294 läst ·
5 svar
294 läst
5 svar
Varför tömmer inte tvättmaskinen?
Ibland håller vår maskin på att tömma i över 60 minuter. Har rengjort vid pumpen samt tagit av avloppslangen men det satt inget där. Kört 90c program.
Kan man lossa slangen även på maskinssidan och kolla om det sitter något där? Var mer kan det stoppa upp?
Kan man lossa slangen även på maskinssidan och kolla om det sitter något där? Var mer kan det stoppa upp?
Vissa maskiner har eget filter som går "lätt" att rensa vilket bör göras med lämpliga intrevall.
Har för mig det var det som var problemet med vår gamla Miele. Då var det hela slangsystemet inuti maskinen som var ihopgeggat. Finns några trådar här på forumet om det. Bland annat den här: https://www.byggahus.se/forum/threads/miele-tvattmaskin-w3241-tommer-daligt.318942/
Sidan två i den tråden är väldigt nyttig läsning.
Om jag minns rätt nu så var det vatten kvar i maskinen eller så var tvätten dyngsur. Den stod och "gjorde inget" i evigheter innan den tyckte att den var klar. Vilket den inte var.
Det blev bättre med rengöringen, men jag fick aldrig maskinen att bli helt hundra (tror något lager hade gått också) så den åkte ut till sist.
Sidan två i den tråden är väldigt nyttig läsning.
Om jag minns rätt nu så var det vatten kvar i maskinen eller så var tvätten dyngsur. Den stod och "gjorde inget" i evigheter innan den tyckte att den var klar. Vilket den inte var.
Det blev bättre med rengöringen, men jag fick aldrig maskinen att bli helt hundra (tror något lager hade gått också) så den åkte ut till sist.
Klicka här för att svara