9 526 läst ·
51 svar
10k läst
51 svar
Klamring av lampsladd (flyttade inlägg)
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja det var ju det jag undrade då du menade att det är skillnad på teori och praktik. Kontextet där du påstår det handlade just om värmeutveckling i kabeln så det var därför jag undrade. Ibland är det lite svårt att förstå hur du menar då du skriver lite osammanhängande. Men då var det alltså konstruktörer det syftade på.Elinstallatören skrev:
Så långa skarvsladdar finns ju inte att köpa vad jag vet men man kan ju koppla ihop några. Men då väcks ju nästa fråga. Får man utan behörighet bygga sin egen skarvsladd eller får man bara byta kontakter på en befintlig? Just skarvsladdar är ju lite problematiskt då man i oförstånd kan sätta utlösningsvillkoret ur spel. Nu har man ju som tur är oftast JFB på alla uttag i nya installationer och åtminstånde de som sitter utomhus där långa skarvsladdar oftast är aktuella. Men ibland blir jag lite fundersam när man ser hur folk skarvar...Elinstallatören skrev:
E
Elinstallatören
Bannad
· jämtlands
· 899 inlägg
Elinstallatören
Bannad
- jämtlands
- 899 inlägg
att konstuktör hare n teori är bara ett exempel
orkar inte rabbla upp alla eventaliteter.
är det nått du inte förstår så -fråga!!
elen beror på så många saker att det är svårt å svara många gggr
tex han som skrev om att koppla spot extra till sin trafo
man måste ju veta vad trafon är byggd för effekt tex .m.m.m.m.
skarvkablar så är det rät vanligt att folk sätter flera i serie då de är för korta
sen att göra en egen ser jag inget hinder för
de ansluts ju till uttaget å är som en egen `apparat´ så länge den inte fästs med klammer ...*L'
skarvkablar så är det rät vanligt att folk sätter flera i serie då de är för korta
de ansluts ju till uttaget å är som en egen `apparat´ så länge den inte fästs med klammer ...*L'
Fråga var väl precis vad jag gjorde. ? efter nånting brukar betyda fråga.Elinstallatören skrev:att konstuktör hare n teori är bara ett exempel
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Nu tycker jag att det här ämnet är uttömt, argumentationen är uttömd.
Och smädelserna haglar.
Tråden stängs.
Och smädelserna haglar.
Tråden stängs.
Produkter som diskuteras i tråden