5 414 läst ·
95 svar
5k läst
95 svar
Köplats telefon bank, myndighet
En del kösystem talar om hur länge man beräknas få vänta i kö. Det är bättre, men oftare än inte är beräkningen pessimistisk så man kan inte gå för att göra något annat och komma tillbaka till telefonen efter beräknad tid.MrJay skrev:
Ja det märks alltför ofta när man kommer fram till något fullkomligt stolpskott som ofta inte ens begriper vad man behöver hjälp med och då naturligtvis inte heller kan hjälpa till. GAAAAHHHH! 🤬P pmd skrev:
Antagligen inte, men kommer någon att följa mitt förslag?globaljuggler skrev:
Tidningarnas kultursidor kommer att översvämmas av indignationsartiklar som varnar för ett nytt proletariat.
För att bli motverka Baumols sjukdom behöver vi större lönespridning på arbetsmarknaden, inte mindre.
Det är helt obegripligt dåligt att så få bolag har epost till kundetjänsten. Alla skulle vinna på det. Den lokala ICA-affären, som kör hem varor man har beställt, har epost till kundtjänsten, och man får svar snabbt.kisumisu skrev:
Några problem med spam tycks de inte ha, vilket annars brukar vara ursäkten för att inte ha epost.
Banker brukar ha epostliknande sätt att kommunicera, men då är det baserat på något hemmahack som man bara kan komma åt när man är inloggad i bankens webbtjänst. Det är av säkerhetsskäl hävdar man.
De finns lite här och där. En vårdcentral jag brukar ha kontakt med har ett sånt system, men man måste ringa ganska tidigt på dagen för att bli uppringd samma dag. Den är dock vettig i och med att den försöker ringa tillbaka några gånger om den inte får svar av mig på första försöket (den gör åtminstone två försök).useless skrev:
Om den som ringer tillbaka till mig inte kan hantera mitt ärende måste jag oftast vänta en dag till eftersom expertis måste tillkallas, och det tar tydligen minst en dag.
F.ö. är det lite knepigt med motrigning. Hur många här skulle identifiera sig med bankid (på uppmaning av den som ringer upp) efter att ha blivit motuppringd?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Det beror lite på vad det rör sig om. Ringer man Försäkringskassan eller Skatteverket så får man faktiskt rådgivning och hjälp. Det känns inte som en vettig sak att lämna till någon som inte kan regelverket och bara sitter tills de kommer på vad de ska utbilda sig till. Samma sak om man ringer bank eller försäkringsbolag, jag förväntar mig att de faktiskt har koll på sina produkter.P pmd skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Givetvis, men det är nog lättare att snabbt lära sig hur man byter telefonabonnemang eller lägger på ett annat kanalpaket på TVn än att lära sig reglerna för skatter, vilka stödmöjligheter som finns för en funktionsnedsatt eller vilka regler som gäller för olika försäkringar.Alfredo skrev: