[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ahlsell kallar sig själva för grossist...
[länk]
[bild]
Nej.


Arbetare i säkerhetskläder lastar kopparör från en Ahlsell-lastbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Nej.


[bild]
Då verkar de kalla sig både och då 🤷🏼‍♂️
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Då verkar de kalla sig både och då 🤷🏼‍♂️
Fast enligt Daniel kan man inte vara både och?
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fast enligt Daniel kan man inte vara både och?
Det får väl Daniel svara på isf.....
Edit: eller Ahlsell
 
P
Ni som slåss om vad Ahlsell är för något, kan ni inte komma på något nytt namn? Då inte ens själva Ahlsell verkar veta vad dom är😇
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag tror problemet med Ahlsells är att folk mest ser butikerna.....de är så mycket mer än så bakom kulisserna. De partier som är stora tar ju inte ens vägen förbi en butik.
 
  • Gilla
Rickard. och 4 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Jag tror problemet med Ahlsells är att folk mest ser butikerna.....de är så mycket mer än så bakom kulisserna. De partier som är stora tar ju inte ens vägen förbi en butik.
Och det du menar med "folk" är småkunder och småföretagare som aldrig ser eller förstår deras verkliga aktiviteter, då dom aldrig syns vid den disk som dom tror är nått annat än service till småskuttare.😉
 
Har det någon betydelse vad de kallas eller kallar sig själva?
Allt förändras över tid och frågan är väl mera, kan jag som privatperson köpa över disk eller på faktura.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
jbr jbr skrev:
Men exakt vad är det då de (revisorerna) menar ska förmånbeskattas och vad är det man ska redovisa för att Skatteverket ska kunna beräkna korrekt skatt?
Och får man tillbaka på skatten ifall elbutik.se är billigare?
 
  • Gilla
  • Haha
zarkov och 3 till
  • Laddar…
F Fredrik K80 skrev:
Näthandel må vara bra i all ära men ibland kan det vara trevligt att gå in i en fysisk butik. Dessvärre blir utbudet rätt skralt om man inte har möjlighet att handla hos grossisterna. Har frågat både hos Ahlsell och elektroskandia om att få skapa ett konto men fått nej. Någon som vet om de andra (Rexel,solar etc) är lite liberalare? Dem har ju mkt annat än bara el som hade varit smidigt att kunna inhandla (VVS, lampor, personlig skyddsutrustning etc)
www.elbutik.se
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Profe MacKnight Profe MacKnight skrev:
www.elbutik.se
Vad är poängen med ditt svar?
 
  • Gilla
  • Ledsen
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
S Stefan1972 skrev:
nej man betalar inte dubbel moms.......importerar du saker från eu och uppger ditt momsnummer så får du momsfritt. Det som sker i bokföringen sen är att du bokför med fiktiv moms så det kommer med i momsrapporten och skv ser då att du bedriver import. Om du sen inte fakturerar ut en enda krona och drar in moms på dessa produkter så lär nog skv vakna och fråga vad du håller på med.......
Det är inte ovanligt för företag att köpa maskiner och utrustning som bara bokförs som en kostnad och aldrig säljs.
Extra vanligt i nystartade bolag.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kanske det här ...?
[länk]
Jo, men TS skriver ju redan i första inlägget att han föredrar fysiska butiker före nätbutiker. Att då bara kasta ur sig en länk till en nätbutik, och dessutom citera nämnda inlägg, är kanske inte något tecken på någon högre läsförståelse?

Men jag kanske har missat något väsentligt. Därför undrade jag.
 
Mikael_L
P Peter787 skrev:
Det är inte ovanligt för företag att köpa maskiner och utrustning som bara bokförs som en kostnad och aldrig säljs.
Extra vanligt i nystartade bolag.
Du menar att den nystartade snickarfirman köper spikpistol, cirkelsåg, stege och skarvsladdar som de sen aldrig säljer?
Ja det är nog en korrekt iakttagelse.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.