36 897 läst ·
335 svar
37k läst
335 svar
Konto hos grossist
Om du följde min länk så kom du till en fysisk butik ...useless skrev:
Mikael_L skrev:
Och TS skrev:
F Fredrik K80 skrev:
Var har du fått det ifrån? På el så har vi bättre priser på Ahlsell än motsvarande produkt på nätet men visst nöjer man sig med skräp så kommer man billigare undan på nätet.Farstatjej90 skrev:
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Lite så kan det faktiskt vara, jag har handlat från Ahlsell i över 10 år en aldrig varit inne i en butik som dom äger.S Stefan1972 skrev:
Allt vårat skeppas direkt ifrån centrallagret i Hallsberg eller direkt ifrån tillverkarna. I i alla våra så kallade plockförråd kommer dom ut till oss och fyller på en gång i veckan.
Har inte orkat läsa alla sidor 🙂
Dahl här i byn kan man handla hos som privatperson bara man betalar med kort.
Glömt å kika men det står säkert kontantkund eller liknande på kvittot.
Nackdelen är att man vet inte vad man får för pris, man måste fråga vad man betalar, får man ett "sämre" pris än man tänkt så får man prova pruta ytterligare.
Skulle ha en fluidmaster till en toalett och det var väl runt 1000 med moms, visade att dom kostade runt 500 på nätet och fick det priset, möjligen lite dyrare.
Men jag behövde grejen direkt så då får man ju betala lite extra ibland.
Dahl här i byn kan man handla hos som privatperson bara man betalar med kort.
Glömt å kika men det står säkert kontantkund eller liknande på kvittot.
Nackdelen är att man vet inte vad man får för pris, man måste fråga vad man betalar, får man ett "sämre" pris än man tänkt så får man prova pruta ytterligare.
Skulle ha en fluidmaster till en toalett och det var väl runt 1000 med moms, visade att dom kostade runt 500 på nätet och fick det priset, möjligen lite dyrare.
Men jag behövde grejen direkt så då får man ju betala lite extra ibland.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Det är inte bara stora partier utan en stor del av alla beställningar åker direkt från Hallsberg till byggerna runt om i landet. Lagret här är egentligen Ahlsells största styrka och också en väääldigt stor del av Ahlsells verksamhet.S Stefan1972 skrev:
https://www.ahlsell.se/om-ahlsell/var-verksamhet/logistik/
Det säljs precis samma saker på nätet som på Ahlsell. Och det betvivlar jag att ni har. Stora kunder på Ahlsell har ofta sämre priser än Elbutik t.ex. på nätet. Tror inte du är helt insatt här 🤔B Bengt Henrik skrev:
Eller så har du ett bättre avtal.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Det är inte sant av uppenbara skäl, av allt jag kollat så är dom olika "proffsgrossisterna" med bra rabatter generellt nått till några % billigare än vad man kan hitta på den öppna och ärliga marknaden. Det finns absolut ett fåtal undantag varav ett par är stötta här på forumet där skillnaden kan vara stor men generellt är det så.Farstatjej90 skrev:
Redigerat:
Sen kanske de skriver av spikpistolen och cirkelsågen på 2 år och sen säljer ägaren maskinerna på Blocket privat.Mikael_L skrev:
De har ju inget värde i företagets bokföring...
Alla yrkesverksamma elektriker håller inte med dig i alla fall.Rickard. skrev:
Det är inte sant av uppenbara skäl, av allt jag kollat så är dom olika "proffsgrossisterna" med bra rabatter generellt nått till några % billigare än vad man kan hitta på den öppna och ärliga marknaden. Det finns absolut ett fåtal undantag varav ett par är stötta här på forumet där skillnaden kan vara stor men generellt är det så.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Det är klart att inte alla gör.Farstatjej90 skrev:
Det finns flera andra grossister för elektriker så att vissa har dåliga avtal på Ahlsells förvånar mig inte det minsta men har dom istället generellt sämre avtal på grossisterna dom flitigt använder än en internetbutik så går dom helt enkelt miste om vinst.
Tror du Ahlsell ger sina största kunder dåliga avtal?Rickard. skrev:
