Alltså vi kan inte använda 5 ledare här och dvs att den skaD datja skrev:
Jag menar säkringen till spisen eftersom vi har inte nollan dvs att vi kan inte koppla in den efter jfb.D datja skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 838 inlägg
JFBn kräver ingen nolla för att fungera. Du ska koppla in din spis med tre faser och skyddsjord eftersom spisen är 400 V som inte använder någon nolla. JFBn kommer att fungera. Den mäter summaströmmen i alla tre faser och nolla, men det måste inte gå en ström i nollan för att summan av strömmarna ska bli noll. Bry dig inte om de drygskallar som klankar på dig.H Harrisson skrev:
Bo.Siltberg skrev:
JFBn kräver ingen nolla för att fungera. Du ska koppla in din spis med tre faser och skyddsjord eftersom spisen är 400 V som inte använder någon nolla. JFBn kommer att fungera. Den mäter summaströmmen i alla tre faser och nolla, men det måste inte gå en ström i nollan för att summan av strömmarna ska bli noll. Bry dig inte om de drygskallar som klankar på dig. Kabeln från spisen är en brun , en svart, en blå och en gul och grön och i själva uttaget har jag 5 ledare , 3 faser och nollan och jord , hur ska jag kopplar dem ? Tack för tipsen
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 838 inlägg
Anslutningskabeln till spisen kan ha en blå part utan att det är en nolla. Om du granskar hur den är inkopplad på plintarna i spisen så inser du nog att de tre ledarna är inkopplade på varsin "L". Du ska alltså koppla brun, svart och blå till varsin fas i ditt uttag. Ingenting ska kopplas till nollan i ditt uttag.