Jag köpte mig en sådan här för 3 år sedan, lekte lite med den i början, men nu ligger den mest och väntar.
Jag tror det är lite som med bil med fyrhjulsdrift som vi köpte för 2 år sedan, har inte snöat sedan dess, och jag har inte haft några elfel sedan jag köpte amperemetern.
Så den kan jag rekommendera:)
En amperemeter som ligger på en mörk yta visande en nollavläsning på displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Eriksgatan och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
14€ skriver dom om man kollar fraktkostnad till Sverige

GLS / Hermes / DPD / DHL Standardversand
Zustellung durch DPD, DHL oder Hermes Versand , genaue Lieferzeitinformationen nach Land&Zahlart siehe "Versandkosten und Lieferzeiten"
14,00 €
Det är ju marginella pengar att spara på ett samköp isåfall. Det kostar väl typ 60 spänn att skicka inom Sverige. Dessutom lite besvär för den som samordnar :).

Men jag drar mig också för ebay-köp nuförtiden, det är inte alls lika fördelaktigt längre och krångligare.
 
Mikael_L
Japp, håller med om att för typ 140 spänn i frakt är det nog inte värt besväret (om man nu inte bor grannar eller åtminstone i samma stad).
 
Men då blir det ju en bra avslutning på den här veckan. Lägger en beställning i kväll efter svärfars födelsedagskalas. Tack @hempularen för tipset! :).
 
Nu tror jag att jag beställt. Jag har i allafall betalat.... :thinking:

Körde man google translate på sidan (Min gymnasietyska är lite för ringrostig) så flippade varukorgen ut och det gick inte att välja betalningsalternativ alls. Efter nytt försök utan översättning så så står sidan bara och laddar "Bestellung senden...". efter att man betalat. Inte helt förtroendeingivande....

Ska skicka ett mail till dem, så vill bara höja ett litet varningens finger för er andra.
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Tja, jag rotade lite i detta för någon timme sedan, men jag föll också på tyskan, samt att jag bör anmäla att jag inte ska betala tysk moms, utan momsa i Sverige.
Så jag avaktar lite nu ... ;)
 
"Wir bemühen uns ihre Frage schnell zu beantworten."

Det betyder i alla fall något i stil med att de ska försöka svara på min fråga fort. :geek:
 
GK100 GK100 skrev:
UT210-E ser bra ut hoppas du skriver här lite om du skaffar en. Bara du inte hoppas för mycket på just läckströmsmätning det duger de inte så bra till men knappast huvudanvändning för den.

En sån borde rekommenderas till hempulare här på forumet. Alla vettiga funktioner, inga risker vid felaktig strömmätning osv. Inget avskräckande pris jämfört med diverse halvdana multimetrar också.
Ja, jag har faktiskt precis den modellen. Och den har tjänat mig väl så långt.

Ett varningens finger för DC-mätning dock. Eftersom detta egentligen är magnetfältstyrkemätning så är den känslig för externa magnetfält, orienteringen på skänklarna och lite annat. Så man måste nolla instrumentet nära (men inte för nära) mätstället, samt hålla 90 grader osv. Inte jättekrångel men lite meckigare och känsligare än en växelströmsmätning, och lättare att påverka mätresultatet.
 
  • Gilla
50procent och 2 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Ja, jag har faktiskt precis den modellen. Och den har tjänat mig väl så långt.

Ett varningens finger för DC-mätning dock. Eftersom detta egentligen är magnetfältstyrkemätning så är den känslig för externa magnetfält, orienteringen på skänklarna och lite annat. Så man måste nolla instrumentet nära (men inte för nära) mätstället, samt hålla 90 grader osv. Inte jättekrångel men lite meckigare och känsligare än en växelströmsmätning, och lättare att påverka mätresultatet.
Har du testat hur den uppför sig vid små strömmar som vid tex använda som läckströmstång? Nu kanske vi får se hur den andra -B funkar vad det lider också, den ska ju på papperet åtminstone vara mer lämpad.
 
GK100 GK100 skrev:
Har du testat hur den uppför sig vid små strömmar som vid tex använda som läckströmstång? Nu kanske vi får se hur den andra -B funkar vad det lider också, den ska ju på papperet åtminstone vara mer lämpad.
Nej, eftersom specen är vad den är så har jag inte läckströmsmätt med den. Men det är inte omöjligt att sätta upp en liten test. Är någon tillräcklig intresserad?
 
Mikael_L
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Ett varningens finger för DC-mätning dock. Eftersom detta egentligen är magnetfältstyrkemätning så är den känslig för externa magnetfält, orienteringen på skänklarna och lite annat. Så man måste nolla instrumentet nära (men inte för nära) mätstället, samt hålla 90 grader osv. Inte jättekrångel men lite meckigare och känsligare än en växelströmsmätning, och lättare att påverka mätresultatet.
Det kommer han också fram till i denna video-review av UT211B
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nej, eftersom specen är vad den är så har jag inte läckströmsmätt med den. Men det är inte omöjligt att sätta upp en liten test. Är någon tillräcklig intresserad?
Självklart är vi det :D
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det kommer han också fram till i denna video-review av UT211B
Jamen dåså! YouTube slår ju egna erfarenheter!

;)
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Självklart är vi det :D
Noterat! :) Jag är lite under isen idag, men vi skall se imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.