6 271 läst ·
65 svar
6k läst
65 svar
Koppla routern som hör till mobilt bredband till fiberuttag?
Grejen med just tiktok och liknande är att du doomscrollar. Det innebär att du laddar ned ett klipp som är 20 sekunder och kollar 2 sekunder innan du laddar ned nästa 20 sekunder som du kollar 2 sekunder av... En tiondel av all media som du laddar ned i detta format kollar du aldrig på. Och att nån kollar 2,5 timmar om dan på tiktok håller jag väldigt troligt då jag sett en del av mina kollegor hur dom sitter och doomskrollar.arneri68 skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 763 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 763 inlägg
Tiktok lär använda mpegdash, men med korta filmsegment om 0,5-2 sekunder just för att inte ladda ner data som ej används. Vanlig streaming har segment om ~6-8 sekunder. Gissar du när du säger att 90% kastas?Cheesen skrev:
Grejen med just tiktok och liknande är att du doomscrollar. Det innebär att du laddar ned ett klipp som är 20 sekunder och kollar 2 sekunder innan du laddar ned nästa 20 sekunder som du kollar 2 sekunder av... En tiondel av all media som du laddar ned i detta format kollar du aldrig på. Och att nån kollar 2,5 timmar om dan på tiktok håller jag väldigt troligt då jag sett en del av mina kollegor hur dom sitter och doomskrollar.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 048 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 048 inlägg
Klicka här för att svara