159 309 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Såklart tråkigt men bästa gång så betala inte och ring istället konsumentrådgivare i din kommun.Igen skrev:
Haha, jodå, de får betalt. Jag jag själv gått på det.
En Katrineholm som tog betalt för att själva tjänsten vi kom överens om, PLUS en arbetskraft till ”för han som jobbade hade inget körkort” mm!
Och den som körde, han satt bara satt i bilen och sa att han var nyopererad. En stackare.
Fy satan vilka svin det finns i branschen.
Jag har betalat. Hade inget att sätta emot, ”ok vi får dra det på nästa gång” sa chefen Thomas där.
Som om det skulle bli någon mer gång
Det var bara förra året jag blev så lurad.
Man kan bli det. Jag blev det. Vem kan ens tro att när man köper en tjänst så ska man betala 300:-/ km mm för en chaufför?
Varför bestred du inte fakturan?Igen skrev:
Haha, jodå, de får betalt. Jag jag själv gått på det.
En Katrineholm som tog betalt för att själva tjänsten vi kom överens om, PLUS en arbetskraft till ”för han som jobbade hade inget körkort” mm!
Och den som körde, han satt bara satt i bilen och sa att han var nyopererad. En stackare.
Fy satan vilka svin det finns i branschen.
Jag har betalat. Hade inget att sätta emot, ”ok vi får dra det på nästa gång” sa chefen Thomas där.
Som om det skulle bli någon mer gång
Det var bara förra året jag blev så lurad.
Man kan bli det. Jag blev det. Vem kan ens tro att när man köper en tjänst så ska man betala 300:-/ km mm för en chaufför?
Det behöver han inte men för att få svar på sin fråga som var vad tar du för detta? Då måste hantverkaren lämna ett fast pris för annars så får du problemet med timmar.D Derbyboy skrev:
Annars måste han svara att vi debiterar xxx per timme samt en kostnad på xxx för service bil vi tar betalt för restid som arbetstid. Sedan har vi ett påslag på x-x % på material inköp. Dock vet jag inte hur timmar det tar men om det går som det ska så x-x timmar
Min son fick frågan av skolfröken i femte klass vad han ville bli när han blir stor och då svara han jourist.D Derbyboy skrev:
Nu pluggar han till jurist på Örebro universitet