3 807 läst ·
86 svar
4k läst
86 svar
Korrekt enligt era samlade expertis?
Tack för att du lämnar!Farstatjej90 skrev:
Jag vet inte om jag får eller inte får svara TS som citerar mig ovan samtidigt som han/hon rapporterat mitt inlägg som också tagits bort pga "personligt påhopp". Intresserade kan ju titta ovan för det är fortfarande läsbart som citerat i TS svar. Men jag lämnar tråden så länge med tanke på att TS verkar ha moderator på "speed dial"...
Du får mer än gärna svara om det rör ämnet! Det är inte relevant vad min privatekonomi är och jag uppskattar inte att du felaktigt påstår att ”alla mina projekt alltid är urusla” - det stämmer absolut inte. Vi har ofta besiktning män involverade och våra renoveringar blir i 9 fall av 10 rättade korrekt. De är nog troligen bättre än de flesta privatpersoners.
Så, håll dig till ämnet och sluta ”trolla”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men hu för man en trapp av marksten fackmässigt?
Jag trodde man använde fix/fog…inte sättsand? Anledning till min fråga är att dessa nissar vi anlitat bara säger ”lita på oss”….de vill inte berätta hur de skall konstruera det.
Jag trodde man använde fix/fog…inte sättsand? Anledning till min fråga är att dessa nissar vi anlitat bara säger ”lita på oss”….de vill inte berätta hur de skall konstruera det.
Beror på hur man bygger upp stommen, själv är jag partisk till att ha någon form av kantsten eller murblock och sen fylla hålrummet med makadam. Håller man på med lecablock och bruk finns ju alltid risken att det sprickor och blir frostsprängning.Globetrot skrev:
Redigerat:
Eftersom du nu svarar mig med OT antar jag att du och moderator är ok med att jag också replikar.Globetrot skrev:
Tack för att du lämnar!
Du får mer än gärna svara om det rör ämnet! Det är inte relevant vad min privatekonomi är och jag uppskattar inte att du felaktigt påstår att ”alla mina projekt alltid är urusla” - det stämmer absolut inte. Vi har ofta besiktning män involverade och våra renoveringar blir i 9 fall av 10 rättade korrekt. De är nog troligen bättre än de flesta privatpersoners.
Så, håll dig till ämnet och sluta ”trolla”
Läsarna kan ju titta på dina tidigare trådar och bilda sin egen uppfattning.
Det du skriver att jag har skrivit har jag för övrigt inte skrivit. Det är, som ett råd till dig, bättre att diskutera det som har sagts istället för något man hittar på, som inte har sagts.
Dina trådar följer alltid samma mönster. Det är dyrt, fel och sen i slutet "blir allt bra". Jag tror inte du gör dig själv några tjänster genom att tro att din situation är bättre än andras utan ta min uppfattning på allvar, det är någon eller några parametrar hos dig som gör att det blir så här gång efter gång..
Jag förstår att du har en väldigt skev syn. Du verkar tycka generellt att man som kund inte ska ställa krav. Att om saker blir fel så är det kundens fel.Farstatjej90 skrev:
Eftersom du nu svarar mig med OT antar jag att du och moderator är ok med att jag också replikar.
Läsarna kan ju titta på dina tidigare trådar och bilda sin egen uppfattning.
Det du skriver att jag har skrivit har jag för övrigt inte skrivit. Det är, som ett råd till dig, bättre att diskutera det som har sagts istället för något man hittar på, som inte har sagts.
Dina trådar följer alltid samma mönster. Det är dyrt, fel och sen i slutet "blir allt bra". Jag tror inte du gör dig själv några tjänster genom att tro att din situation är bättre än andras utan ta min uppfattning på allvar, det är någon eller några parametrar hos dig som gör att det blir så här gång efter gång..
Jobbar du som hantverkare?
Om du tycker jag är för petig och anser trappen helt ok så säg det bara.