L Leif i Skåne skrev:
Men lödkolven borde vara en resistiv last, men den kan också ha tyristor styrd regelering.
Man ser ju tydligt temp-regleringsratten i bilden, så det är helt klart en styrd lödstation. Den lär se "trist" ut som last den med.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag tror det är lite som med bil med fyrhjulsdrift som vi köpte för 2 år sedan, har inte snöat sedan dess, och jag har inte haft några elfel sedan jag köpte amperemetern.
Där ser du, köper man riktiga grejer så behövs dom inte. :crysmile:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Då var den äntligen här:
UNI-T märkesströmtångsmultimeter med mätledningar, förpackning och bärpåse utspridda på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Har du snart klar en utförlig testrapport? :D
 
Risk för att det dröjer lite, det är bokslutstider och till det verkar tången inte ha några smarta finesser :D
 
Attans och jag som står i valet o kvalet att köpa en. Jag trodde den fixade detta men där ser man ;)

Men jag kanske ändå kan få reda på varifrån du köpte din. Gärna en länk.
Med vänlig hälsning
/B
 
Javisst, köpte den här efter @hempularens tips: https://www.pinsonne-elektronik.de/pi11/pd156_ut211b.html

Dock är deras webshop lite knepig som sagt, fick aldrig någon bekräftelse på ordern. Websidan hängde sig och fick inget på mailen, men ordern var skickad mindre än 24 timmar senare - trots helg.

Inte svarade de på mitt mail heller om vad som hänt...
 
Tackar.

Nu är den beställd. :)
/B
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Får korrigera mig själv på punkten om att butiken där jag beställde faktiskt svarade på mitt mail när beställningssidan hakade upp sig. Svaret kom på 3 minuter trots sen fredag kväll. Det är sjukt bra.
Mailet hade bara hamnat i skräpposten :)
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Kan bara hålla med.
Mejlfrågor besvarades omgående "även vardagar" så beröm ska de ha (y)
Även min beställning har kommit fram så nu får vi börja mäta.
/B
 
Hej !

Har läst alla inlägg i denna tråden och förstår att du var nöjd med produkten och leverantören. Lika nöjd fortfarande ?

Är Fluke-ägare idag men ska nu skaffa mig en tångamperemeter för att logga strömförbrukning för olika installationer i fastigheten. Misstänker att 211b även klarar mäta ackumulerad förbrukning över en viss tid eller ?!

Vill stämma av kort före jag trycker på beställningen.

Tacksam för svar.

mexitegel mexitegel skrev:
Javisst, köpte den här efter @hempularens tips: [länk]

Dock är deras webshop lite knepig som sagt, fick aldrig någon bekräftelse på ordern. Websidan hängde sig och fick inget på mailen, men ordern var skickad mindre än 24 timmar senare - trots helg.

Inte svarade de på mitt mail heller om vad som hänt...
 
Den mäter bara direkt, momentant så någon loggningsfunktion har den inte. Annars är det som sagt inga problem med UNI-T vettiga och prisvärda många gånger.
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
Jag är nöjd med den, funkar som den ska och den mäter som sagt momentant.
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
Ok. Tack för snabbt svar. Då får man helt enkelt mäta vid ett antal ggr för att få en uppfattning om genomsnittlig dygnsförbrukning

GK100 GK100 skrev:
Den mäter bara direkt, momentant så någon loggningsfunktion har den inte. Annars är det som sagt inga problem med UNI-T vettiga och prisvärda många gånger.
 
Googla på Logger 2020
 
  • Gilla
MrMinkhe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.