F fsn skrev:
Efter två dagar utomlands så spärrar banken mitt kort för onormal aktivitet på ett onormalt ställe…
Kan du säga vilket kort det handlar om?

F
Alfredo Alfredo skrev:
Kan du säga vilket kort det handlar om?
ett Premium ”nånting” från Handelsbanken. Mest trams.

Mats-S Mats-S skrev:
Dom har öppet medgett att dom tjänar mest på alla som inte kan betala,
Hur skiljer det sig från vilket annat kreditbolag som helst?

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur skiljer det sig från vilket annat kreditbolag som helst?
De flesta andra medger det inte öppet...🙃

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Parasitföretag som lever på svenska skattebetalare, dvs vi får stå för notan för alla deras ärenden hos kronofogden. Dom har öppet medgett att dom tjänar mest på alla som inte kan betala, helt sjukt beteende.
Nej, de tjänar absolut inget på ärenden som går till kronofogden.

Det dom tjänar på, och som du missförstod, är kunder som inte betalar allt på förfallodagen utan betalar av på flera månader och betalar ränta på detta.

• Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Jag gillar Klarna och tycker det är smidigt och checkouten fungerar bra. Inser dock att jag inte är kapabel att förstå problematiken.
Upplever samma, handlar gärna från sidor som använder Klarna. Funkar galant!

• Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Nej, de tjänar absolut inget på ärenden som går till kronofogden.

Det dom tjänar på, och som du missförstod, är kunder som inte betalar allt på förfallodagen utan betalar av på flera månader och betalar ränta på detta.
Och även på missade betalningar med påminnelse/förseningsavgift om 135 och slutligen inkassokostnad. Sen går det till Kronofogden.

• Gilla
Finnpucko och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Upplever samma, handlar gärna från sidor som använder Klarna. Funkar galant!
Dock är det många som övergett Klarna exempelvis skruvat som använder sig utav Qliro istället

P Pin skrev:
Och även på missade betalningar med påminnelse/förseningsavgift om 135 och slutligen inkassokostnad. Sen går det till Kronofogden.
Om de nu får in dessa öht. När ärendet väl når kronis har ju klarna INTE fått de pengar de har rätt på.
Finns absolut ingen garanti ATT de får dessa pengar heller bara för att kronis hanterar det hela…

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Om de nu får in dessa öht. När ärendet väl når kronis har ju klarna INTE fått de pengar de har rätt på.
Finns absolut ingen garanti ATT de får dessa pengar heller bara för att kronis hanterar det hela…
Nej, men de som missat en betalning och försöker betala i kapp får betala väldigt mycket.

P Pin skrev:
Nej, men de som missat en betalning och försöker betala i kapp får betala väldigt mycket.
Absolut, det är räntor som är främsta intäktskällan till alla banker å kreditinstitut.

Men ärenden hos kronis betyder i BÄSTA FALL bara undviken kreditförlust

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Fast det är klart skulle man ha en miljard i kapital, men noll i inkomst så kanske det ändå blir igenomsläppt.
Då köper man Elgiganten och kan gå dit på helgerna och bara peka så kommer det hem - utan app ;-D

//

• Haha
Finnpucko
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Absolut, det är räntor som är främsta intäktskällan till alla banker å kreditinstitut.

Men ärenden hos kronis betyder i BÄSTA FALL bara undviken kreditförlust
Ja. Det var inte jag som skrev att de tjänade på det.

F
J J-banan skrev:
Dock är det många som övergett Klarna exempelvis skruvat som använder sig utav Qliro istället
….och skruvat är som jag ser det totalt skit. Skitsida, skitsupport och Qliro är en sämre betalningslösning än Klarna.

Jag har ett garantiärende där jag i bilder visat vad som var ett tillverkningsfel på varan. skruvats jävla support har alltså lyckats vända 3 mail på 5 veckor. I de två första mailen så var dom komplett radiostyrda på leveransskada, som att inget annat är möjligt. Nör det är tillverkningsfel så är deras grundläggande inställning efter att ha ”redogjort med experter” att det inte är fel på varan. Kommer att bli en ARN anmälan bara för att dom är så jävla efterblivna.

• Gilla
Finnpucko och 5 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
….och skruvat är som jag ser det totalt skit. Skitsida, skitsupport och Qliro är en sämre betalningslösning än Klarna.

Jag har ett garantiärende där jag i bilder visat vad som var ett tillverkningsfel på varan. skruvats jävla support har alltså lyckats vända 3 mail på 5 veckor. I de två första mailen så var dom komplett radiostyrda på leveransskada, som att inget annat är möjligt. Nör det är tillverkningsfel så är deras grundläggande inställning efter att ha ”redogjort med experter” att det inte är fel på varan. Kommer att bli en ARN anmälan bara för att dom är så jävla efterblivna.
Har inte själv stött på problem med varken Qliro eller Skruvat, men det känns som fler svenska företag slutar använda Klarna som betalmetod, det är mer Qliro eller Svea ekonomi

• Gilla
Finnpucko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.