Tjenixen, jag vill att mitt dubbeluttag (Buster + Punch) ska funka så här:
- Ena uttaget: Alltid ström.
- Andra uttaget: Styrs av en Shelly Plus 1PM Mini (tidsschema till växtlampa).
Kan jag inte bara dra blå och brun från ena uttaget till Shelly till andra uttaget? Men enligt chatgpt ska jag göra så vilket känns lite lurigt.
- Ena uttaget: Alltid ström.
- Andra uttaget: Styrs av en Shelly Plus 1PM Mini (tidsschema till växtlampa).
Kan jag inte bara dra blå och brun från ena uttaget till Shelly till andra uttaget? Men enligt chatgpt ska jag göra så vilket känns lite lurigt.
Nej!!!!
Du kunde lika gärna gissat själv.
( Jag ligger och och glor i mobilen nu så jag kan inte rita något vettigt)
Du kunde lika gärna gissat själv.
( Jag ligger och och glor i mobilen nu så jag kan inte rita något vettigt)
Är väl inget problem att förstå och följa Shellys egna instruktion?
https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-plus-1pm-mini
Det ChatGPT ritat upp är iaf fel.
https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-plus-1pm-mini
Det ChatGPT ritat upp är iaf fel.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
ChatGPT och andra AI-modeller kan ingenting. De kan sätta samman information som de fått och presentera det på ett trovärdigt sätt. Har de fel information kommer de ändå presentera det väldigt trovärdigt. Det finns inget "jag tror att det kan vara ..." när en AI presenterar sitt svar. Därför måste man alltid ifrågasätta svaret man får och dubbelkolla.
Så det enda som är rätt är väl att du just dubbelkollat, för ChatGPT hade i detta fall inte rätt.
Så det enda som är rätt är väl att du just dubbelkollat, för ChatGPT hade i detta fall inte rätt.
Inkommande blå ska förgrenas i Wago gå både till Shelly ”N” och vägguttaget.Purre skrev:
Inkommande brun ska till Shelly ”L” och ut ”O” till vägguttaget.
SW lämnas orört. Är det korrekt?
Har det någon betydelse om nollan förgrenas vid inkommande eller efter första vägguttaget till andra?
Om det finns vidarekopplingsterminaler på uttagen är det enklast att grena av där.SnällKyckling skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Ja sant men det gjordes av behörig elektriker. Men Dan du är allvetare hjälp mig nu hur ska jag placera shellyn blir så förvirrad. Intitalt hade jag hoppats ena uttaget är styrt av shelly men det kanske blir för rörigt så kan tänka mig både uttagen.Dan_Johansson skrev:
Strömmen verkar gå vidare och vill göra det enklast möjliga!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Det ser ut som det ena uttaget är vidarekopplat till det andra, så det ska inte vara några större problem att göra som du tänkt...
Jag är ingen elektriker, och undviker att ge råd om det... Framförallt så tycker jag att du bör läsa på så du förstår vad de olika ledarna gör, och hur Shellyn kommer in i det...
Jag är ingen elektriker, och undviker att ge råd om det... Framförallt så tycker jag att du bör läsa på så du förstår vad de olika ledarna gör, och hur Shellyn kommer in i det...
Moderator
· Stockholm
· 57 829 inlägg
Visste inte att chatGpt hade så myclet humor