32 024 läst ·
126 svar
32k läst
126 svar
Köpte ett fuskbygge
Ett tillägg när jag läser om detta i kö för ett köp på Black Friday. Felet upptäcktes efter kontrakt och köpare och säljare gjorde upp om att säljaren skulle göra åtgärder. Det står inget explicit om att mäklaren involverades i detta skede, kanske TS kan upplysa. Mäklaren borde upplyst om tänkbara konsekvenser av detta förfarande och förmodligen ha avrått om mäklaren blev involverad
Moderator
· Stockholm
· 57 837 inlägg
Du har rätt. Jag har missat att det faktiskt inte står något om att mäklaren var inblandad i samband med löftena om att säljaren skulle åtgärda. och att detta var efter kontraktskrivning. Så utifrån vad som framkomit i tråden finns ingen anledning att hänga mäklaren.
Det här resonemanget föreslår jag att köparen funderar en vända till på, för risken är uppenbar att säljaren vinner och TS hamnar med Svarte Petter en gång till. Hur går det då med missionen att ge säljaren en moralisk lavett?G Grundlurad skrev:
Moral och hämndbegär skall inte blandas ihop med Juridik.
Nu är detta klart. Vi förlikades i tingsrätten igår. Vi får tillbaka 275.000 kr så det täcker nytt badrum och det vi lagt ut för renovering för att åtgärda problemen vi hade.
Nöjd och glad att skiten är över!
Tack å hej
Nöjd och glad att skiten är över!
Tack å hej
B byggarätt skrev:
Trevligt att se att det går, hoppas trådens dysterkvistar tar till sig detta.G Grundlurad skrev:
Fick du även för den saknade balken över glaspartiet?
Klicka här för att svara