S Sthlm_ skrev:
Du tror inte det är inbakat i kortavgiften? Det är ren välgörenhet de bedriver alltså?
Vilken avgift?
SAS Diamond e gratis…
SAS Gold också…

Allt må självklart finansieras men på marginalen är det gratis för mig å mina gäster. Inga kostnader tillkommer. Att det ligger inbakat nånstans i flybiljettspriset som arbetsgivaren betalar å som gör en frequent flyer som mig intressant för flygbolaget är ointressant i sammanhanget

Du resonerar som om att det inte är gratis å gå på trottoaren. FÖR utan det offentliga å vi skattebetalares pengar hade den inte byggts. Det blir å dra det in absurdum når vi redan är ordentligt OT.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Vilken avgift?
SAS Diamond e gratis…
SAS Gold också…

Allt må självklart finansieras men på marginalen är det gratis för mig å mina gäster. Inga kostnader tillkommer. Att det ligger inbakat nånstans i flybiljettspriset som arbetsgivaren betalar å som gör en frequent flyer som mig intressant för flygbolaget är ointressant i sammanhanget

Du resonerar som om att det inte är gratis å gå på trottoaren. FÖR utan det offentliga å vi skattebetalares pengar hade den inte byggts. Det blir å dra det in absurdum når vi redan är ordentligt OT.
Ja de är gratis när du (eller din arbetsgivare) köpt tillräckligt många flygbiljetter. I runda slängar 100 000 kr på ett år med SAS eller deras partners.

P Pin skrev:
Ja de är gratis när du (eller din arbetsgivare) köpt tillräckligt många flygbiljetter. I runda slängar 100 000 kr på ett år med SAS eller deras partners.
Och har man haft det tillräckligt länge så får man det senare "livet ut".😉 Men nyttjar det inte så ofta längre.

A AndersS skrev:
Och har man haft det tillräckligt länge så får man det senare "livet ut".😉 Men nyttjar det inte så ofta längre.
Jo det är väl diamantvarianten, och då är det många biljetter som tagit dig dit

P Pin skrev:
Diamant fanns inte när jag reste som mest och under många år hade jag olika årskort utan begränsning i antal resor, men även viktigt för mig var garanterad plats vid bokning 24 timmar före resa.

A AndersS skrev:
Diamant fanns inte när jag reste som mest och under många år hade jag olika årskort utan begränsning i antal resor, men även viktigt för mig var garanterad plats vid bokning 24 timmar före resa.
Inget konstigt med det. Min poäng är att man betalat för lounge accessen med årskort och plus och businessbiljetter.

P Pin skrev:
Inget konstigt med det. Min poäng är att man betalat för lounge accessen med årskort och plus och businessbiljetter.
Har man säkert gjort då jag reste frekvent i tjugo års tid.

P Pin skrev:
Nej det har inget med diamantnivån att göra utan du får Lifetime Gold om du på egna meriter kvalificerat dig för guld tio år i rad.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det har inget med diamantnivån att göra utan du får Lifetime Gold om du på egna meriter kvalificerat dig för guld tio år i rad.
Oavsett så har du betalat mycket för dessa biljetter

P Pin skrev:
Oavsett så har du betalat mycket för dessa biljetter
Någon har i alla fall gjort det...

• Gilla
  • Haha
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag har en väldigt välfungerande kontakt med min bank, där jag kan förhandla om det mesta. Därför räntan på vårt 3 + miljoner bolån har varit 1,09% i tio år.

Jag är förhandlare.
Diskussion om bolåneräntor med exempel på 1,43% och 2,35% samt kommentar om Skandias konkurrenskraft.

Hur skall du ha det med räntan?

• Haha
  • Gilla
Dizzy84 och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Någon har i alla fall gjort det...
Du betalar för mina 😉😀

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo skrev:
Sker hela tiden i exempelvis nästan alla flygplatslounger...
Det är oftast utanför sveriges gränser….. rent juridiskt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är oftast utanför sveriges gränser….. rent juridiskt.
Det är ju ett av argumenten varför sverige suger, det finns ingen egentlig frihet där, inte ens på "internationellt område" .

På många utländsak flygplatser brukar det finnas gratis smakprover i taxfree (i så stor mängd man vill) av whisky, brandy, vin m.m men jag har aldrig sett det i sverige (men det kan vara min observationsförmåga som sviktar).

F
D Dilato skrev:
Det är ju ett av argumenten varför sverige suger, det finns ingen egentlig frihet där, inte ens på "internationellt område" .

På många utländsak flygplatser brukar det finnas gratis smakprover i taxfree (i så stor mängd man vill) av whisky, brandy, vin m.m men jag har aldrig sett det i sverige (men det kan vara min observationsförmåga som sviktar).
Har också sett en hel del provsmakning utomlands tidigare. Jag reser en del i jobbet, har haft tre utlandsresor utanför Europa i år samt kanske 4-5 kortare i mellaneuropa. Inte en enda gång i år har jag sett nån provsmakning faktiskt. Om jag skall vara ärlig så var nog senaste gången på en Stena båt, antingen Göteborg-Kiel eller Karlskrona-Gdynia.

Men jag brukar av praktiska skäl satsa på en tidig dagsfylla när jag skall flyga, då med gratissprit i en lounge så min uppmärksamhet kan också vara begränsad och något selektiv. Har dock svårt att se mig själv missa en gratis provsmakning….

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.