10 741 läst ·
32 svar
11k läst
32 svar
Konsten att inte borra i el, vattenledningar och avlopp?
Snyggt!S snowjim skrev:Har nu fått den kluriga på plats, såhär blev det :
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Satte lite no nails pattex lim bakom varje bult och över dörren. Dock missade jag skrapa bort färgen först men jag får hoppas att det håller hyfsat ändå. Just över dörren så sitter det just nu i press för att få bättre bärighet.
Som man kan se på sista bilden så gick en av skruvarna snett(kom inte till så bra med borrhammaren) vilket såklart gjorde att den skar sig in i träet en aning.
Jag var dum nog att lägga lite lim i de borrade hålen med vilket visade sig snabbt bli ett problem för 2 av hålen, pluggen gick inte att få in hela vägen, den stack ut nära på 10 mm. Fanns inget annat än att skära av den. Bultarna drog dock bra så jag hoppas att det inte orsakar några problem.
Nu ska bara nästa upp också, den är klart enklare att sätta, får dock hålla koll på så att inte borret går igenom väggen till badrummet på andra sidan.
Tack! Nu är allt på plats!
Får hoppas det håller i längden med.
Linan är inköpt på ÖB och är en förstärkt lina med ståltråd i kärnan, trotts det känns den ganska elastisk men det är säkert på utsidan. Fungerar inte detta så blir det gummiklädd vajer.
Får hoppas det håller i längden med.
Linan är inköpt på ÖB och är en förstärkt lina med ståltråd i kärnan, trotts det känns den ganska elastisk men det är säkert på utsidan. Fungerar inte detta så blir det gummiklädd vajer.
Smart med vantskruv för att spänna den!
Själv kör jag med paracord, mest för att jag hade det hemma när den gamla klassiska tvättlinan gav upp.
Fick efterspänna en gång, men nu tycker jag att den håller rätt bra spänst.
Själv kör jag med paracord, mest för att jag hade det hemma när den gamla klassiska tvättlinan gav upp.
Fick efterspänna en gång, men nu tycker jag att den håller rätt bra spänst.
Klicka här för att svara