Medlem
· Västra Götaland
· 6 inlägg
När jag sätter i batteriet till min skruvdragsre i laddaren så står den bara och blinkar grönt och batteriet verkar inte bli uppladdar alls.
Laddaren är en AEG BL 1218 och batteriet är AEG L1415R.
Enligt vad jag förstår så ska de vara kompatibla. Går det att kontrollera laddaren på nåt sätt, läsa av nåt värde nånstans med ett instrument ?
Bifogar en filmsnutt hur det ser ut när batteriet sitter i laddaren.
Enligt vad jag förstår så ska de vara kompatibla. Går det att kontrollera laddaren på nåt sätt, läsa av nåt värde nånstans med ett instrument ?
Medlem
· Västra Götaland
· 6 inlägg
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 6 inlägg
Jo det vet jag, kruxet är att det står och blinkar grönt hela tiden, även om batteriet står i laddaren hela natten. Frågan är då om det är fel på devtvå batterier jag harveller om laddaren är trasig ?M merberggren skrev:När jag sätter i batteriet till min skruvdragsre i laddaren så står den bara och blinkar grönt och batteriet verkar inte bli uppladdar alls.
Vad och hur kan jag mäta för att avgöra om det är batterierna som är kass eller laddaren som är det
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden