13 682 läst ·
36 svar
14k läst
36 svar
Koppla ihop tre enkla fönsterarmaturer till ett uttag.
Är det OK att använda presshylsor och krympslang?! Är det då också tillåtet att göra en split, en kabel till tre, i samma hylsa? I så fall är ju problemet löst!
Jag köpte nyligen en proffskrimptång som har käftar för att pressa hylsor.
För mittenlampan tycker jag att cpalms förslag är det bästa, då behöver jag ingen skarv alls till den lampan.
Armaturerna förutsätter jag är dubbelisolerade, de är relativt nyköpta på en stor möbelbutik.
För mittenlampan tycker jag att cpalms förslag är det bästa, då behöver jag ingen skarv alls till den lampan.
Armaturerna förutsätter jag är dubbelisolerade, de är relativt nyköpta på en stor möbelbutik.
Assumption is the mother of all fuckups.....
Nej, du får inte splitta i en presshylsa (om den inte är avsedd för det, men det har inte jag sett). Däremot kan du helt enkelt dra ner alla tre sladdarna till där du har din nexa-mottagare. Där sätter du en sån här: http://www.clasohlson.com/se/4-vägs-grenuttag/36-2310 så kan du gömma den bakom gardinen.
Nej, du får inte splitta i en presshylsa (om den inte är avsedd för det, men det har inte jag sett). Däremot kan du helt enkelt dra ner alla tre sladdarna till där du har din nexa-mottagare. Där sätter du en sån här: http://www.clasohlson.com/se/4-vägs-grenuttag/36-2310 så kan du gömma den bakom gardinen.
Kommer med en lösning här, kanske lite överambitiös men blir nog snyggt. (kräver kanske elektriker)
Funkar dock endast om lamputtaget ovanför fönstret är infällt i dosa.
Nexa-enheten du har idag gissar jag på att den sätts i ett uttag så du får skaffa en sådan här istället (eller liknande)
Och strömbrytare .
Lycka till oavsett hur du gör!!
Funkar dock endast om lamputtaget ovanför fönstret är infällt i dosa.
Nexa-enheten du har idag gissar jag på att den sätts i ett uttag så du får skaffa en sådan här istället (eller liknande)
Och strömbrytare .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lycka till oavsett hur du gör!!
Tack för alla förslag så här långt! Jag tror att jag kommer kunna få till en OK lösning nu med lite olika tips från tråden.
Tyvärr är uttaget ovanför fönstren ett litet utanpåliggande. Märkligt nog kom det bara ut ett PEM-rör ur väggen där, med en lös sladd med lamphona så jag (förlåt, en elektriker!
) satte dit ett enkelt utanpåliggande lamputtag. Annars är hpnisses förslag det som skulle bli det avgjort snyggaste!
För då behövs väl inte ens den vita kabeln från vägguttaget som jag ritat in?
Tyvärr är uttaget ovanför fönstren ett litet utanpåliggande. Märkligt nog kom det bara ut ett PEM-rör ur väggen där, med en lös sladd med lamphona så jag (förlåt, en elektriker!
Va ju riktigt synd att det inte var infällt... men tanken var god iallafall förstår jaPaxman skrev:
Ne då hade du inte behövt ha den kabel som går ner till uttaget bredvid fönstret.
ps. kanske blir alldeles för trångt, men kan gå med en sån här förhöjningsram, med brytare i. Men du ska ju ha i NEXA mottagaren och ett virrvarv av kablar/kopplingar... (kan ju köpa tvåfack med blindlock på andra sidan.)
¨
Klicka här för att svara