M MsTake skrev:
Finns standard och sensitive, den är inställd på sensitive.
Jag kör standard. Med sensitive väjde den för grässtrån.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag kör standard. Med sensitive väjde den för grässtrån.
Men ej för kanter av sten 🙄

M MsTake skrev:
Men ej för kanter av sten 🙄
Men prova att ställa ner nogrannheten, det kan vara att den försöker väja för imaginära saker.

pacman42 pacman42 skrev:
Har man ovanlig utmanande tomt drabbas man naturligtvis mycket värre av alla typer av problem, det är då man inte vill vara betatestare.
Har du kontaktat supporten än? För dom är ändå snabba på att svara.
Så kan du iaf försöka utesluta att du har ett måndagsex.

Jag satt och kollade på min igår hur den vände, och inte vid ett enda tillfälle var den i närheten av att komma i närhen av gränsen vid trepunktsvändningar, ser inte ens hur det skulle då till. men det var iofs bara på raka eller konvexa gränser.

O [old rusty] skrev:
Men prova att ställa ner nogrannheten, det kan vara att den försöker väja för imaginära saker.
Den var på standard i början

O [old rusty] skrev:
Har du kontaktat supporten än? För dom är ändå snabba på att svara.
Så kan du iaf försöka utesluta att du har ett måndagsex.

Jag satt och kollade på min igår hur den vände, och inte vid ett enda tillfälle var den i närheten av att komma i närhen av gränsen vid trepunktsvändningar, ser inte ens hur det skulle då till. men det var iofs bara på raka eller konvexa gränser.
De vill ha en loggfil från när det händer. Men det kändes som "goddag yxskaft". De ville bara bli av med mig.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
De vill ha en loggfil från när det händer. Men det kändes som "goddag yxskaft". De ville bara bli av med mig.
Vad det känns som är väl sak samma.

Det kräver vi alltid också när vi får felfall från fält. I allmänhet är det väldigt svårt att förstå vad som hänt annars.

Tomture61
M MsTake skrev:
Finns standard och sensitive, den är inställd på sensitive.
3 lägen , har du testat alla 3 🤔
Plus som andra skriver , sensitive så väjer klipparen för grässtrån .

Bara för att jag väntar på loggar från klipparen så valde den att klippa gräset längs med branterna idag. Inga bekymmer på fyra timmar, helt otroligt...

Jag gör buffertzon på den halvan av gräsmattan ikväll.

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Bara för att jag väntar på loggar från klipparen så valde den att klippa gräset längs med branterna idag. Inga bekymmer på fyra timmar, helt otroligt...

Googlade Tri-Fusion-positionering (360° LiDAR + NetRTK + Dual Camera AI Vision)
Vet ej om det kan stämma men fick svar att klipparen lär sig klippzonerna i området efter ett tag 🤔

Provade att trimma kanten rätt hårt och efter det är det som att den bättre kan se att där är en nivåskillnad till stenen som det inre ska köra på.

M MsTake skrev:
Provade att trimma kanten rätt hårt och efter det är det som att den bättre kan se att där är en nivåskillnad till stenen som det inre ska köra på.
[video]
OK, så den är rädd för gräset alltså...

pacman42 pacman42 skrev:
Nu blev du flaggad som problemkund så nu sitter en kinesisk åttaåring och styr din klippare manuellt i tre veckor.. ;)

• Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:

Nu är den klar också. Inga problem så länge den inte vänder i 15-45 graders vinkel mot kanten.

Jag har en gräsmatta jag inte integrerat än. Där får jag ställa in 45 graders klippning för att tvinga fram problemet...

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
OK, så den är rädd för gräset alltså...
Tycker inte det känns rimligt att den pga gräsrädsla skulle välja att gira 30 cm till höger utanför begränsningen genom det gräset som den skulle vara så rädd för att undvika det.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.