Som tur är så känner man instinktivt på sig hur kunden är redan vid första kontakten och då kan man säga till denne att man inte är intresserad av jobbet
Tyvärr så har man gått på några minor ibland men inte att man levt jävel på något forum och dragit alla kunder över en kam
Men man berättar ju för andra hantverkare eller företag att de ska se upp med den personen

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Nps och 4 till
  • Laddar…
vvsavlopp vvsavlopp skrev:
Ja lycka är när kund inte är hemma och man kan gå och blindskita i ett par timmar.
Anar ironin och sarkasmen i ditt inlägg
Tyvärr så är det nog några här som inte gör det :cool:

• Gilla
vvsavlopp
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Anar ironin och sarkasmen i ditt inlägg
Tyvärr så är det nog några här som inte gör det :cool:
Ja men folk kommer alltid ha förutfattade meningar om oss hantverkare. Det har liksom hängt kvar sen rörmokaren uppfann vattnet.

• Gilla
  • Haha
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
E
U Uffe A skrev:
Och lika märkligt att det finns oförnuftiga kunder på forumet som gör attmånga hantverkare inte vill arbeta mot privatpersoner eftersom att de förutsätter att det kommer att medföra problem i slutänden
Behövs nog skärpning från båda sidor:cool:
@Uffe A de flesta som skriver här har sunda åsikter men det finns uppviglare utsända av du vet vem, som tisslar och trasslar, vrider och vänder, intrigerar och falskflaggar som får hela diskussionen att verka handla om något helt annat.

Som det som @Fair Lane det är ju hur rimliga saker som helst. Hur har @Derbyboy lyckats dupera hen att springa sina splitsåddsärenden är för mig en gåta. Därför blir diskussionen också märklig.

Men som du märker finns inga argument bakom, ett luftslott är det eller illusion om du så behagar. Lösa skott som till synes aldrig tar slut, avfyras i tirad efter annan med ett sikte som aldrig går att rikta.

Kul show, visst.
Men föreställningen är över nu, jag ser hellre Mupparna.

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
D
@lars80

36 - 40 § reglerar PRIS inte PRISINFORMATION

Jag förväntar mig inte att du ska förstå.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
@Uffe A de flesta som skriver här har sunda åsikter men det finns uppviglare utsända av du vet vem, som tisslar och trasslar, vrider och vänder, intrigerar och falskflaggar som får hela diskussionen att verka handla om något helt annat.

Som det som @Fair Lane det är ju hur rimliga saker som helst. Hur har @Derbyboy lyckats dupera hen att springa sina splitsåddsärenden är för mig en gåta. Därför blir diskussionen också märklig.

Men som du märker finns inga argument bakom, ett luftslott är det eller illusion om du så behagar. Lösa skott som till synes aldrig tar slut, avfyras i tirad efter annan med ett sikte som aldrig går att rikta.

Kul show, visst.
Men föreställningen är över nu, jag ser hellre Mupparna.
Vissa av trådarna här är mer underhållande än den värsta komediserien på TV :rofl:

U Uffe A skrev:
Som tur är så känner man instinktivt på sig hir kunden är redan vid första kontakten och då kan man säga till denne att man inte är intresserad av jobbet
Tyvärr så har man gått på några minor ibland men inte att man levt jävel på något forumoch dragit alla kunder över en kam
Men man berättar ju för andra hantverkare eller företag att de ska se upp med den personen
Precis
D Derbyboy skrev:
@lars80

36 - 40 § reglerar PRIS inte PRISINFORMATION

Jag förväntar mig inte att du ska förstå.
Suck...

Och prisinformationslagen säger bara att hantverkaren skall kunna lämna förklaring till prissättning, inte att han måste.
Dessutom måste det ju ske på företagets verksamhetsadress enligt lagen :)

• Älska
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
Du är verkligen inte bra på att läsa lagar.

6 § Prisinformation ska lämnas när en näringsidkare tillhandahåller bestämda produkter. Lag (2008:507).

SKA LÄMNAS!

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Du är verkligen inte bra på att läsa lagar.

6 § Prisinformation ska lämnas när en näringsidkare tillhandahåller bestämda produkter. Lag (2008:507).

SKA LÄMNAS!
Ja när det gäller varor ja.

Jaså jag är inte bra på att läsa? Då är det ju tur att jag har dig som kombatant för du måste ju ha hjälp av en vuxen som högläser avtalen åt dig så mitt läshandikapp kanske jämnar ut sig lite. :)

D
Var får du det ifrån?

står ju produkter lagtexten

D Derbyboy skrev:
Var får du det ifrån?

står ju produkter lagtexten
Ja men nu glömmer du att jag har läSsvårigheter.

D
Hur ska jag kunna glömma det.

Det räcker inte att du har en hemsida med prisinformation om du inte ger en länk till hemsidan till kunden när ni sluter avtal.

Men bokar kunden dig via sidan så är det en annan femma.

D Derbyboy skrev:
Hur ska jag kunna glömma det.

Det räcker inte att du har en hemsida med prisinformation om du inte ger en länk till hemsidan till kunden när ni sluter avtal.

Men bokar kunden dig via sidan så är det en annan femma.
Jag tror faktiskt prisinformationslagen uttryckligen sa att det räckte med prisinformation på hemsida eller marknadsföring men jag får nog dubbelkolla det med någon som kan läsa upp lagen för mig så jag kan jämföra den i tal.

D
Känns det rimligt?

Att du uppfyller prisinformationslagen genom att ha en hemsida med priser utan att upplysa kunden om hemsidan.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
D
Du känner inte att oj här kanske jag har fel!?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.