13th Marine 13th Marine skrev:
Om jag frågar efter priset, får ett timpris så förutsätter jag att det är allt, tillkommer det mer kommer jag känna mig lurad, "det kunde ni kläckt ur er innan"... Jag är ingen tankeläsare.

Men jag förstår, för vissa hantverkare är det svårt att agera professionellt.
ja nu är ju vi hantverkare och inte utbildade inom vården för att förstå samt kommunicera med efterbl..... Men jag förstår om du känner dig lurad. Det krävs ju en skaplig iq nivå för att begripa att hantverkaren berättar vad han kostar i timmen och inget annat.

• Arg
  • Haha
karra och 2 till
  • Laddar…
D
N Nps skrev:
ja nu är ju vi hantverkare och inte utbildade inom vården för att förstå samt kommunicera med efterbl..... Men jag förstår om du känner dig lurad. Det krävs ju en skaplig iq nivå för att begripa att hantverkaren berättar vad han kostar i timmen och inget annat.
Du har förstått att du har en skyldighet att berätta lite mer än så för dina kunder. Många gör ju det vilket är bra men sen finns det sådana som du......

Fairlane
N Nps skrev:
Nåja, smarta människor klarar av att hålla mer än en siffra i huvudet. De hantverkare jag har anlitat har klarat det. Sen finns det alltid de som inte klarar av det. De kanske ska ta hjälp av någon som kan.

• Gilla
  • Arg
karra och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Framför allt har du nog missat att jag försöker ge råd till konsumenter så dom inte känner sig lurade. Men eftersom allt ansvar ligger på företaget så vill vissa bli lurade.
Jag tycker det är jättebra att du gör det. Vad jag försökte säga var att jag beställde inga överraskningar med pålägg för transport, arbetstid eller moms el diesel utan han sade vad det skulle kosta och det kostade just det. Inga jävla pålägg som transport av gubbe o två brytare och mejsel, och två gubbar för ett uttag

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
D
N Nps skrev:
ja nu är ju vi hantverkare och inte utbildade inom vården för att förstå samt kommunicera med efterbl..... Men jag förstår om du känner dig lurad. Det krävs ju en skaplig iq nivå för att begripa att hantverkaren berättar vad han kostar i timmen och inget annat.[
Den här tråden har böljat fram och tillbaka. Vi är många inkl undertecknad som balanserat på gränsen till vad som är ok att skriva eller säga till en medmänniska.

För mig gick du över den gränsen med det där inlägget.

• Gilla
Okarlsson och 2 till
  • Laddar…
N Nps skrev:
Ibland så behöver man vara civilekonom o revisor för att först hur hantverkare tänker men ibland så begriper nog Ingen

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
O
K kortis skrev:
O så gick han dit ett kvarter
men vad kostade armaturen?

N Nps skrev:
Börjar argumenten tryta? :thinking:

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Men då och då så drar tiden iväg den där "extra" halvtimmen för att förklara på en 5åring nivå och slutar med att allt bara blev mer invecklat och fel för att kunden kan

D Derbyboy skrev:
Haha, du försöker inte ens hålla den lägsta nivå längre. Börjar du klappa ihop?
Så kul att läsa dina kommentarer bara:crysmile:

K kortis skrev:
Där tycker jag du har fel oftast är de kloka o intelligenta och ifrågasättande o ibland så man blir tokig. Det inte minst unga kvinnor som kommersat gå om grabbarna med hästlängder
Tjejer brukar vara intelligentare än killar

• Gilla
kortis och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Nu blev det jobbigt. Först måste jag fråga efter M3 pris på ved. Sen måste jag fråga om den är huggen. Och sen ska jag fråga om transport.
Tur att prisinformationslagen finns. Det här kan inte gå fel. Och gör det det mot all förmodan så kopplar jag in Derbyboy.
Visst kan jag väl förutsätta att det är björkved som kommer? Det borde räcka att jag antar det. Sen ingår väl stapling av veden också. Tror det var min kompis Staffan 2000 som sa det.
Tycker det är dags att Derbyboy sadlar om till jourist. Han skulle garanterat vinna alla domstolsförhandlingar och skulle bli populärast i landet.

Tänk @Derbyboy att du skulle kunna ha råd med en egen Trabant och slippa dela med @Staffan2000 :love:

• Haha
Krille-72 och 1 till
  • Laddar…
D
Jag och @Staffan2000 delar inte trabant av ekonomiska skäl utan för att vi alltid är påväg åt samma håll....

• Gilla
  • Haha
Okarlsson och 3 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Du har förstått att du har en skyldighet att berätta lite mer än så för dina kunder. Många gör ju det vilket är bra men sen finns det sådana som du......
Alla hantverkare måste sätta sig i skolbänken och lära sig psykologi

K kortis skrev:
Jag tycker det är jättebra att du gör det. Vad jag försökte säga var att jag beställde inga överraskningar med pålägg för transport, arbetstid eller moms el diesel utan han sade vad det skulle kosta och det kostade just det. Inga jävla pålägg som transport av gubbe o två brytare och mejsel, och två gubbar för ett uttag
Det blev en svartkörning då med andra ord

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.