Ett tillägg när jag läser om detta i kö för ett köp på Black Friday. Felet upptäcktes efter kontrakt och köpare och säljare gjorde upp om att säljaren skulle göra åtgärder. Det står inget explicit om att mäklaren involverades i detta skede, kanske TS kan upplysa. Mäklaren borde upplyst om tänkbara konsekvenser av detta förfarande och förmodligen ha avrått om mäklaren blev involverad

Du har rätt. Jag har missat att det faktiskt inte står något om att mäklaren var inblandad i samband med löftena om att säljaren skulle åtgärda. och att detta var efter kontraktskrivning. Så utifrån vad som framkomit i tråden finns ingen anledning att hänga mäklaren.

Staffans2000
G Grundlurad skrev:
men jag känner ändå att det är värt att chansa eftersom jag vill att säljaren ska lära sig något av detta.
Det här resonemanget föreslår jag att köparen funderar en vända till på, för risken är uppenbar att säljaren vinner och TS hamnar med Svarte Petter en gång till. Hur går det då med missionen att ge säljaren en moralisk lavett?
Moral och hämndbegär skall inte blandas ihop med Juridik.

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Hur slutade historien? Eller pågår den fortfarande...

Nu är detta klart. Vi förlikades i tingsrätten igår. Vi får tillbaka 275.000 kr så det täcker nytt badrum och det vi lagt ut för renovering för att åtgärda problemen vi hade.

Nöjd och glad att skiten är över!
Tack å hej

• Gilla
Byggaren Bengt och 12 till
  • Laddar…
G Grundlurad skrev:
Nu är detta klart. Vi förlikades i tingsrätten igår. Vi får tillbaka 275.000 kr så det täcker nytt badrum och det vi lagt ut för renovering för att åtgärda problemen vi hade.

Nöjd och glad att skiten är över!
Tack å hej
Grymt

B byggarätt skrev:
Helt omöjligt i Sverige att driva process på det sätt er advokat vill lura er in i!
G Grundlurad skrev:
Trevligt att se att det går, hoppas trådens dysterkvistar tar till sig detta. :)

Fick du även för den saknade balken över glaspartiet?

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.