arneri68 arneri68 skrev:
Tiktok på en högupplöst skärm lär dra ca 3 GB/h, dvs mer än de flesta HD filmer som streamas.
2 TB = 2 000 GB.
2 000/3= 667 timmar
Utslaget på 30 dagar använder hon Tiktok 21,5 timmar/dag.

Vad är fel i antagandet?
Hur är det relevant för frågeställningen för hennes del??

arneri68 arneri68 skrev:
Vad är fel i antagandet?
Att hon bara tittar på 1 ström i taget

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
arneri68 arneri68 skrev:
Tiktok på en högupplöst skärm lär dra ca 3 GB/h, dvs mer än de flesta HD filmer som streamas.
2 TB = 2 000 GB.
2 000/3= 667 timmar
Utslaget på 30 dagar använder hon Tiktok 21,5 timmar/dag.

Vad är fel i antagandet?
Grejen med just tiktok och liknande är att du doomscrollar. Det innebär att du laddar ned ett klipp som är 20 sekunder och kollar 2 sekunder innan du laddar ned nästa 20 sekunder som du kollar 2 sekunder av... En tiondel av all media som du laddar ned i detta format kollar du aldrig på. Och att nån kollar 2,5 timmar om dan på tiktok håller jag väldigt troligt då jag sett en del av mina kollegor hur dom sitter och doomskrollar.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
MultiMan
Karrock Karrock skrev:
Om man har två eller fler tjänster från telia, tex.
Bara för upplysning: Det gäller inte längre, men kanske om man sitter på gamla avtal. Idag får du 100kr rabatt istället beroende på ditt engagemang. Gratis mobilt bredband är avskaffat.

Cheesen Cheesen skrev:
Grejen med just tiktok och liknande är att du doomscrollar. Det innebär att du laddar ned ett klipp som är 20 sekunder och kollar 2 sekunder innan du laddar ned nästa 20 sekunder som du kollar 2 sekunder av... En tiondel av all media som du laddar ned i detta format kollar du aldrig på. Och att nån kollar 2,5 timmar om dan på tiktok håller jag väldigt troligt då jag sett en del av mina kollegor hur dom sitter och doomskrollar.
Tiktok lär använda mpegdash, men med korta filmsegment om 0,5-2 sekunder just för att inte ladda ner data som ej används. Vanlig streaming har segment om ~6-8 sekunder. Gissar du när du säger att 90% kastas?

Karrock
MultiMan MultiMan skrev:
Bara för upplysning: Det gäller inte längre, men kanske om man sitter på gamla avtal. Idag får du 100kr rabatt istället beroende på ditt engagemang. Gratis mobilt bredband är avskaffat.
Tack! Det ska jag kolla upp. Tar hellre rabatt än en "premie" som inte används.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.