A avh67f skrev:
Det var ambitiöst. Det är ju inget billigt instrument 👍

Egenkontrollprogrammet avgör vad som ska dokumenteras. Det är alltså inte säkert något krav på det föreligger beroende på hur företaget valt att lägga upp detta.
Helt klart är i alla fall att kontroll av en elinstallation ska göras. Från början till slut.

Som kund kan du ju alltid göra upp detta i förväg med firman om det är av stort värde för dig att få alla kontroller dokumenterade.
Nä, de kostar en slant
jbr jbr skrev:
Håll fast vid den tanken.
Ja, tänker göra det om ingen annan får för sig att betala den åt mig
 
A avh67f skrev:
Det var ambitiöst. Det är ju inget billigt instrument 👍
Runt en tusenlapp för en UNI-T UT50x. Väl investerade pengar för en ambitiös hempulare.
 
Nått som "glöms bort" är att om man ska ha någon nytta av ett "fint" instrument är att man måste kunna tolka/förstå vad det är man mäter. Förstår man inte hur och varför är ju det bästa mätinstrument värdelöst.
 
  • Gilla
Panor82 och 4 till
  • Laddar…
Jo, men om man har den förståelsen så behövs ingen dyr Eurotester för att isolations- och kontinuitetstesta sin nydragna gruppledning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.