MultiMan MultiMan skrev:
Inte mer "fishy" än Elgiganten (som likt många andra är en marketplace nu, precis som Ali) så länge man undersöker vem man handlar av. Betyg osv, tidigare kundnöjdhet.

Köpt flera avancerade mätinstrument och annat senaste åren helt utan problem. Mindre problem med frakten än inom Sverige faktiskt även om det kanske låter otroligt. Aldrig kommit bort något på vägen från Kina. Några köptes från Banggood och TEMU. Alla har varit äkta vara och funkat som tänkt. Överlag är dock AliExpress klart bäst. Överlägset utbud, snabbast frakt av de tre och mycket bra priser så länge man inte man köper på måfå utan tittar igenom innan. Kan ju finnas 20 säljare som säljer exakt samma vara för helt olika priser.
Ok, ja du har säkert rätt, själv såg jag bara någon random privatperson i Brasilien med UK nummer vars företagsnamn inte återfinns men som liknar andra större företag och använder sig av gmail och whatsapp samt säljer en produkt utan att ange några specifikationer, men det kanske är så det ser ut på Ali?

M MsTake skrev:
Ok, ja du har säkert rätt, själv såg jag bara någon random privatperson i Brasilien med UK nummer vars företagsnamn inte återfinns men som liknar andra större företag och använder sig av gmail och whatsapp samt säljer en produkt utan att ange några specifikationer, men det kanske är så det ser ut på Ali?
Inte ovanligt alls faktiskt att det ser ut på det sättet på Ali...

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
Många kampanjer på Mamma-motionen.

Verkar vara lite generationsskifte då de flesta ÅF rensade ut sina lager nu i höstas till väldigt bra rabatter.

Och lite on topic. Har flera bekanta som köpt en dito och de verkar vara väldigt nöjda.

Den klipper bra och är halva priset mot motsvarande bibelbältsklippare.

Appendix Appendix skrev:
Många kampanjer på Mamma-motionen.

Verkar vara lite generationsskifte då de flesta ÅF rensade ut sina lager nu i höstas till väldigt bra rabatter.
Säg till om du hittar bra erbjudande på Luba 3, dom är inte många vad jag kan se. Men kanske kommer.
2an går nog att få till bra pris om man vill ha en sån.

danne9 danne9 skrev:
Säg till om du hittar bra erbjudande på Luba 3, dom är inte många vad jag kan se. Men kanske kommer.
2an går nog att få till bra pris om man vill ha en sån.
Jag tror du får hålla utsikt. Och om du vill ha bra erbjudanden så är det fel tid på året. Kolla i September och oktober :)

Appendix Appendix skrev:
Jag tror du får hålla utsikt. Och om du vill ha bra erbjudanden så är det fel tid på året. Kolla i September och oktober :)
Ja, tex Black friday är nog bäst men gräset behöver klippas innan dess😀
Hoppas de kommer något under våren också, kanske blir nåt till påsk. Missade en i början på mars🥴

danne9 danne9 skrev:
Ja, tex Black friday är nog bäst men gräset behöver klippas innan dess😀
Hoppas de kommer något under våren också, kanske blir nåt till påsk. Missade en i början på mars🥴
Du får väl rasta dig själv i 7 månader då.
Så har du gjort dig förtjänt av en robot sen

Under tiden du går där ute får du fundera på varför du började söka klippare när säsongen började och alla tar som mest betalt och inte för 6 månader sen 😁
(We have all been there)

Appendix Appendix skrev:
Du får väl rasta dig själv i 7 månader då.
Så har du gjort dig förtjänt av en robot sen

Under tiden du går där ute får du fundera på varför du började söka klippare när säsongen började och alla tar som mest betalt och inte för 6 månader sen 😁
(We have all been there)
Har klippt allt för många år redan.
Men den ska vara i sommarstuga och det blev lite oplanerat främst pga äldre föräldrar som inte klarar av att sköta det längre.
Har eget hus och trädgård att hinna med så det blir för mycket med båda.
Men visst hade det varit bra att ha planerat 1 år innan😀

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Nu blev jag sugen på att bygga en klippare istället. Jag har de flesta delarna redan i garaget ...

Fina rabatter just nu på flera modeller från Mammotion.

Jag vann ju en Luba 2 mini AWD här på byggahus, så det kommer en recension när jag fått igång den...

• Gilla
  • Wow
Tomture61 och 2 till
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
Fina rabatter just nu på flera modeller från Mammotion.
På Mommotions hemsida är det påskrea på många modeller, ink tvättställ. Även Luba 3. Dock inte på 3000 som jag är intresserad av.
Men köper man i euro är det lite billigare än kronor.
Luba 3 3000, 2699 Euro, 29548kr.
Luba 3 1500, 1999 Euro, 21885kr.

På Bauhaus finns Luba 3 3000 nu i lager också för 29895kr och flera andra ligger 5kr billigare enligt Prisjakt vilket bör ge 12% rabatter.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag vann ju en Luba 2 mini AWD här på byggahus, så det kommer en recension när jag fått igång den...
Och jag kan ju inte få igång den innan jag fått den. Den fanns tydligen inte i lager.

danne9 danne9 skrev:
På Mommotions hemsida är det påskrea på många modeller, ink tvättställ. Även Luba 3. Dock inte på 3000 som jag är intresserad av.
Men köper man i euro är det lite billigare än kronor.
Luba 3 3000, 2699 Euro, 29548kr.
Luba 3 1500, 1999 Euro, 21885kr.

På Bauhaus finns Luba 3 3000 nu i lager också för 29895kr och flera andra ligger 5kr billigare enligt Prisjakt vilket bör ge 12% rabatter.
Kan man som svensk med svensk lev.adress beställa i Euro?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.