34 873 läst ·
165 svar
35k läst
165 svar
Kravbrev efter 6 månader giltigt?
Hur menar du då? Vad skulle man säga då?
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
Ja. Jag menade ditt inlägg. Vad menar du att man kan bli ansvarig för?
D Daniel 109 skrev:
Allt det man har sagt som kan vridas, vändas och tolkas till motpartens fördel där det kan vara en antydan till att man erkänner det motparten säger. Och görs då den tolkningen senare i en tvist att man har erkänt ett fel eller liknande så kan försäkringsbolaget vägra hantera den frågan då man själv har medgivit saker utan att prata med försäkringsbolaget. Så då står man där med svarte Petter på hand bara för att man sa något som man trodde inte var någon fara att säga. Säger man ingenting så finns det inget som kan vändas emot enD Daniel 109 skrev:
Har du något exempel?
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Enligt reglerna får man inte citera om det inte är motiverat. Svarar man på föregående inlägg är det inte motiverat.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Ok, tack för den informationen. Har bara sett att det flertalet gånger har blivit otydligt i vissa trådar med många som kommenterar.
End of OT.
End of OT.
Som tidigare sagts.
Bestrid till köparen, skriv inga detaljer om varför du bestrider. Spelar ingen roll att du har varudeklarerat, det står antagligen inte att köparen måste vända sig till försäkringen så för att ha din rygg fri om de försöker med dig OVK inte försäkringen så har du svarat.
Sedan får du tyvärr också anmäla till försäkringen. Tänk på att inte där heller komma med egna synpunkter utan endast köparens information.
Bestrid till köparen, skriv inga detaljer om varför du bestrider. Spelar ingen roll att du har varudeklarerat, det står antagligen inte att köparen måste vända sig till försäkringen så för att ha din rygg fri om de försöker med dig OVK inte försäkringen så har du svarat.
Sedan får du tyvärr också anmäla till försäkringen. Tänk på att inte där heller komma med egna synpunkter utan endast köparens information.
Jag har varit med om exakt samma grej. Kontaktade min advokat som skickade ett brev till Juristen och sen lossades både Juristen och köparen som att det regnade.
Jag satte hårt mot hårt bara. Du ska ha möjlighet att se och själv kunna åtgärda påstådda fel.
Jag satte hårt mot hårt bara. Du ska ha möjlighet att se och själv kunna åtgärda påstådda fel.
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Jurist kan vem som helst kalla sig, det är ingen skyddad titel.
Så länge du inte fått kravet via REK eller handräckning så hade jag sparat det i en pärm och bara suttit lugn i båten.
Strunta i denna pajas som försöker sno pengar av dig.
Så länge du inte fått kravet via REK eller handräckning så hade jag sparat det i en pärm och bara suttit lugn i båten.
Strunta i denna pajas som försöker sno pengar av dig.
RustVilla skrev:
Jo, kommer nog bestrida detta själv, sedan får en jurist ta över vid senare tillfälle. Flera som sagt att man skall ha möjlighet att se och åtgärda felen själv. Stämmer verkligen detta till 100%? Köparen har lite bilder etc som visar på diverse fel (håller dock inte med om att dem är dolda på något sätt), dock så är ju allt åtgärdat så att säga, dvs inget som är besiktningsbart på plats längre
Härryda2015 skrev:
Det har kommit via mejl. Är det bärighet nog? Kan man bara skita i det, i sånt fall. Vad är risken egentligen?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Det är ju upp till köparens jurist att bevisa att du mottagit kravet och Mail försvinner ju.S sjoberg77 skrev:
Jag tycker att man ska hålla kommunikationen till ett minimum. Har du haft hjälp av någon mäklare under försäljningen?
