A arowe17 skrev:
Kan man som svensk med svensk lev.adress beställa i Euro?
Jag har inte testat men de tror jag.
Fick det tipset i en annan tråd.
Välj ett EU land, tex Finland så blir det euro.
Värt att testa.

• Gilla
arowe17
  • Laddar…
danne9 danne9 skrev:
Jag har inte testat men de tror jag.
Fick det tipset i en annan tråd.
Välj ett EU land, tex Finland så blir det euro.
Värt att testa.
Fungerade fint! 1249 Euro (13 700 :- draget i SEK) för en LUBA mini 2 AWD 1000 då jag hade en rabattkupong på 50 Euro.

• Gilla
danne9
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
Fungerade fint! 1249 Euro (13 700 :- draget i SEK) för en LUBA mini 2 AWD 1000 då jag hade en rabattkupong på 50 Euro.
Hur mycket sparade du med euro istället för kronor?

14 939:- om man väljer sverige/sek, jag fick betala 14 250:- om man räknar bort min rabatt på 50 euro. Så typ 700:- i besparing med Euro.

• Gilla
danne9
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
14 939:- om man väljer sverige/sek, jag fick betala 14 250:- om man räknar bort min rabatt på 50 euro. Så typ 700:- i besparing med Euro.
Ok. Jag trodde det skulle bli mer. Tror det hade blivit ett par tusen på en Luba 3 3000 när jag räknade för någon dag sen.
Men bra att det blev lite i alla fall.

danne9 danne9 skrev:
Ok. Jag trodde det skulle bli mer. Tror det hade blivit ett par tusen på en Luba 3 3000 när jag räknade för någon dag sen.
Men bra att det blev lite i alla fall.
För någon vecka sedan var det ca 2000kr skillnad på Luba 3 men kommer ju skilja över tid beroende på växelkursen

• Gilla
danne9
  • Laddar…
M MsTake skrev:
För någon vecka sedan var det ca 2000kr skillnad på Luba 3 men kommer ju skilja över tid beroende på växelkursen
Då drömmer jag inte😀
Jag beställde från Bauhaus. Hoppas på deras 12% Får se vad dom säger när det blir vardag och kundtjänst öppnar. Extra garanti bör va bra (5år).

• Gilla
rampante
  • Laddar…
Man får ju ofta också ett valutaväxlingspåslag när man betalar i euro med ett svenskt kort.

danne9 danne9 skrev:
Då drömmer jag inte😀
Jag beställde från Bauhaus. Hoppas på deras 12% Får se vad dom säger när det blir vardag och kundtjänst öppnar. Extra garanti bör va bra (5år).
Behövde du lägga beställningen först, eller kör du bara skärmdumpar till dem för att få dem att erbjuda rätt pris? Jag är i precis samma sits som du!

rampante rampante skrev:
Behövde du lägga beställningen först, eller kör du bara skärmdumpar till dem för att få dem att erbjuda rätt pris? Jag är i precis samma sits som du!
Jag har köpt och skickat skärmdumpar. Men det är ju långhelg så har inte hört något ännu.
De lägre priset finns ju även i Prisjakts historik.
Prisgarantin ska även gälla 30 dagar så antar att det går att uppdatera den om nåt annat dyker upp.
Annars kan man ju skicka tillbaka och göra om. Då bör dom hellre göra det enkelt, hoppas ja.

Vad har du hittar som är billigare?

Via Mammotions egna site, och om man köper för att betala med EUR - betalar man sen med Klarna så slipper man växlingsavgiften (tror jag) och priset i EUR är ju lägre än det i SEK, även på Mammotions egna sida.
Var har du hittat lägre pris än Bauhaus i sverige, om dom inte skulle godkänna mitt förslag?

rampante rampante skrev:
Via Mammotions egna site, och om man köper för att betala med EUR - betalar man sen med Klarna så slipper man växlingsavgiften (tror jag) och priset i EUR är ju lägre än det i SEK, även på Mammotions egna sida.
Var har du hittat lägre pris än Bauhaus i sverige, om dom inte skulle godkänna mitt förslag?
Tror inte dom godkänner Mommotions sida.
Ska vara en svensk butik som även ska ha en "riktig" butik (som jag förstått det).
Jag försökte från Hylte som hade sänkt flera tusen under några timmar men då fanns klipparen inte i lager på Bauhaus, och kundtjänst var stängt.
Nu kör jag Hylte igen, men bara 5 kr billigare. Men det bör ge 12% oavsett.
Hoppas någon kör bättre pris inom 30 dagar också.

• Gilla
MsTake och 1 till
  • Laddar…
danne9 danne9 skrev:
Tror inte dom godkänner Mommotions sida.
Ska vara en svensk butik som även ska ha en "riktig" butik (som jag förstått det).
Jag försökte från Hylte som hade sänkt flera tusen under några timmar men då fanns klipparen inte i lager på Bauhaus, och kundtjänst var stängt.
Nu kör jag Hylte igen, men bara 5 kr billigare. Men det bör ge 12% oavsett.
Hoppas någon kör bättre pris inom 30 dagar också.
Ja precis, du kan köpa från en webbsida erbjudan men de måste ha en svensk fysik butik.

M MsTake skrev:
Ja precis, du kan köpa från en webbsida erbjudan men de måste ha en svensk fysik butik.
Ok

Beställde du och skickade in skärmdumpar och länkar samtidigt, eller tänker du skicka in det om ngn dag till Bauhaus?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.