Kanske bara för att du inte sett dom ännuuseless skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Tja det är mycket lättare att göra fel med torix. Men inte lika lätt att göra fel med wago...useless skrev:
Det finns ett aktuellt exempel på forumet också:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ket-saekring-ej-loest-ut.387251/#post-3822955
https://www.byggahus.se/forum/threa...ket-saekring-ej-loest-ut.387251/#post-3822955
Om jag får gissa (delvis av vad jag har sett folk göra) så handlar det om att man tex tvinnar FK innan man för in den i sin WAGO (ej 221).
773 bygger ju på att kabelns styvhet "står pall" för trycket när den ska tryckas in. Tvinnar man kabeln är risken för mig ganska uppenbar.
Skala av rätt längd, tyck i, klart.
773 bygger ju på att kabelns styvhet "står pall" för trycket när den ska tryckas in. Tvinnar man kabeln är risken för mig ganska uppenbar.
Skala av rätt längd, tyck i, klart.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag tror att de allra flesta bränder i kopplingsklämmor beror på handhavande. Men jag är övertygad om torix inte är bättre där. Tvärtom lättare att gör fel. Gör det större chans att det blir varmgång.
Jag tror att 773 ändå är lättare att få rätt än torix.
Så även om wago brinner ofta tror jag inte att de är oftare än torix. Wago är "nytt" därför uppmärksammas det ner än torix.
Men oavsett vad man väljer så är det viktigaste att man gör rätt...
Jag tror att 773 ändå är lättare att få rätt än torix.
Så även om wago brinner ofta tror jag inte att de är oftare än torix. Wago är "nytt" därför uppmärksammas det ner än torix.
Men oavsett vad man väljer så är det viktigaste att man gör rätt...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden