36 897 läst ·
335 svar
37k läst
335 svar
Konto hos grossist
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Jag tror problemet med Ahlsells är att folk mest ser butikerna.....de är så mycket mer än så bakom kulisserna. De partier som är stora tar ju inte ens vägen förbi en butik.
Och det du menar med "folk" är småkunder och småföretagare som aldrig ser eller förstår deras verkliga aktiviteter, då dom aldrig syns vid den disk som dom tror är nått annat än service till småskuttare.😉S Stefan1972 skrev:
www.elbutik.seF Fredrik K80 skrev:Näthandel må vara bra i all ära men ibland kan det vara trevligt att gå in i en fysisk butik. Dessvärre blir utbudet rätt skralt om man inte har möjlighet att handla hos grossisterna. Har frågat både hos Ahlsell och elektroskandia om att få skapa ett konto men fått nej. Någon som vet om de andra (Rexel,solar etc) är lite liberalare? Dem har ju mkt annat än bara el som hade varit smidigt att kunna inhandla (VVS, lampor, personlig skyddsutrustning etc)
Kanske det här ...?
https://www.elbutik.se/butik.html
https://www.elbutik.se/butik.html
Det är inte ovanligt för företag att köpa maskiner och utrustning som bara bokförs som en kostnad och aldrig säljs.S Stefan1972 skrev:nej man betalar inte dubbel moms.......importerar du saker från eu och uppger ditt momsnummer så får du momsfritt. Det som sker i bokföringen sen är att du bokför med fiktiv moms så det kommer med i momsrapporten och skv ser då att du bedriver import. Om du sen inte fakturerar ut en enda krona och drar in moms på dessa produkter så lär nog skv vakna och fråga vad du håller på med.......
Extra vanligt i nystartade bolag.
Jo, men TS skriver ju redan i första inlägget att han föredrar fysiska butiker före nätbutiker. Att då bara kasta ur sig en länk till en nätbutik, och dessutom citera nämnda inlägg, är kanske inte något tecken på någon högre läsförståelse?Mikael_L skrev:
Men jag kanske har missat något väsentligt. Därför undrade jag.
Du menar att den nystartade snickarfirman köper spikpistol, cirkelsåg, stege och skarvsladdar som de sen aldrig säljer?P Peter787 skrev:
Ja det är nog en korrekt iakttagelse.
