159 304 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Som tur är så känner man instinktivt på sig hur kunden är redan vid första kontakten och då kan man säga till denne att man inte är intresserad av jobbet
Tyvärr så har man gått på några minor ibland men inte att man levt jävel på något forum och dragit alla kunder över en kam
Men man berättar ju för andra hantverkare eller företag att de ska se upp med den personen
Tyvärr så har man gått på några minor ibland men inte att man levt jävel på något forum och dragit alla kunder över en kam
Men man berättar ju för andra hantverkare eller företag att de ska se upp med den personen
Redigerat:
@Uffe A de flesta som skriver här har sunda åsikter men det finns uppviglare utsända av du vet vem, som tisslar och trasslar, vrider och vänder, intrigerar och falskflaggar som får hela diskussionen att verka handla om något helt annat.U Uffe A skrev:
Som det som @Fair Lane det är ju hur rimliga saker som helst. Hur har @Derbyboy lyckats dupera hen att springa sina splitsåddsärenden är för mig en gåta. Därför blir diskussionen också märklig.
Men som du märker finns inga argument bakom, ett luftslott är det eller illusion om du så behagar. Lösa skott som till synes aldrig tar slut, avfyras i tirad efter annan med ett sikte som aldrig går att rikta.
Kul show, visst.
Men föreställningen är över nu, jag ser hellre Mupparna.
Vissa av trådarna här är mer underhållande än den värsta komediserien på TVE El-Löken66 skrev:@Uffe A de flesta som skriver här har sunda åsikter men det finns uppviglare utsända av du vet vem, som tisslar och trasslar, vrider och vänder, intrigerar och falskflaggar som får hela diskussionen att verka handla om något helt annat.
Som det som @Fair Lane det är ju hur rimliga saker som helst. Hur har @Derbyboy lyckats dupera hen att springa sina splitsåddsärenden är för mig en gåta. Därför blir diskussionen också märklig.
Men som du märker finns inga argument bakom, ett luftslott är det eller illusion om du så behagar. Lösa skott som till synes aldrig tar slut, avfyras i tirad efter annan med ett sikte som aldrig går att rikta.
Kul show, visst.
Men föreställningen är över nu, jag ser hellre Mupparna.
PrecisU Uffe A skrev:Som tur är så känner man instinktivt på sig hir kunden är redan vid första kontakten och då kan man säga till denne att man inte är intresserad av jobbet
Tyvärr så har man gått på några minor ibland men inte att man levt jävel på något forumoch dragit alla kunder över en kam
Suck...D Derbyboy skrev:
Och prisinformationslagen säger bara att hantverkaren skall kunna lämna förklaring till prissättning, inte att han måste.
Dessutom måste det ju ske på företagets verksamhetsadress enligt lagen
Ja när det gäller varor ja.D Derbyboy skrev:
Jaså jag är inte bra på att läsa? Då är det ju tur att jag har dig som kombatant för du måste ju ha hjälp av en vuxen som högläser avtalen åt dig så mitt läshandikapp kanske jämnar ut sig lite.
Hur ska jag kunna glömma det.
Det räcker inte att du har en hemsida med prisinformation om du inte ger en länk till hemsidan till kunden när ni sluter avtal.
Men bokar kunden dig via sidan så är det en annan femma.
Det räcker inte att du har en hemsida med prisinformation om du inte ger en länk till hemsidan till kunden när ni sluter avtal.
Men bokar kunden dig via sidan så är det en annan femma.
Jag tror faktiskt prisinformationslagen uttryckligen sa att det räckte med prisinformation på hemsida eller marknadsföring men jag får nog dubbelkolla det med någon som kan läsa upp lagen för mig så jag kan jämföra den i tal.D Derbyboy skrev: