19 160 läst ·
360 svar
19k läst
360 svar
Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba.
Jag chattade med kundtjänst.rampante skrev:
Men det går bra att maila dom också.
Är inte någon speciell kontakt för prisgarantin.
Har fått mitt kvitto och leveransbesked nu på morgonen men inget svar om prisgarantin ännu.
Kundtjänst/chatten verkar vara stängd idag av någon anledning.rampante skrev:
Jag beställde natten till fredag och fick Orderbekräftelse efter några minuter.
Kvitto och leveransbesked kom idag, för ett par timmar sedan.
Min betalning var reserverad på mitt bankkonto över helgen också och pengarna drogs idag.
Nu har det varit helg så att det tog några dagar för mig känns inte konstigt. Men att det kan ta ett dygn är inget ovanligt när man beställer saker online oavsett var.
Du har din orderbekräftelse så allt är nog som det ska. Bara vänta.
Jag hänvisade till både Hylte och Maskinklippet som båda låg på samma 5-krona under Bauhaus, och det gick ju vägen.
Min ska levereras hem till mig i morgon ser det ut som, så helgen är ju räddad känns det som om den planen håller.
Nu får man hoppas nån hugger på min fräscha Automower 320/420 med nytt batteri (2025) och ny laddstation (2024) som ligger på Blocket....
Min ska levereras hem till mig i morgon ser det ut som, så helgen är ju räddad känns det som om den planen håller.
Nu får man hoppas nån hugger på min fräscha Automower 320/420 med nytt batteri (2025) och ny laddstation (2024) som ligger på Blocket....
För mig funkade prisgarantin på Bauhaus också (använde Hylte som jämförelse). Tack för tipset!
Kul! Men de ska inte va nåt problem. De står tydligt att prisgaranti och 12% rabatt gäller, sen spelar beloppet för prisgarantin inte någon roll. 5kr är billigare så då får dom betalaS swe_achtung skrev:
Får se om dom betalar tillbaka mer om nåt ännu billigare dyker upp inom 30 dagar också. Kanske lite mer tveksamt
Hur fungerar den för dig? Jag håller på att få gråa hår av min. Jag har lyckats klippa en gång utan att den kör av klippytan. Det stora problemet för mig är att jag har terrasseringar av gräsmattan och diken runt om och den kör utför/kör ut i dessa.rampante skrev:
Ännu mer störande är iofs att den hittar genvägar mellan benen i ett U-format område. Detta löste jag genom att dela upp U:et i två delar.
Sedan har jag hittat många andra problem också, men just att den kör över kanten när den vänder ställer till stora problem för mig.
Jag skall nu försöka mig på att göra separat zon närmast kanten, en zon utan zickzack-klippning. Då kommer den inte heller att vända mot kanten.
Men jag förväntade mig en klippare med mindre problem än min gamla Automower. Än så länge är det precis tvärtom.
Redigerat:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 334 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 334 inlägg
Hur många varv kör du perimetern 🤔pacman42 skrev:
Hur fungerar den för dig? Jag håller på att få gråa hår av min. Jag har lyckats klippa en gång utan att den kör av klippytan. Det stora problemet för mig är att jag har terrasseringar av gräsmattan och diken runt om och den kör utför/kör ut i dessa.
Ännu mer störande är iofs att den hittar genvägar mellan benen i ett U-format område. Detta löste jag genom att dela upp U:et i två delar.
Sedan har jag hittat många andra problem också, men just att den kör över kanten när den vänder ställer till stora problem för mig.
Jag skall nu försöka mig på att göra separat zon närmast kanten, en zon utan zickzack-klippning. Då kommer den inte heller att vända mot kanten.
Men jag förväntade mig en klippare med mindre problem än min gamla Automower. Än så länge är det precis tvärtom.