Det jag menar är att man klarar sig inte med bara 10,8v maskiner vid större jobb, däremot så klarar man sig utmärkt med en 14,4v modell.

Jag har själv just nu 3 maskiner.
1 hitachi 10,8v skruvdragare
1 hitachi 14,4v borrskruvdragare.
1 hitachi 14,4v slagskruvdragare.

Bra kombination för mina jobb, men skulle jag välja en så blir det 14,4v borrskruvdragaren. :)
 
Paul-Staffanstorp
skalman1 skrev:
Det jag menar är att man klarar sig inte med bara 10,8v maskiner vid större jobb, däremot så klarar man sig utmärkt med en 14,4v modell.

Jag har själv just nu 3 maskiner.
1 hitachi 10,8v skruvdragare
1 hitachi 14,4v borrskruvdragare.
1 hitachi 14,4v slagskruvdragare.

Bra kombination för mina jobb, men skulle jag välja en så blir det 14,4v borrskruvdragaren. :)
Ok... Men då missförstod ja dig... Sorry :blushing:

Jag har numera fyra maskiner som används till olika moment..

Festool CXS för enbart skruvmontage
Festool C12 Nimh som reservmaskin
Festool C12 Li för enklare borrningsarbeten
Makitas 18v för hålsågning och tyngre skruvande
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Ok... Men då missförstod ja dig... Sorry :blushing:

Det är lugnt, jag uttryckte mig lite flummigt. :blushing:


Din lista ser också trevlig och mångsidig ut. :)
 
Är lite sugen på Panasonicen också. Är det någon som vet var jag kan känna på en i Göteborgsområdet, verkar inte vara helt lätt att hitta i butik...

@arwid: Har du fått hem din beställning? Är du nöjd?

//Andreas
 
Andreas7506 skrev:
Är lite sugen på Panasonicen också. Är det någon som vet var jag kan känna på en i Göteborgsområdet, verkar inte vara helt lätt att hitta i butik...

@arwid: Har du fått hem din beställning? Är du nöjd?

//Andreas
Jepp jag fick hem panasonickitet och har använt skruvdragaren en del och den gillar jag skarpt d^_^b Slagskruvdragaren har jag inte provat ännu, måste fixa 50mm bits till den först men den känns gedigen också.

Om du har en Würth-butik i närheten så tror jag du kan känna på maskinerna där, det var till en sådan butiken jag gick och kollade på dem innan jag gjorde en beställning. Ska du beställa ett kit så passa på att köpa med 1-2 extra batterier samtidigt då man får dem för ca halva priset mot för vad de kostar i svergie, köpte själv 2 extra batterier och de ryms i väskan som maskinerna kommer i, där kan man även ha lite bits mm.

Edit

Såg att det finns en Würth-butik i göteborg

Würth Yrkesbutik
Ringögatan 12
417 07 Göteborg
 
Redigerat:
Många bra maskiner men vad hände med pristaket på 2000 kronor?
 
Tack för svaret arwid, får åka och kolla om dom har nån hemma... Sedan skall jag bara motivera investeringskostnaden hos "ekonomiavdelningen"... :P

//Andreas
 
Haha. Ja, kanske är en bra idé... :)
 
Har nu varit och känt på Panasonicen och även fått pris från Würth...

Totalt pris med skruvddragare och slagskruvdragare inkl 2 batterier -> 8200kr + moms (Dock ej i kit utförande då)

Dock så är det andra produktnummer... Är det någon som vet hur man skall tolka produktnumren?

På Würth heter skruvdragaren EY7441LZ2S och på ToolVault EY7441LN2, slagskruvdragaren heter på Würth EY7540LN2S och på ToolVault EY7540x. Är det nån större skillnad?!

Tack
Andreas
 
Andreas7506 skrev:
Har nu varit och känt på Panasonicen och även fått pris från Würth...

Totalt pris med skruvddragare och slagskruvdragare inkl 2 batterier -> 8200kr + moms (Dock ej i kit utförande då)

Dock så är det andra produktnummer... Är det någon som vet hur man skall tolka produktnumren?

På Würth heter skruvdragaren EY7441LZ2S och på ToolVault EY7441LN2, slagskruvdragaren heter på Würth EY7540LN2S och på ToolVault EY7540x. Är det nån större skillnad?!

Tack
Andreas
Jag kollade på de där modellbeteckningarna innan jag beställde och slutsatsen jag drog var att de maskiner som ej säljs i kit utan enskilt med beteckningen LZ levereras med 3,1 ah batterier medan de med beteckningen LE levereras med 1,5 ah batterier i övrigt verkar det ej vara någon större skillnad mellan dem, jag tror maskiner som säljs i kit får beteckningen LE om de säljs med 1,5 ah batterier och LN om de säljs med 3,1 ah batterier. Om man tittar på maskinerna som säljs utan batterier får de ofta beteckningen X i slutet tex EY7441X och EY7540X förmodligen för att de säljs utan batterier.

Fast jag kan ha fått det om bakfoten så vill du med säkerhet få klarhet i detta så skulle jag föreslå att du ringer eller mejlar panasonic och frågar dem. :x
 
Dina slutsatser är ungefär samma som jag dragit.

Verkar ju bara vara sjukt mycket billigare att köpa i England...

//Andreas
 
Beställt... Blir till att fjäska hemma dom närmaste dagarna... ;)

Hur lång tid tog leveransen för dig arwid?

//Andreas
 
Andreas7506 skrev:
Beställt... Blir till att fjäska hemma dom närmaste dagarna... ;)

Hur lång tid tog leveransen för dig arwid?

//Andreas
Det tog ca 10 dagar om jag inte minns fel att få hem grejerna.

Paketet är inte så stort så du kan säkert smussla undan den så inte frugan ser den :P
 
Du kommer inte att kunna smussla så mycket när du skrattande gottar dig åt de fina maskinerna och att ha "lurat" Würth på åtskilliga tusenlappar.

För övrigt tycker jag att det är mycket lågt att kolla på produkter i affärer och sedan beställa på nätet. Om man beställer på nätet får man också göra sin research på nätet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.