21 403 läst ·
403 svar
21k läst
403 svar
Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba.
Det skrev jag till Mammotion. Dvs att jag förväntar mig att perimetern fungerar precis som ett stängsel.M MsTake skrev:
Skapade några stängsel till. Vi får se hur det går. Har ett 30-tal stängsel just nu...
...det kan ju inte vara meningen att man skall behöva göra så.
Frågan är om inte zoner utan zickzack närmast kanterna är bäst och enklast ändå...
...det kan ju inte vara meningen att man skall behöva göra så.
Frågan är om inte zoner utan zickzack närmast kanterna är bäst och enklast ändå...
Nu har det börjat fungera så pass bra att jag beställde en jordhög, nu skall puckelpisten jämnas ut.
Virtuella stängsel är nog inte framtiden ändå, klipparen skyr dessa som pesten, den kör inte ens nära dem. Detta gör dem svåra att få på rätt avstånd från gränsen.
Virtuella stängsel är nog inte framtiden ändå, klipparen skyr dessa som pesten, den kör inte ens nära dem. Detta gör dem svåra att få på rätt avstånd från gränsen.
Sorry men jag ljög.pacman42 skrev:
Min laddar numera alltid till 100% efter avslutad klippning 👎
Funderar på om det har att göra med att jag numera kör all klippning på schema och tidigare info var att jag skapade ett schema då och då?
Bra fråga. Jag råkar ut för nya mjukvaruproblem hela tiden. Jag har ställt in den på att ladda till 80% under klippning, ändå laddar den ibland till 109% under klippning.tttomten skrev:
Häromdagen backade den uppför en lodrät vägg tilldes att front-bumpern stannade den. Där stod den...
Idag har den kört över ett virtuellt staket.
Koden är inte buggfri...
För egen del har det fungerat rätt mycket bättre när jag klipper ett annat område först för att sedan gå vidare till problemområdet för kantklippning istället för att som tidigare där den direkt gick ut för att klippa kanten på problemområdet.
Vet inte om den hunnit positionera sig mer exakt vad..
Vet inte om den hunnit positionera sig mer exakt vad..
För den som vill kasta sig in ien drös potentiella nya buggar så har jag iaf en ny sw-version tillgänglig.
Med exakt samma release notes som förra versionen. :/
Med exakt samma release notes som förra versionen. :/
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 535 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 535 inlägg
Är inne på en LUBA 2 AWD 1500 men verkar som att den inte kommer finnas i lager föräns tidigast i mitten av Juli och det orkar jag nog inte vänta på...
Blir jag besviken om jag köper en Luba 2 AWD 1000 från Hornbach för 14 925? Hade spanat in LiDAR då jag har en tomt med ett par större tallar, 3-4 zoner osv. Total tomtyta 1500m2 men själva gräsytan totalt runt 750m2.
Blir jag besviken om jag köper en Luba 2 AWD 1000 från Hornbach för 14 925? Hade spanat in LiDAR då jag har en tomt med ett par större tallar, 3-4 zoner osv. Total tomtyta 1500m2 men själva gräsytan totalt runt 750m2.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 535 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 535 inlägg
Har du kollat Bauhaus, Luba 2 AWD 3000X 19.995:-I Iconoclast skrev:Är inne på en LUBA 2 AWD 1500 men verkar som att den inte kommer finnas i lager föräns tidigast i mitten av Juli och det orkar jag nog inte vänta på...
Träd är inga problem med min Luba 2 mini AWD 1000. Jag ser faktiskt inte riktigt vad AI vision, lidar och liknande tillför i praktiken.I Iconoclast skrev:Är inne på en LUBA 2 AWD 1500 men verkar som att den inte kommer finnas i lager föräns tidigast i mitten av Juli och det orkar jag nog inte vänta på...
Tack ja det är väl ett alternativ också. Var inne på en mini då det är ett par ställen mellan zonerna där jag behöver ta bort kantsten för att den ska komma igenom och tänkte att mini var smidigare då men ser nu att skillnaden i bredd inte är mer än 8 cm så det är ju inte så farligt.Tomture61 skrev: