Blwrgrl skrev:
TB & Mathias - streamingtjänster är ju att "sprida" d oxå - appropå "spridningskollen" - behövs väl en "uppladdare" bakom dessa sidor..så indirekt påverkar väl filfolket utvecklingen av nätet?
Med streaming, i statistiken, så avses normalt play-tjänster som Netflix, youtube, svtplay osv, inte dreamfilm mfl.

Så jag skulle ändå säga näe på din fråga....:)

Det filfolket möjligen gör är att driva upp efterfrågan på fiberacces, men även det lär vara på marginalen.

• Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
Bra att ni har koll på siffror 🙈 Jag fastnade nog lite för mkt i tänket kring swefilmer/dreamfilm etc, och ja det finns ju som du säger lagliga tv-serie/filmstreaming än..utöver Netflix - de där övriga 25% -ok men historiskt så kanske vi ändå måste tacka fildelarna för att titta från dator "blev allmänt vedertaget" tror ni inte? något bra för den globala ekonomin har fildelning väl gett också? 😀 😜

Ok det är fredag, vi ger fildelningen en poäng för förbättrad global ekonomi.

;)

• Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
Blwrgrl skrev:
något bra för den globala ekonomin har fildelning väl gett också? 😀 😜
Högst tveksamt, tänk bara på hur många som antagligen sitter på sin arbetstid och tittar på film m.m.

Haha men att trivas på sin arbetsplats är viktigt! Kan man sköta d snyggt är d ok enligt mig 😁😁

Det finns dem som kan utföra sitt jobb samtidigt som de ser på tex Netflix. Min fru sitter och packar små paket på jobbet och ser på Netflix 8 timmar om dagen 👍. Men det har inte riktigt med tråden att göra :)

• Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
O
Ramnemark skrev:
Det finns dem som kan utföra sitt jobb samtidigt som de ser på tex Netflix. Min fru sitter och packar små paket på jobbet och ser på Netflix 8 timmar om dagen 👍. Men det har inte riktigt med tråden att göra :)
Multitasking :p

• Gilla
burger
  • Laddar…
timmelstad skrev:
Scenario: Åklagare lägger fram "BEVIS" (som du så fint förenklar allt till) för att du haft en torrent-klient igång och den har stått och tankat hem en fil.

Erkänner du då det, men säger att "jag laddade aldrig hem hela filen så det är enligt lag inte ett brott" så kan du räkna med att du kommer behöva belägga det ytterligare, dvs semantiskt sett "bevisa" att du har rätt.
Det är väl snarare så att man ifrågasätter att det ska räknas som att man har delat en hel film, när åklagarens bevis bara visar 1%.

I försvar ska man inte försöka komma med motbevis, man ska bara ifrågasätta åklagarens bevisning. Vad visar beviset? Visar det verkligen det åklagaren påstår?

Nerre skrev:
Det är väl snarare så att man ifrågasätter att det ska räknas som att man har delat en hel film, när åklagarens bevis bara visar 1%.

I försvar ska man inte försöka komma med motbevis, man ska bara ifrågasätta åklagarens bevisning. Vad visar beviset? Visar det verkligen det åklagaren påstår?
Huvudet på spiken, Nerre :thumbup:

Nerre skrev:
Som sagt, semantisk diskussion. Förändrar ingenting i sak.

Den som på allvar tycker/tror att det är bättre att säga " ja jag har fildelat, men bara pyttelite" än " nej, jag har inte fildelat" ska förstås köra på den strategin när bluffbrevet kommer.

• Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Nerre skrev:

Ifrågasätta bevisning låterklokt, om man inte samtidigt erkänner den handling som du avkrävs ansvar för.

MathiasS skrev:
Den som på allvar tycker/tror att det är bättre att säga " ja jag har fildelat, men bara pyttelite" än " nej, jag har inte fildelat" ska förstås köra på den strategin när bluffbrevet kommer.
Hur var det nu med ditt "tjafs" MathiasS?
Du har verkligen gått och blivit ett troll på riktigt, tragiskt

• Gilla
Oijoij
  • Laddar…
Ska vi låta tjafset vara och lägga mer fokus på frågan i sig? Har någon hört om det skickats it några krav än?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.