18 604 läst ·
146 svar
19k läst
146 svar
Kaxigt hus i skärgården – trots överklaganden och betongbilar på färjan
Bonniga - och det menar du är?HOBBY ARCHITECT skrev:
Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden. Men det är skönt att se att många inte ens förstår sig på duktiga arkitekter, då vet man att en hobbyarkitekt som mig inte behöver bry sig om kritiken lika mycket. 😀
Nu ska jag väl inte svara å någon annans vägnar. Men jag själv tänker så här: Jag gillade ditt inlägg men samtidigt så skulle jag kunna skicka en arg emoiji för att understryka att jag håller med och blir arg, på arkitekten alltså 😅A Armstrong skrev:Yes jag svarar på mitt eget inlägg. Jag undrar nämligen vad det var jag skrev som förtjänade en arg emoji från m@s..?
Jag försökte hålla mig till sakfrågor på ett konkret sätt och inte raljera om subjektivt tycke och smak.
När det diskuteras design och arkitektur så måste man ju kunna delge sin personliga smak men tricket är väl att göra det på ett hyfsat smakfullt sätt.
uppsala är inte stockholm och har aldrig vartJ jawen skrev:
Så det är där jag vuxit upp, Uppsala alltså!M maria01 skrev:
Bra att DU berättar det för mig. (fast det är fel)
Även där jag bor nu, så tar jag mig iofs till Vaxholm & både innerskärgården & ytterskärgården på ca 1,5 timme, & under timmen om jag "drar på lite"
& väljer nog ändå min "närhet/stenkast" till Mälaren & vidare ut i STHLM´s skärgård, framför Bränna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
& lägg ner ditt snack om avundsjuka, & att det är därför man kritiserar ett hus!
JAG tycker huset på Bränna ÄR FULT opraktiskt & ofunktionellt PUNKT SLUT !
Medlem
· Blekinge
· 11 692 inlägg
Jaja, nu är det ju inte bara arkitekter själva som har tolkningsföreträde på vad som är "bra" arkitektur.HOBBY ARCHITECT skrev:
Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden. Men det är skönt att se att många inte ens förstår sig på duktiga arkitekter, då vet man att en hobbyarkitekt som mig inte behöver bry sig om kritiken lika mycket. 😀
Vi får nog respektera att även bönder är med och tycker
Njae, riktigt så enkelt kommer du inte undan. Kanske inte bara arkitekter, men i din värld är tydligen inte alla välkomna med åsikter.HOBBY ARCHITECT skrev:
"Otroligt vad många bonniga och inskränkta åsikter i denna tråd av folk som vet noll om arktiektur och som blir chockade av vad dom byggs jätteofta nu för tiden."
Klart folk få tycka vad dom vill, men samtidigt kan man bli förvånad över att folk reagerar så starkt på nåt som är så vanligt.Hep skrev: