3 807 läst ·
86 svar
4k läst
86 svar
Korrekt enligt era samlade expertis?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 829 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 829 inlägg
Är väll så att man oftast bara söker hjälp på forum når man har problem. Om TS haft säg 15 projekt och startat 3 trådar med dåliga hantverkare så tycker jag till och med han haft bra träffsäkerhet på bra hantverkare.Farstatjej90 skrev:
Eftersom du nu svarar mig med OT antar jag att du och moderator är ok med att jag också replikar.
Läsarna kan ju titta på dina tidigare trådar och bilda sin egen uppfattning.
Det du skriver att jag har skrivit har jag för övrigt inte skrivit. Det är, som ett råd till dig, bättre att diskutera det som har sagts istället för något man hittar på, som inte har sagts.
Dina trådar följer alltid samma mönster. Det är dyrt, fel och sen i slutet "blir allt bra". Jag tror inte du gör dig själv några tjänster genom att tro att din situation är bättre än andras utan ta min uppfattning på allvar, det är någon eller några parametrar hos dig som gör att det blir så här gång efter gång..
Jag tycker det är riktigt svårt att hitta bra arbetare och ibland har det gjort ok jobb (inget som krävt att de gör om, men jag kanske ändå inte är helt nöjd) men jag känner att jag som lekman gjort det bättre
Precis!U Utsliten och utdömd skrev:Är väll så att man oftast bara söker hjälp på forum når man har problem. Om TS haft säg 15 projekt och startat 3 trådar med dåliga hantverkare så tycker jag till och med han haft bra träffsäkerhet på bra hantverkare.
Jag tycker det är riktigt svårt att hitta bra arbetare och ibland har det gjort ok jobb (inget som kraft att de gör om, men jag kanske ändå inte är helt nöjd) men jag känner att jag som lekman gjort det bättre
Det är såklart inte fel på mig. Jag är faktiskt väldigt trevlig. Men jag vill också att om jag betalar rimligt för ett fackmässigt jobb så vill jag att det levereras fackmässigt och jag accepterar inte annat. Många jag känner drabbas mycket mer men de orkar inte driva …. Det är jättejobbigt som Privatperson I en lite rutten bransch som bygg….
Det är synd ❤️
Ja, de använder Leca block. Sedan cement….P Prodigys skrev:
Angående trollning. Vad är det egentligen du vill med tråden. Du lägger ut en massa bilder en kväll och vill veta om det är ok. Sedan är allt rivet och borta strax efter tuppen vaknat nästa morgon och det visar sig att du redan innan du bad om råd här hade reklamerat. Med tanke på när de var hos dig och rev, hade du redan kvällen innan fått veta att de skulle göra om. Varför vill du ha svar på om de gjort rätt, när både du och firman var överens om att det var skit?
Håller med.Jarlingar skrev:
Jag sett till att spola bort det direkt när jag har spillt på stenarna, då är det väldigt enkelt med bara vatten.
När det har stelnat.....inte så enkelt.
Plattor som dessutom är lite "skrovliga" i ytan har en tendens att få permanenta missfärgningar.
Jag vill försöka få en uppfattning av vad som brister. Vad ser folk som är icke fackmässigt. Jag vill också försöka förstå hur man ska montera snyggt.Hep skrev:
Angående trollning. Vad är det egentligen du vill med tråden. Du lägger ut en massa bilder en kväll och vill veta om det är ok. Sedan är allt rivet och borta strax efter tuppen vaknat nästa morgon och det visar sig att du redan innan du bad om råd här hade reklamerat. Med tanke på när de var hos dig och rev, hade du redan kvällen innan fått veta att de skulle göra om. Varför vill du ha svar på om de gjort rätt, när både du och firman var överens om att det var skit?
Seriösa svar uppskattas mycket.
Jag håller med och förstår heller inte syftet eller vad som egentligen eventuellt hänt men det är bra att känna till att TS i denna och andra trådar är mycket aktiv med att rapportera inlägg som ifrågasätter och inte sällan får moderator med sig så min tolkning blir att oavsett vad det egentligen är frågan om är Byggahus nöjda med att dessa trådar är här..Hep skrev:
Lite väl dramatiskt tycker jag. Klart det är ok att ställa frågor och det tycker jag du ska fortsätta med. Men det blir så mycket bättre om man ger all relevant info. Det startas en massa trådar som blir helt meningslösa utan bilder, en del andra där någon vill ha råd om hur de ska bygga något men glömmer att nämna om de någonsin sett ett verktyg, eller frågor om poolbygge fast man nämner inte att det är i Spanien.Globetrot skrev:
I det här fallet skulle det varit juste av dig att nämna att företaget gått med på att det var uselt byggt och att de skulle riva upp allt. Med den vetskapen blir det ju rätt onödigt att fundera på om det är rätt gjort eller vad för argument man vill hjälpa dig med för att få det löst.