30 564 läst ·
232 svar
31k läst
232 svar
Klarna godkände ej köp - Elgiganten.
Nej, de tjänar absolut inget på ärenden som går till kronofogden.Mats-S skrev:
Det dom tjänar på, och som du missförstod, är kunder som inte betalar allt på förfallodagen utan betalar av på flera månader och betalar ränta på detta.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Och även på missade betalningar med påminnelse/förseningsavgift om 135 och slutligen inkassokostnad. Sen går det till Kronofogden.Z Zodde skrev:
Om de nu får in dessa öht. När ärendet väl når kronis har ju klarna INTE fått de pengar de har rätt på.P Pin skrev:
Finns absolut ingen garanti ATT de får dessa pengar heller bara för att kronis hanterar det hela…
Nej, men de som missat en betalning och försöker betala i kapp får betala väldigt mycket.Z Zodde skrev:
….och skruvat är som jag ser det totalt skit. Skitsida, skitsupport och Qliro är en sämre betalningslösning än Klarna.J J-banan skrev:
Jag har ett garantiärende där jag i bilder visat vad som var ett tillverkningsfel på varan. skruvats jävla support har alltså lyckats vända 3 mail på 5 veckor. I de två första mailen så var dom komplett radiostyrda på leveransskada, som att inget annat är möjligt. Nör det är tillverkningsfel så är deras grundläggande inställning efter att ha ”redogjort med experter” att det inte är fel på varan. Kommer att bli en ARN anmälan bara för att dom är så jävla efterblivna.
Har inte själv stött på problem med varken Qliro eller Skruvat, men det känns som fler svenska företag slutar använda Klarna som betalmetod, det är mer Qliro eller Svea ekonomiF fsn skrev:….och skruvat är som jag ser det totalt skit. Skitsida, skitsupport och Qliro är en sämre betalningslösning än Klarna.
Jag har ett garantiärende där jag i bilder visat vad som var ett tillverkningsfel på varan. skruvats jävla support har alltså lyckats vända 3 mail på 5 veckor. I de två första mailen så var dom komplett radiostyrda på leveransskada, som att inget annat är möjligt. Nör det är tillverkningsfel så är deras grundläggande inställning efter att ha ”redogjort med experter” att det inte är fel på varan. Kommer att bli en ARN anmälan bara för att dom är så jävla efterblivna.