Byggahus.se
Näthandel må vara bra i all ära men ibland kan det vara trevligt att gå in i en fysisk butik. Dessvärre blir utbudet rätt skralt om man inte har möjlighet att handla hos grossisterna. Har frågat både hos Ahlsell och elektroskandia om att få skapa ett konto men fått nej. Någon som vet om de andra (Rexel,solar etc) är lite liberalare? Dem har ju mkt annat än bara el som hade varit smidigt att kunna inhandla (VVS, lampor, personlig skyddsutrustning etc)

Grossister får inte sälja till privatpersoner. Du känner ingen som har företag. Då kan du handla på dennes konto och betala med kort.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Grossister får inte sälja till privatpersoner. Du känner ingen som har företag. Då kan du handla på dennes konto och betala med kort.
Behöver det vara något speciellt typ av företag eller funkar vilket som helst?

Grossister får sälja till vem de vill.
Att kalla Ahlsell för grossist är dock felaktigt. Det är en fackdetaljist.

• Gilla
Nyfniken och 13 till
  • Laddar…
Egentligen vad som helst men bättre om dom handlar där regelbundet då dom har bättre rabatter.

• Gilla
Fredrik K80
  • Laddar…
R
Matti_75 Matti_75 skrev:
Grossister får inte sälja till privatpersoner.
Vad grundar du detta i?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Grossister får sälja till vem de vill.
Att kalla Ahlsell för grossist är dock felaktigt. Det är en fackdetaljist.
Så om jag vill gå in och köpa där- ska jag skapa ett konto då eller hur funkar det?🤷‍♂️

R Rejäl skrev:
Vad grundar du detta i?
Att dom inte vill ha privatpersoner där

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
R
F Fredrik K80 skrev:
Så om jag vill gå in och köpa där- ska jag skapa ett konto då eller hur funkar det?🤷‍♂️
De flesta yrkesbutiker och grossister vill inte sälja till konsument då det är konsumentköplagen som gäller i så fall vilket är en rejäl försämring för butiken/grossisten i fråga…

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
R
Matti_75 Matti_75 skrev:
Att dom inte vill ha privatpersoner där
Att dom inte vill ha köper jag, men att dom inte får är felaktigt…

• Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
De flesta yrkesbutiker och grossister vill inte sälja till konsument då det är konsumentköplagen som gäller i så fall vilket är en rejäl försämring för butiken/grossisten i fråga…
Så , hur löser man det lättast 🙄?

• Gilla
jangus11
  • Laddar…
H
F Fredrik K80 skrev:
Behöver det vara något speciellt typ av företag eller funkar vilket som helst?
Du måste givetvis ha en koppling, om en hantverkare handlar kött så har det ingen koppling.
Grossist vill ha sina kunder, de är inte intresserade av att ha vem som helst som handlar, de skulle dessutom riskera att bli bojkottade av sina verkliga kunder.

Redigerat:
R
F Fredrik K80 skrev:
Så , hur löser man det lättast 🙄?
Antingen får du handla via någon som har företag eller starta ett…

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Du måste givetvis ha en koppling, om en hantverkare handlar kött så har det ingen koppling.
Grossist vill ha sina kunder, de är intresserade av att ha vem som helst som handlar, de skulle dessutom riskera att bli bojkottade av sina verkliga kunder.
Fattar😓

Bli kontantkund butik på rexel . Dock med reg enskilt firma med nån bra verksamhetsbeskrivning inom elektronik eller el

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.