Globetrot
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag vet inte om jag får eller inte får svara TS som citerar mig ovan samtidigt som han/hon rapporterat mitt inlägg som också tagits bort pga "personligt påhopp". Intresserade kan ju titta ovan för det är fortfarande läsbart som citerat i TS svar. Men jag lämnar tråden så länge med tanke på att TS verkar ha moderator på "speed dial"...
Tack för att du lämnar!

Du får mer än gärna svara om det rör ämnet! Det är inte relevant vad min privatekonomi är och jag uppskattar inte att du felaktigt påstår att ”alla mina projekt alltid är urusla” - det stämmer absolut inte. Vi har ofta besiktning män involverade och våra renoveringar blir i 9 fall av 10 rättade korrekt. De är nog troligen bättre än de flesta privatpersoners.

Så, håll dig till ämnet och sluta ”trolla”

Globetrot
Frerider Frerider skrev:
Ja det har jag sett, tänkte mer på detta.
Ja, sant! Det är en glipa på ca 3 mm (syns inte på bilden)

IMG_20260514_201514799.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Skapa konto
IMG_20260517_114413858_HDR.jpg
Skapa konto
IMG_20260517_153539472_HDR.jpg
Skapa konto
Kostade under 25.000 kr

• Gilla
maria01 och 4 till
  • Laddar…
Globetrot
Nu har de rivit allt och ska göra om 👍

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Nu har de rivit allt och ska göra om 👍
Snabba ryck. Från ditt första inlägg till detta - Du får återkomma om hur de löser det

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Globetrot
N Nucky skrev:
Snabba ryck. Från ditt första inlägg till detta - Du får återkomma om hur de löser det
Ja, jag klagade ju till dem (såklart) innan jag lade ut frågan här. Men ja. De fattade nog att de bör riva medans det är färskt. Inte torkat

Redigerat:
Globetrot
Men hu för man en trapp av marksten fackmässigt?

Jag trodde man använde fix/fog…inte sättsand? Anledning till min fråga är att dessa nissar vi anlitat bara säger ”lita på oss”….de vill inte berätta hur de skall konstruera det.

Globetrot
lunnabo lunnabo skrev:
[bild][bild][bild][bild]Kostade under 25.000 kr
Var hittade du så billiga stenar? Bara våra stenar kostar 20,000….

Men hu för man en trapp av marksten fackmässigt?

Jag trodde man använde fix/fog…inte sättsand? Anledning till min fråga är att dessa nissar vi anlitat bara säger ”lita på oss”….de vill inte berätta hur de skall konstruera det.
Beror på hur man bygger upp stommen, själv är jag partisk till att ha någon form av kantsten eller murblock och sen fylla hålrummet med makadam. Håller man på med lecablock och bruk finns ju alltid risken att det sprickor och blir frostsprängning.

Redigerat:
Var hittade du så billiga stenar? Bara våra stenar kostar 20,000….
IMG_20260706_105203014.jpg
Skapa konto
Har på lager men ibland måste jag ju fylla på...

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Tack för att du lämnar!

Du får mer än gärna svara om det rör ämnet! Det är inte relevant vad min privatekonomi är och jag uppskattar inte att du felaktigt påstår att ”alla mina projekt alltid är urusla” - det stämmer absolut inte. Vi har ofta besiktning män involverade och våra renoveringar blir i 9 fall av 10 rättade korrekt. De är nog troligen bättre än de flesta privatpersoners.

Så, håll dig till ämnet och sluta ”trolla”
Eftersom du nu svarar mig med OT antar jag att du och moderator är ok med att jag också replikar.
Läsarna kan ju titta på dina tidigare trådar och bilda sin egen uppfattning.
Det du skriver att jag har skrivit har jag för övrigt inte skrivit. Det är, som ett råd till dig, bättre att diskutera det som har sagts istället för något man hittar på, som inte har sagts.

Dina trådar följer alltid samma mönster. Det är dyrt, fel och sen i slutet "blir allt bra". Jag tror inte du gör dig själv några tjänster genom att tro att din situation är bättre än andras utan ta min uppfattning på allvar, det är någon eller några parametrar hos dig som gör att det blir så här gång efter gång..

Globetrot
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Eftersom du nu svarar mig med OT antar jag att du och moderator är ok med att jag också replikar.
Läsarna kan ju titta på dina tidigare trådar och bilda sin egen uppfattning.
Det du skriver att jag har skrivit har jag för övrigt inte skrivit. Det är, som ett råd till dig, bättre att diskutera det som har sagts istället för något man hittar på, som inte har sagts.

Dina trådar följer alltid samma mönster. Det är dyrt, fel och sen i slutet "blir allt bra". Jag tror inte du gör dig själv några tjänster genom att tro att din situation är bättre än andras utan ta min uppfattning på allvar, det är någon eller några parametrar hos dig som gör att det blir så här gång efter gång..
Jag förstår att du har en väldigt skev syn. Du verkar tycka generellt att man som kund inte ska ställa krav. Att om saker blir fel så är det kundens fel.

Jobbar du som hantverkare?

Om du tycker jag är för petig och anser trappen helt ok så säg det bara.

• Gilla
Baba_yaga
  • Laddar…
Globetrot
lunnabo lunnabo skrev:
[bild]Har på lager men ibland måste jag ju fylla på...
Jag förstår! Bra att ha egna lager, men så är jämförelsen inte så relevant kanske? 25,000 för en trapp mot vår hela stenläggning och tre trappor

Jag förstår! Bra att ha egna lager, men så är jämförelsen inte så relevant kanske? 25,000 för en trapp mot vår hela stenläggning och tre trappor
Själv ser jag inte en endaste Sten hos Dig.
Enbart betong...

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Globetrot
lunnabo lunnabo skrev:
Själv ser jag inte en endaste Sten hos Dig.
Enbart betong...
Det är city mix stenar. Marksten

• IMG_7921.jpeg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.