hedde skrev:
Hornbach säljer en Hitachi nu 14,4V med två 1,5Ah Li-ion batterier med laddtid på 40 min. Beteckningen är: DS14DSFL
Någon som tycker att den kan vara något att satsa på?
Det finns lite skrivet om den dragaren i den här tråden från inlägg 143 och framåt

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/124543-rekommendera-en-skruvdragare-5.html

Oavsett vad du köper så bör du först kolla upp att maskinen passar dina händer så kläm och känn på dem först innan du köper en, hitachis maskiner passade inte mina händer så därför vart det ett panasonic kit för min del då de passade mig bäst.
 
arwid skrev:
Har varit och tittat lite närmare på olika skruvdagare från olika tillverkare och de från panasonic passade mina händer bäst så nu har jag beställt ett eyc190 kit från the tool vault få se när man får den d^_^b
Idag dök paketet upp så det fungerade utmärkt att beställa från the tool vault med en helt ok leveranstid och prylarna var det inget fel på nu får man se till att använda dem också :rolleyes:
 
Paul-Staffanstorp
Mmmm... Idag blev de investering i nya festool c12 Li ... :)

Alltid kul med nytt...
 
Jaså du Paul, du fick något grönt i blicken och var tvungen att handla. ;)
 
Paul-Staffanstorp
skalman1 skrev:
Jaså du Paul, du fick något grönt i blicken och var tvungen att handla. ;)
He he...

Jag var ju bara tvungen att ha något nytt att stoppa in i den nya bilen... :P
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Mmmm... Idag blev de investering i nya festool c12 Li ... :)

Alltid kul med nytt...
Trevlig maskin det där. När du skriver nya, menar du då den med 1.5 Ah (eller 3.0) batteri. Det påstås ju att det ska komma en uppdaterad version. Dock med små skillnader för C12Li, såsom 1.5 Ah batteri och batteri indikator, ingen dealbreaker direkt men jag blev nyfiken när du skrev 'nya'. Festool Sverige har inte gjort någon reklam vad jag har sett.
 
Paul-Staffanstorp
Njae... med nya syftar jag på att den är nyare än min gamla NiMh, men den har dock bara 1,3 Ah batteri...
 
C12 Li (1,3Ah) är nog den bästa skruvdragaren jag använt när det kommer till finlir. Kunde aldrig ana hur mycket jag skulle uppskatta den innan jag köpte den. Tar dock hellre med mig Maktian upp på taket.
 
Paul-Staffanstorp
phl skrev:
C12 Li (1,3Ah) är nog den bästa skruvdragaren jag använt när det kommer till finlir. Kunde aldrig ana hur mycket jag skulle uppskatta den innan jag köpte den. Tar dock hellre med mig Maktian upp på taket.
Ungefär så kände jag när jag skaffade CXS vilken jag älskar just till finliret...
C12 kommer nog att komplettera CXS jäkligt bra för att borra med...
Makitas 18v används till lite kraftigare jobb...
Sen får den gamla C12 följa med som komplement...och reserv...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Njae... med nya syftar jag på att den är nyare än min gamla NiMh, men den har dock bara 1,3 Ah batteri...
Ok, var bara nyfiken. Som sagt är det ingen stor grej på C12an jämfört med den som redan finns idag.
 
Ja festool dragarna är ju bra till finlir med sin fina känsla i drivningen och moment begränsningen. :)
 
Måste bumpa upp den här tråden igen då det inte alltid blir som man planerat. Hade ju bestämt mig för att beställa en den blåa boschen från tyskland, men sen kom det en massa annat emellan och nu står jag här och behöver en ny dragare till på fredag, så jag får vackert snabbt kolla över det lokala utbudet i och omkring Göteborg.
De erbjudanden jag nu hittar är följande.

Beijer har sänkt den blåa Boschen ytterligare och tar nu 1995.- för den i L-boxx.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=71411

Jula har erbjudande på en Hitachi 18V med dubbla batterier.
http://www.jula.se/skruvdragare-18-v-060187

Bauhaus har ett erbjudande på ett 10,8V paket Makita.
http://www.bauhaus.se/combokitt-df030-td090.html

Har ni några andra i samma prisklass, så tar jag gärna emot de tipsen, annars skulle jag återigen gärna ta emot era rekommendationer kring dessa tre maskiner, så att jag kan inhandla en senast torsdag.

Återigen tack för alla era tips och funderingar.
 
Redigerat:
Jag röstar fortfarande på blåa boschen, tycker att den är bäst av dom alternativen.

Julas hitachi är en sunk-modell, dom har faceliftat en gammal modell typ (syns på designen och insticksbatterierna).
10,8v modellerna kan inte riktigt jämföras med en "riktig" maskin tycker jag, dom är ju klenare på alla sätt.

:)
 
skalman1 skrev:
10,8v modellerna kan inte riktigt jämföras med en "riktig" maskin tycker jag, dom är ju klenare på alla sätt.

:)
Visst har du rätt i det men det beror mycket på vad man förväntar sig av skruvdragaren.

Makita paketet är i mina ögon mkt kompetent för den "lilla hemmafixaren". Nu verkar det som att TS ska bygga en ganska stor altan så då bör han nog gå på något kraftigare.
 
Paul-Staffanstorp
Det där med att inte 10,8 kan jämföras med en riktig maskin kan jag inte hålla med om riktigt...

Allting handlar ju om vad man ska ha den till.

Jag skulle aldrig över min döda kropp velat vara utan min lilla festool CXS då den är oslagbar som ren skruvmaskin när man som jag t.ex monterar köksinredningar...

Men som sagt... Sen krävs det ju kraftigare maskiner när man snackar borra, hålsåga eller skruva större mängder i massivt trä...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.