta bort den när elektrikern åkt? Helst ska han ju då klamma i väggen, inte i listen. Annars får du väl komplettera med klammor i väggen, men var försiktig så att ledningen inte skadas (kräver möjligen behörighet formellt sett men åtminstone att man vet vad man gör), sedan tar du bort klammorna i listen och slutligen listen. Eller så tar man bort klammor och list så kabeln hänger fritt innan man börjar klamma i väst ev m liststump som stöd.

Så vart det el draget, av erfaret folk.
Fjärde gången gillt. Det handlar om att få tag i rätt folk helt enkelt.

Var ju inga problem, Kulo satt som förr med helklammer och målas in i väggen.
Som sagt, som förr i tiden.

Med elen igång kunde jag i sep bygga kök / tvätt och få igång VA med wc / dusch.
Lite bilder som bevis.
Mors /Tord.

• Exteriörbild av en byggnad med nydragen el, belyst av en utomhuslampa, med vedstapel och fordon till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerade spottar i taket och ett kök med träbänkskiva och svarta luckor i ett nyrenoverat rum.
    Skapa konto
  • Nyinstallerat kök och tvättstuga med tvättmaskin, diskbänk och vit värmepanna på väggen.
    Skapa konto
Redigerat:
Nu ser jag iofs ingen kulo 70mm ovan golv?

• Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.