30 560 läst ·
232 svar
31k läst
232 svar
Klarna godkände ej köp - Elgiganten.
Vilken avgift?S Sthlm_ skrev:
SAS Diamond e gratis…
SAS Gold också…
Allt må självklart finansieras men på marginalen är det gratis för mig å mina gäster. Inga kostnader tillkommer. Att det ligger inbakat nånstans i flybiljettspriset som arbetsgivaren betalar å som gör en frequent flyer som mig intressant för flygbolaget är ointressant i sammanhanget
Du resonerar som om att det inte är gratis å gå på trottoaren. FÖR utan det offentliga å vi skattebetalares pengar hade den inte byggts. Det blir å dra det in absurdum når vi redan är ordentligt OT.
Ja de är gratis när du (eller din arbetsgivare) köpt tillräckligt många flygbiljetter. I runda slängar 100 000 kr på ett år med SAS eller deras partners.Z Zodde skrev:Vilken avgift?
SAS Diamond e gratis…
SAS Gold också…
Allt må självklart finansieras men på marginalen är det gratis för mig å mina gäster. Inga kostnader tillkommer. Att det ligger inbakat nånstans i flybiljettspriset som arbetsgivaren betalar å som gör en frequent flyer som mig intressant för flygbolaget är ointressant i sammanhanget
Du resonerar som om att det inte är gratis å gå på trottoaren. FÖR utan det offentliga å vi skattebetalares pengar hade den inte byggts. Det blir å dra det in absurdum når vi redan är ordentligt OT.
Inget konstigt med det. Min poäng är att man betalat för lounge accessen med årskort och plus och businessbiljetter.A AndersS skrev:
Det är ju ett av argumenten varför sverige suger, det finns ingen egentlig frihet där, inte ens på "internationellt område" .F fsn skrev:
På många utländsak flygplatser brukar det finnas gratis smakprover i taxfree (i så stor mängd man vill) av whisky, brandy, vin m.m men jag har aldrig sett det i sverige (men det kan vara min observationsförmåga som sviktar).
Har också sett en hel del provsmakning utomlands tidigare. Jag reser en del i jobbet, har haft tre utlandsresor utanför Europa i år samt kanske 4-5 kortare i mellaneuropa. Inte en enda gång i år har jag sett nån provsmakning faktiskt. Om jag skall vara ärlig så var nog senaste gången på en Stena båt, antingen Göteborg-Kiel eller Karlskrona-Gdynia.D Dilato skrev:Det är ju ett av argumenten varför sverige suger, det finns ingen egentlig frihet där, inte ens på "internationellt område" .
På många utländsak flygplatser brukar det finnas gratis smakprover i taxfree (i så stor mängd man vill) av whisky, brandy, vin m.m men jag har aldrig sett det i sverige (men det kan vara min observationsförmåga som sviktar).
Men jag brukar av praktiska skäl satsa på en tidig dagsfylla när jag skall flyga, då med gratissprit i en lounge så min uppmärksamhet kan också vara begränsad och något selektiv. Har dock svårt att se mig själv missa en gratis provsmakning….