19 155 läst ·
360 svar
19k läst
360 svar
Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba.
Ok, ja du har säkert rätt, själv såg jag bara någon random privatperson i Brasilien med UK nummer vars företagsnamn inte återfinns men som liknar andra större företag och använder sig av gmail och whatsapp samt säljer en produkt utan att ange några specifikationer, men det kanske är så det ser ut på Ali?MultiMan skrev:
Inte mer "fishy" än Elgiganten (som likt många andra är en marketplace nu, precis som Ali) så länge man undersöker vem man handlar av. Betyg osv, tidigare kundnöjdhet.
Köpt flera avancerade mätinstrument och annat senaste åren helt utan problem. Mindre problem med frakten än inom Sverige faktiskt även om det kanske låter otroligt. Aldrig kommit bort något på vägen från Kina. Några köptes från Banggood och TEMU. Alla har varit äkta vara och funkat som tänkt. Överlag är dock AliExpress klart bäst. Överlägset utbud, snabbast frakt av de tre och mycket bra priser så länge man inte man köper på måfå utan tittar igenom innan. Kan ju finnas 20 säljare som säljer exakt samma vara för helt olika priser.
Inte ovanligt alls faktiskt att det ser ut på det sättet på Ali...M MsTake skrev:Ok, ja du har säkert rätt, själv såg jag bara någon random privatperson i Brasilien med UK nummer vars företagsnamn inte återfinns men som liknar andra större företag och använder sig av gmail och whatsapp samt säljer en produkt utan att ange några specifikationer, men det kanske är så det ser ut på Ali?
Säg till om du hittar bra erbjudande på Luba 3, dom är inte många vad jag kan se. Men kanske kommer.Appendix skrev:
2an går nog att få till bra pris om man vill ha en sån.
Ja, tex Black friday är nog bäst men gräset behöver klippas innan dess😀Appendix skrev:
Hoppas de kommer något under våren också, kanske blir nåt till påsk. Missade en i början på mars🥴
Du får väl rasta dig själv i 7 månader då.danne9 skrev:
Så har du gjort dig förtjänt av en robot sen
Under tiden du går där ute får du fundera på varför du började söka klippare när säsongen började och alla tar som mest betalt och inte för 6 månader sen 😁
(We have all been there)
Har klippt allt för många år redan.Appendix skrev:
Men den ska vara i sommarstuga och det blev lite oplanerat främst pga äldre föräldrar som inte klarar av att sköta det längre.
Har eget hus och trädgård att hinna med så det blir för mycket med båda.
Men visst hade det varit bra att ha planerat 1 år innan😀
På Mommotions hemsida är det påskrea på många modeller, ink tvättställ. Även Luba 3. Dock inte på 3000 som jag är intresserad av.A arowe17 skrev:
Men köper man i euro är det lite billigare än kronor.
Luba 3 3000, 2699 Euro, 29548kr.
Luba 3 1500, 1999 Euro, 21885kr.
På Bauhaus finns Luba 3 3000 nu i lager också för 29895kr och flera andra ligger 5kr billigare enligt Prisjakt vilket bör ge 12% rabatter.
Kan man som svensk med svensk lev.adress beställa i Euro?danne9 skrev:
På Mommotions hemsida är det påskrea på många modeller, ink tvättställ. Även Luba 3. Dock inte på 3000 som jag är intresserad av.
Men köper man i euro är det lite billigare än kronor.
Luba 3 3000, 2699 Euro, 29548kr.
Luba 3 1500, 1999 Euro, 21885kr.
På Bauhaus finns Luba 3 3000 nu i lager också för 29895kr och flera andra ligger 5kr billigare enligt Prisjakt vilket bör ge 12% rabatter.