79 878 läst ·
469 svar
80k läst
469 svar
Krav på sanera klotter 280 000 kr
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 166 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 166 inlägg
Mmm jag satt just och tänkte på falu rödfärg, den finns ju i flera kulörer och det borde gå att få fram samma kulör som väggen har nuFarstatjej90 skrev:
Falu slamfärg är ju populärt att spruta på
Men det fäster inte på akrylatfärg, alltså klottrade ytor. Jag har försökt, det tvättas bort av regnet på ett par år.hsd skrev:
Fast här skulle man ju inte byta material, utan ytbehandling.Claes Sörmland skrev:
Grundregeln är ändå "byggnaden byter färg, fasadbeklädnad eller taktäckningsmaterial eller byggnadens yttre utseende avsevärt påverkas på annat sätt.". Om man får till det utan att utseendet direkt påverkas torde det vara fritt fram kan man tycka.
En annan tycker ju att de skulle godkänna att ribborna målades i en liknande kulör.
Men eftersom jag är en annan så är det bara en garanti för att kommunen INTE kommer godkänna en sådan lösning.
Men eftersom jag är en annan så är det bara en garanti för att kommunen INTE kommer godkänna en sådan lösning.
Tänker att premien skulle raka iväg i klottertunga områden?
Ja, jag tänkte mer om det är polisanmält som skadegörelse, och om det skulle vara möjligt att gå den vägen?L lbgu skrev:
Men troligen täcker det väl inte sådant?
Men om någon klottrar på din bil, då går försäkringen in om du har gjort en polisanmälan.
Murgröna.