Hej forumet!
Jag har planer på att dra rör från det här elementet i källaren till ett annat rum och montera ett element där också. Huset är byggt 62.

Är det någon som kan säga vad det är är för typ av rör och om det är lämpligt att skarva med klämringskoppling? Diametern är 22mm. Min plan är att använda en förminskning i kopplingen ner till 15 mm rör.
Tänker installera ett par kulventiler före båda elementen också. Något annat jag borde tänka på?
Tack!

• Gammalt element med metallrör i källare, kopplade till en vit termostat på grön vägg med träpaneler och synligt röruttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fotografen Fotografen skrev:
Det är ett "svart järnrör", ett ej galvaniserat järnrör. Det finns klämringskopplingar till dessa, men jag har aldrig monterat någon.

[länk]
Tack, jag fick göra lite efterforskning. Det verkar som alternativen är att antingen gänga eller köra klämringskoppling modell stålrörskoppling som din länk.

Att gänga blir nog svårt eftersom rören kommer ner från taket ganska nära väggen. Skulle också behöva köpa en gängsats bara för ändamålet. Jag siktar nog på vattetes variant som en annan tråd rekommenderade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.