33 079 läst ·
233 svar
33k läst
233 svar
Klarna godkände ej köp - Elgiganten.
Min främsta anledning att betala tidigare är för att jag inte vill ha det i bakhuvudet. Den eventuella ränta jag skulle kunna få om jag väntade är försumbar.Alfredo skrev:
Har lite mer att hålla reda på än vad jag behöver. Flytt till torp i våras minskade inte arbetsbördan 😃. Jobbar med listor osv, tror att jag är rustad för vinter.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Du kan lägga in betalning på sista förfallodag (eller annan valbar dag) direkt efter köpet, så särskilt mycket att hålla reda på är det inte.NyKarin skrev:
Min främsta anledning att betala tidigare är för att jag inte vill ha det i bakhuvudet. Den eventuella ränta jag skulle kunna få om jag väntade är försumbar.
Har lite mer att hålla reda på än vad jag behöver. Flytt till torp i våras minskade inte arbetsbördan 😃. Jobbar med listor osv, tror att jag är rustad för vinter.
Förstår inte problemet. Om du inte använde Klarnas betaltjänst så är det magiskt att man tror fakturan kommer ifrån dom. Jag antar att du fick en faktura från nån annan och jag har svårt att se på vilket sätt det är Klarnas fel? Moms kan man absolut få redovisat, har du frågat?J J-banan skrev:Superbra är lite ta i, de bevakar ens köp även fast man inte handlar via dem. Jag köpte en julkalender till min sambo online då dök köpet upp i min Klarna app även fast jag inte använt mig utav deras betaltjänst. Blev lite förvirring då jag trodde faktura skulle komma från klarna men slutade med påminnelse och påminnelse avgift från leverantören. Samt att om man köper via företaget så redovisar de inte moms i sina fakturor, blir lite omständigt.
Det finns ett flertal betalningslösningar om man vill handla på Elgiganten. Man behöver inte använda sig av Klarna.
Det enklaste och billigaste är att betala kontant med Swish, banköverföring eller kort, debit- eller kreditkort.
Att köpa på faktura fungerar väl enklast med ett kreditkort? Exempelvis ett som är utgivet i samarbete med den bank man har.
Vill man ha det på avbetalning är det väl mest förmånligt att lägga undan pengar i förväg och handla när man har uppnått sitt mål. På ett år borde man kunna spara ihop till en tv.
Det enklaste och billigaste är att betala kontant med Swish, banköverföring eller kort, debit- eller kreditkort.
Att köpa på faktura fungerar väl enklast med ett kreditkort? Exempelvis ett som är utgivet i samarbete med den bank man har.
Vill man ha det på avbetalning är det väl mest förmånligt att lägga undan pengar i förväg och handla när man har uppnått sitt mål. På ett år borde man kunna spara ihop till en tv.
Så här beskriver UC sin tjänst:A AndersS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inkomst tas vad jag vet från senast tillgängliga beslut av Skatteverket, alltså normalt från din senaste "godkända" inkomstdeklaration.
Handlar aldrig på Klarna.
Parasitföretag som lever på svenska skattebetalare, dvs vi får stå för notan för alla deras ärenden hos kronofogden. Dom har öppet medgett att dom tjänar mest på alla som inte kan betala, helt sjukt beteende.
Vägra Klarna!
Parasitföretag som lever på svenska skattebetalare, dvs vi får stå för notan för alla deras ärenden hos kronofogden. Dom har öppet medgett att dom tjänar mest på alla som inte kan betala, helt sjukt beteende.
Vägra Klarna!
Var lite vilseledande att köpet registrerades hos Klarna, då trodde jag att faktura skulle komma från dem, men enligt dem så syns den bara där för att leverantören har samarbete med Klarna.F fsn skrev:
Jag har frågat och de säger de inte har skyldighet redovisa moms, isf skall man kontakta företaget man handlat frånF fsn skrev:
Hände mig med. Jag har ett premiumkort som kostar en del från min bank. Dom sålde in det på att det är ett ”bra resekort”Det är det inte men det ger mig fria lounger och det är bra då jag aldrig får det via jobbet. Kortet är alltså insålt som ett kort för den som reser mycket. Efter två dagar utomlands så spärrar banken mitt kort för onormal aktivitet på ett onormalt ställe…Fick växla över till Klarna som istället skickade ett meddelande där dom frågade om det var jag som handlade..H HEM2121 skrev:De sätter säkert upp en kreditgräns utifrån din inkomst. Även för vilka summor du brukar handla för. En säkerhet för dig också. Hände mig när jag var ute och handlade onormalt mycket på kortet, plötsligt kunde jag inte handla fastän det fanns pengar på kontot. Ringde banken och de stoppade kortet pga att det var onormala kortdragningar.Tyckte det var super! Banken släppte spärren när de fick veta att allt var i sin ordning.
Banken är bra obegåvad och är skyldig mig kostnaden för ett longueinträde.