HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden. Men det är skönt att se att många inte ens förstår sig på duktiga arkitekter, då vet man att en hobbyarkitekt som mig inte behöver bry sig om kritiken lika mycket. 😀
Bonniga - och det menar du är?

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
A Armstrong skrev:
Yes jag svarar på mitt eget inlägg. Jag undrar nämligen vad det var jag skrev som förtjänade en arg emoji från m@s..?

Jag försökte hålla mig till sakfrågor på ett konkret sätt och inte raljera om subjektivt tycke och smak.

När det diskuteras design och arkitektur så måste man ju kunna delge sin personliga smak men tricket är väl att göra det på ett hyfsat smakfullt sätt.
Nu ska jag väl inte svara å någon annans vägnar. Men jag själv tänker så här: Jag gillade ditt inlägg men samtidigt så skulle jag kunna skicka en arg emoiji för att understryka att jag håller med och blir arg, på arkitekten alltså 😅

• Arg
Armstrong
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
G Genoveva skrev:
Bonniga - och det menar du är?
Inskrängt.

Inskrängt.
Och jag kanske är inskränkt som tycker att stava inskränkt inskrängt är bonnigt😉. Jag kan tänka mig att vi bägge har fel.

• Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
G Genoveva skrev:
Och jag kanske är inskränkt som tycker att stava inskränkt inskrängt är bonnigt😉. Jag kan tänka mig att vi bägge har fel.
Ja att stava rätt på ett ord är ju viktigare än arkitektur. 👍

L
M maria01 skrev:
den svenska avunsjukan lysser stark i dig
[ATTACH]925936[/ATTACH]

• En person i en röd jacka äter popcorn ivrigt medan texten "OH THIS BOUT TO GET REAL" visas längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
jannebmw och 5 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
hahaha....Mm....eller ?
Skulle du försöka "locka dit" nån som vuxit upp kring Stockholms skärgård, så skulle det "falla platt"

& det aktuella (ej funktionella) huset ligger typ mitt på ön Bränna, så inte direkt "vacker vy" från altanen.

[bild]
uppsala är inte stockholm och har aldrig vart

Det sa jag inget om.

M maria01 skrev:
uppsala är inte stockholm och har aldrig vart
Så det är där jag vuxit upp, Uppsala alltså!
Bra att DU berättar det för mig. (fast det är fel)

Även där jag bor nu, så tar jag mig iofs till Vaxholm & både innerskärgården & ytterskärgården på ca 1,5 timme, & under timmen om jag "drar på lite"
& väljer nog ändå min "närhet/stenkast" till Mälaren & vidare ut i STHLM´s skärgård, framför Bränna.

Satellitbild över en del av Uppsala län med markerade gränser och olika navigeringsikoner på en kartapplikation.
Skapa konto

Karta som visar Stockholm och dess omgivningar, inklusive Vaxholm och Järfälla, med vägar och ortnamn markerade.
Skapa konto

& lägg ner ditt snack om avundsjuka, & att det är därför man kritiserar ett hus!
JAG tycker huset på Bränna ÄR FULT opraktiskt & ofunktionellt PUNKT SLUT !

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Du försökte visst tidigare med konstiga reklaminlägg på detta forum?

Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden. Men det är skönt att se att många inte ens förstår sig på duktiga arkitekter, då vet man att en hobbyarkitekt som mig inte behöver bry sig om kritiken lika mycket. 😀
Jaja, nu är det ju inte bara arkitekter själva som har tolkningsföreträde på vad som är "bra" arkitektur.
Vi får nog respektera att även bönder är med och tycker ;)

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
M MagHam skrev:
Jaja, nu är det ju inte bara arkitekter själva som har tolkningsföreträde på vad som är "bra" arkitektur.
Vi får nog respektera att även bönder är med och tycker ;)
Har jag sagt att bara arkitekter får ha åsikter om arkitektur? Nä just det.

HOBBY ARCHITECT
T Thomas_Blekinge skrev:
Du försökte visst tidigare med konstiga reklaminlägg på detta forum?
Reklam? Då är väl en tråd om Grand Design också reklam då.

Har jag sagt att bara arkitekter får ha åsikter om arkitektur? Nä just det.
Njae, riktigt så enkelt kommer du inte undan. Kanske inte bara arkitekter, men i din värld är tydligen inte alla välkomna med åsikter.

"Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden."

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Hep Hep skrev:
Njae, riktigt så enkelt kommer du inte undan. Kanske inte bara arkitekter, men i din värld är tydligen inte alla välkomna med åsikter.

"Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden."
Klart folk få tycka vad dom vill, men samtidigt kan man bli förvånad över att folk reagerar så starkt på nåt som är så vanligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.