386 läst ·
2 svar
386 läst
2 svar
Yale doorman classic går inte att välja kod
Hej. Jag har köpt en Yale doorman classic. Det var en gubbe här och installerade den. Han sa sen att jag skulle välja mastercode själv genom att göra som det står i manualen. Har stått och gjort som det står i 2 timmar utan att det fungerar. Ger upp nu. När jag sätter i batterierna så säger den "welcome to yale connected lock". Enligt instruktionerna ska jag då välja kod. Men när jag trycker på knapparna så händer ingenting. När jag trycker på P-knappen så piper det två gånger bara. Ingenting händer.
I instruktionerna står det att den ska säga att jag ska slå in en mastercode, men den säger inte de orden för mig.
Vad gör jag för fel?
I instruktionerna står det att den ska säga att jag ska slå in en mastercode, men den säger inte de orden för mig.
Vad gör jag för fel?
Händer någonting när du trycker på knappsatsen?M Mjärn skrev:Hej. Jag har köpt en Yale doorman classic. Det var en gubbe här och installerade den. Han sa sen att jag skulle välja mastercode själv genom att göra som det står i manualen. Har stått och gjort som det står i 2 timmar utan att det fungerar. Ger upp nu. När jag sätter i batterierna så säger den "welcome to yale connected lock". Enligt instruktionerna ska jag då välja kod. Men när jag trycker på knapparna så händer ingenting. När jag trycker på P-knappen så piper det två gånger bara. Ingenting händer.
Vad gör jag för fel?
Lyser den?
Blinkar den?
Om inte så misstänker jag att den inte är ansluten.
Klicka här för att svara