M MsTake skrev:
Mammotion support rekommenderar även mig stängselfunktionen för att undvika att den ska åka på kanten.

I min värld är perimetern stängsel som den inte ska köra över, hade jag velat det hade jag ju lagt den längre ut.
Det skrev jag till Mammotion. Dvs att jag förväntar mig att perimetern fungerar precis som ett stängsel.

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
Skapade några stängsel till. Vi får se hur det går. Har ett 30-tal stängsel just nu...
...det kan ju inte vara meningen att man skall behöva göra så.

Frågan är om inte zoner utan zickzack närmast kanterna är bäst och enklast ändå...

Nu har det börjat fungera så pass bra att jag beställde en jordhög, nu skall puckelpisten jämnas ut.

Virtuella stängsel är nog inte framtiden ändå, klipparen skyr dessa som pesten, den kör inte ens nära dem. Detta gör dem svåra att få på rätt avstånd från gränsen.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har ställt in att den bara skall ladda till 80% under pågående klippning, men den laddade till 100% ändå...
...men det kanske beror på det som står i ljusgrått i din skärmdump iofs. Men det logiska är ju i så fall att den gör det innan en klippning och inte mitt under en klippning.
Sorry men jag ljög.
Min laddar numera alltid till 100% efter avslutad klippning 👎

Funderar på om det har att göra med att jag numera kör all klippning på schema och tidigare info var att jag skapade ett schema då och då?

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Sorry men jag ljög.
Min laddar numera alltid till 100% efter avslutad klippning 👎

Funderar på om det har att göra med att jag numera kör all klippning på schema och tidigare info var att jag skapade ett schema då och då?
Bra fråga. Jag råkar ut för nya mjukvaruproblem hela tiden. Jag har ställt in den på att ladda till 80% under klippning, ändå laddar den ibland till 109% under klippning.

Häromdagen backade den uppför en lodrät vägg tilldes att front-bumpern stannade den. Där stod den...

Idag har den kört över ett virtuellt staket.

Koden är inte buggfri...

• Haha
Purre
  • Laddar…
För egen del har det fungerat rätt mycket bättre när jag klipper ett annat område först för att sedan gå vidare till problemområdet för kantklippning istället för att som tidigare där den direkt gick ut för att klippa kanten på problemområdet.

Vet inte om den hunnit positionera sig mer exakt vad..

För den som vill kasta sig in ien drös potentiella nya buggar så har jag iaf en ny sw-version tillgänglig.

Med exakt samma release notes som förra versionen. :/

• Wow
pacman42
  • Laddar…
Tomture61
O [old rusty] skrev:
För den som vill kasta sig in ien drös potentiella nya buggar så har jag iaf en ny sw-version tillgänglig.

Med exakt samma release notes som förra versionen. :/
Den är tillgänglig from idag , för alla .
Ska fixa bla att skuggade partier ej får klipparen att stanna .

Tomture61 Tomture61 skrev:
Den är tillgänglig from idag , för alla .
Ska fixa bla att skuggade partier ej får klipparen att stanna .
Så den skall inte längre vara rädd för sin egen skugga? Men det är ju en stor del av dess personlighet...

• Haha
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Så den skall inte längre vara rädd för sin egen skugga? Men det är ju en stor del av dess personlighet...
Nope , den blir snabbare än sin egen skugga 😁

Nope , den blir snabbare än sin egen skugga 😁
Aka Lucky Luba

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Är inne på en LUBA 2 AWD 1500 men verkar som att den inte kommer finnas i lager föräns tidigast i mitten av Juli och det orkar jag nog inte vänta på...

Blir jag besviken om jag köper en Luba 2 AWD 1000 från Hornbach för 14 925? Hade spanat in LiDAR då jag har en tomt med ett par större tallar, 3-4 zoner osv. Total tomtyta 1500m2 men själva gräsytan totalt runt 750m2.

Tomture61
I Iconoclast skrev:
Är inne på en LUBA 2 AWD 1500 men verkar som att den inte kommer finnas i lager föräns tidigast i mitten av Juli och det orkar jag nog inte vänta på...

Blir jag besviken om jag köper en Luba 2 AWD 1000 från Hornbach för 14 925? Hade spanat in LiDAR då jag har en tomt med ett par större tallar, 3-4 zoner osv. Total tomtyta 1500m2 men själva gräsytan totalt runt 750m2.
Har du kollat Bauhaus, Luba 2 AWD 3000X 19.995:-

• Gilla
john.h
  • Laddar…
I Iconoclast skrev:

Träd är inga problem med min Luba 2 mini AWD 1000. Jag ser faktiskt inte riktigt vad AI vision, lidar och liknande tillför i praktiken.

Har du kollat Bauhaus, Luba 2 AWD 3000X 19.995:-
Tack ja det är väl ett alternativ också. Var inne på en mini då det är ett par ställen mellan zonerna där jag behöver ta bort kantsten för att den ska komma igenom och tänkte att mini var smidigare då men ser nu att skillnaden i bredd inte är mer än 8 cm så det är ju inte så farligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.