Japp, den är det d^_^b
 
GSB 18V med två 1,3Ah säljs på xlbyggg för 1600kr till den 8/5. Skaffaden en till farsan tidigare i veckan och även om jag bara torrsimmat så känns den trevlig jämför med mina tidigare boschar. Bättre balans. Enda "felet" med just denna är väl storleken på ackarna, ska man tokskruva är nog 1,3Ah lite snålt, men annars är det ett jäkligt bra pris för en maskin av denna klass.
 
Idag kom det ett nytt erbjudande från Beijer där dom erbjuder en 12V DeWalt för 1395.- Så som det känns just nu så står det mellan dessa tre maskiner. Hjälp mig snälla att fatta ett beslut.

12V DeWalt hod Beijer för 1395.-
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=53371

18V Blå Bosch från XL Bygg för 1595.-

14,4V Blå Bosch från Tyskland för ca 1700.- inkl frakt
http://www.rubart.de/BOSCH-Akkubohrschrauber-GSR-14-4-2-LI-mit-L-Boxx-p123573.html

Som sagt, kom gärna med era sista tips på vilken av dessa jag skall välja.
 
Jag tycker fortfarande att du ska välja Bosch 14,4v från tyskland.

Beijers dewalt är en rätt sunkig historia med gamla generationens batterier.
 
Som skalman1 säger, DeWalten är INTE ett alternativ. Då är alla tillverkares 10,8V Li att föredra.
Lite över din budget men jag tror du skulle gilla Bosch 10,8 Volt monsterkit, typ 2800 kr från Tyskland.
 
Redigerat:
skalman1 skrev:
Jag tycker fortfarande att du ska välja Bosch 14,4v från tyskland.

Beijers dewalt är en rätt sunkig historia med gamla generationens batterier.
VArför skulle man välja den tyska boschen före XL-byggmaskinen? Dom är ju iprincip identiska förutom att XL-maskinen är en gsb med slag. Jag skulle lätt ta den maskinen före den tyska. OM den tyska hade haft större ackar skulle jag gått på den, men nu är det ju 1,3ah på båda.
 
För att GSB:n är lite längre och lite tyngre, behöver man inte slaget så är det ju bättre att vara utan.
Och skillnaden i styrka är inte så stor mellan 14,4 och 18v. :)
 
Tar man verkligen fram en batterimaskin utan tvåhandsgrepp då man ska slagborra? I alla fall inte om betongen är av den hårdare typen eller hålen inte är små?
 
skalman1 skrev:
För att GSB:n är lite längre och lite tyngre, behöver man inte slaget så är det ju bättre att vara utan.
Och skillnaden i styrka är inte så stor mellan 14,4 och 18v. :)
Det skiljer 200gram. Jag väljer tveklöst att köra på maskinen jag kan köpa i Sverige.....d^_^b
 
En dag kommer du att förstå.

En dag kommer du att tänka "jaha, det är såhär det känns att veta"

I samma ögonblick inser du att allmästaren skalman1 har länge vetat.
 
Jag slänger in ett nytt kort i spelet!
Visserligen något över budgeten, men man får en maskin med 2 st fullstora Li-jon batterier (3,1Ah), fullstor chuck (13 mm) och av ett fabrikat med gott rykte. Dessutom är den IP 56-klassad, vilket betyder att den är regn- och dammtät. Jag har precis (för 10 minuter sedan) beställt en själv, tillsammans med en massa annat godis:
http://www.powertoolworld.co.uk/pan...ey7441lz-144v-3133ah-li-ion-drill-driver.html
 
Redigerat:
Hmmm, jag ändrar nog min röst till mattiasp: förslag, det var ett ganska vasst pris på en trevlig maskin. :)
 
skalman1 skrev:
En dag kommer du att förstå.

En dag kommer du att tänka "jaha, det är såhär det känns att veta"

I samma ögonblick inser du att allmästaren skalman1 har länge vetat.
Så tänket jag också om alla andra. Det gör livet enklare.
 
mattiasp skrev:
Jag slänger in ett nytt kort i spelet!
Visserligen något över budgeten, men man får en maskin med 2 st fullstora Li-jon batterier (3,1Ah), fullstor chuck (13 mm) och av ett fabrikat med gott rykte. Dessutom är den IP 56-klassad, vilket betyder att den är regn- och dammtät. Jag har precis (för 10 minuter sedan) beställt en själv, tillsammans med en massa annat godis:
[länk]
Vad tog de för frakten till sverige, funderar själv på att beställa ett kit från panasonic (EYC190 alternativt EYC198) med skruvdragare + slagskruvdragare från den sidan alternativt www.thetoolvault.com
 
Powertoolworld är dyra på frakten. Priserna finns på hemsidan, så om the tool vault har prylarna du skall ha så skulle jag tro att det blir billigare där. Prova att stoppa grejerna i varukorgen och se vad priset blir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.