14 824 läst ·
80 svar
15k läst
80 svar
Köptips: Ny skruvdragare.
GSB 18V med två 1,3Ah säljs på xlbyggg för 1600kr till den 8/5. Skaffaden en till farsan tidigare i veckan och även om jag bara torrsimmat så känns den trevlig jämför med mina tidigare boschar. Bättre balans. Enda "felet" med just denna är väl storleken på ackarna, ska man tokskruva är nog 1,3Ah lite snålt, men annars är det ett jäkligt bra pris för en maskin av denna klass.
Idag kom det ett nytt erbjudande från Beijer där dom erbjuder en 12V DeWalt för 1395.- Så som det känns just nu så står det mellan dessa tre maskiner. Hjälp mig snälla att fatta ett beslut.
12V DeWalt hod Beijer för 1395.-
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=53371
18V Blå Bosch från XL Bygg för 1595.-
14,4V Blå Bosch från Tyskland för ca 1700.- inkl frakt
http://www.rubart.de/BOSCH-Akkubohrschrauber-GSR-14-4-2-LI-mit-L-Boxx-p123573.html
Som sagt, kom gärna med era sista tips på vilken av dessa jag skall välja.
12V DeWalt hod Beijer för 1395.-
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=53371
18V Blå Bosch från XL Bygg för 1595.-
14,4V Blå Bosch från Tyskland för ca 1700.- inkl frakt
http://www.rubart.de/BOSCH-Akkubohrschrauber-GSR-14-4-2-LI-mit-L-Boxx-p123573.html
Som sagt, kom gärna med era sista tips på vilken av dessa jag skall välja.
Som skalman1 säger, DeWalten är INTE ett alternativ. Då är alla tillverkares 10,8V Li att föredra.
Lite över din budget men jag tror du skulle gilla Bosch 10,8 Volt monsterkit, typ 2800 kr från Tyskland.
Lite över din budget men jag tror du skulle gilla Bosch 10,8 Volt monsterkit, typ 2800 kr från Tyskland.
Redigerat:
VArför skulle man välja den tyska boschen före XL-byggmaskinen? Dom är ju iprincip identiska förutom att XL-maskinen är en gsb med slag. Jag skulle lätt ta den maskinen före den tyska. OM den tyska hade haft större ackar skulle jag gått på den, men nu är det ju 1,3ah på båda.skalman1 skrev:
Jag slänger in ett nytt kort i spelet!
Visserligen något över budgeten, men man får en maskin med 2 st fullstora Li-jon batterier (3,1Ah), fullstor chuck (13 mm) och av ett fabrikat med gott rykte. Dessutom är den IP 56-klassad, vilket betyder att den är regn- och dammtät. Jag har precis (för 10 minuter sedan) beställt en själv, tillsammans med en massa annat godis:
http://www.powertoolworld.co.uk/pan...ey7441lz-144v-3133ah-li-ion-drill-driver.html
Visserligen något över budgeten, men man får en maskin med 2 st fullstora Li-jon batterier (3,1Ah), fullstor chuck (13 mm) och av ett fabrikat med gott rykte. Dessutom är den IP 56-klassad, vilket betyder att den är regn- och dammtät. Jag har precis (för 10 minuter sedan) beställt en själv, tillsammans med en massa annat godis:
http://www.powertoolworld.co.uk/pan...ey7441lz-144v-3133ah-li-ion-drill-driver.html
Redigerat:
Vad tog de för frakten till sverige, funderar själv på att beställa ett kit från panasonic (EYC190 alternativt EYC198) med skruvdragare + slagskruvdragare från den sidan alternativt www.thetoolvault.commattiasp skrev:Jag slänger in ett nytt kort i spelet!
Visserligen något över budgeten, men man får en maskin med 2 st fullstora Li-jon batterier (3,1Ah), fullstor chuck (13 mm) och av ett fabrikat med gott rykte. Dessutom är den IP 56-klassad, vilket betyder att den är regn- och dammtät. Jag har precis (för 10 minuter sedan) beställt en själv, tillsammans med en massa annat godis:
[länk]
Powertoolworld är dyra på frakten. Priserna finns på hemsidan, så om the tool vault har prylarna du skall ha så skulle jag tro att det blir billigare där. Prova att stoppa grejerna i varukorgen och se vad priset blir.