16 648 läst ·
49 svar
17k läst
49 svar
Köpare som bråkar om besiktning
Jag förstår dig helt och hållet och skulle nog inte heller betalat ett öre, jag gav förslaget eftersom du skrev att: "Det enda vi vill just nu är att kunna släppa det hela." och att då köpa sig fri är ett enkelt (men dyrt sätt). Att inte låta någon sätta sig på en är ofta det motsatta, dvs då kan man inte bara släppa det och gå vidare.nusse skrev:Med tanke på att det kostar ca 9-10 000:- för en besiktning, pengar som vi har bra mycket bättre fickor att stoppa i. Så tänker jag aldrig betala detta till folk som inte kan bemöda sig att ta reda på vad som gäller. Det är just attityden "någon annan får ta den fajten" som skapar sådana här människor. Jag låter ingen sätta sig på mig! (och defenitivit inte om jag dessutom får betala för det)
Inte för att det är en metod jag kanske skulle rekommendera, men det kan hjälpa att vara riktigt vresig och tvär när folk ringer och "tjabbar". Stod med en avbruten bult och blodet rinnande i höstas när kommunen ringde om något mindre välgenomtänkt ärende. Låt oss bara säga att dom aldrig ringde igen. Stackarna.Mikael_L skrev:Stå på er. Ni har ju lyckan att inte ens vara grannar med dom ...
Jag tror att jag personligen skulle ignorera dom och deras brev, samtal och hotelser helt, f.ro.m denna punkt. Vid telefonsamtal helt enkelt lägga på luren utan att säga ett ord.
(OBS, Det är jag det, och betyder ju inte säkert att det är rätt väg! ...)
Om de ringer dig någon mer gång, så får du själv börja ringa dem också. Det är en fördel att ringa själv:
- du väljer en tid som passar dig bra
- du är mentalt förberedd
- du är sakligt förberedd, dvs vet vad du vill säga
Och för dem:
- passar tiden förhoppningsvis illa, på jobbet, mitt i middan, mitt i kaffe, mitt i svärmorbesöket, sent på kvällen
- mentalt inte förberedda
- inte "sakligt" förberedda heller
Man vet ju sjäv hur man blir överrumplad när telefonförsäljarna ringer....
Och för dem:
- passar tiden förhoppningsvis illa, på jobbet, mitt i middan, mitt i kaffe, mitt i svärmorbesöket, sent på kvällen
Jadå, jag förstår resonemanget, MEN vad har du tänkt att nusse ska prata om? Vad ska han ta upp för spörsmål som dom ska vara så sakligt oförberedda på?jan_af_lisoe skrev:Om de ringer dig någon mer gång, så får du själv börja ringa dem också. Det är en fördel att ringa själv:
Och för dem:
Som sagt, en intressant tanke, men jag har svårt att se hur det ska göras för att ge någon reell vinst för nusse.
Som sagts tidigare - Lägg på luren, diskutera inte!!!!!
Sådana parasiter skall bemötas med tystnad. Ty, då förlorar de sitt livselexir och tynar bort.
Så länge ni uppmärksammar dom, kommer de att fortsätta. Så, "bollen är er".
Staffan
Sådana parasiter skall bemötas med tystnad. Ty, då förlorar de sitt livselexir och tynar bort.
Så länge ni uppmärksammar dom, kommer de att fortsätta. Så, "bollen är er".
Staffan
Klicka här för att svara