159 314 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Hutlösa priser, men å andra sidan om hantverkaren först ska lägga på en timme att beställa från elbutik och sedan hämta det på ett utlämningsställe en vecka senare och betala frakt avgiften samt boka in med kunden så blir nog materialpriset från elbutik detsamma som hos Grossen om inte högreFairlane skrev:
Helt ok, och jag skulle nog välja att du köper materialet även om det blir några kronor dyrare. Det har jag inget problem med alls. Det är fakturor med priser som de nedan som man blir förbannad på, särskilt som man har gett kunden "rabatt".
Schneider Exxact 2-vägsuttag (Artnr:1820001): fakturapris: 471 kr, Elbutik: 114 kr
Scheider Exxact 2-vägsuttag (Artnr: 1820296): fakturapris: 397 kr, Elbutik: 90 kr
Schneider Exxact Primo Ram (Artnr:1822151): fakturapris: 210 kr, Elbutik: 43 kr
Schneider Exxact Primo Ram 2f (Artnr:1822352): fakturapris: 328 kr, Elbutik: 70 kr
Schneider Exxact Hörnbox (Artnr:1820986): fakturapris: 638 kr, Elbutik: 129 kr
Schneider Exxact Vägguttag trevägs (Artnr:1820430): fakturapris: 949 kr, Elbutik: 218 kr
Schneider Exxact 2-vägsuttag (Artnr:1820002): fakturapris: 901 kr, Elbutik: 196 kr
Hela fakturan var likadan.![]()
Varför går ni inte in och röstar:
https://www.byggahus.se/forum/threads/pratar-du-i-telefon-naer-du-koer-bil.404785/#post-4059528
https://www.byggahus.se/forum/threads/pratar-du-i-telefon-naer-du-koer-bil.404785/#post-4059528
AndersPS skrev:
nu ska du inte vara elak, det heter Timavlönad. Det är en anställningsform, kanske den mest värsta förutom anställningsformen smsanställning nä den finns int hällerE El-Löken66 skrev:
Först så kan han ju bara ta betalt för resan till mig och den tiden för plocka in materialet i bilen o lite småtjafs, om han åker till grossister ja då följer kompis med o så äter de lunch o står i kö hos grossisten o i kö på vägen o tankar o fan hans mormor. De åker ut punktKrille-72 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
Nja, man kan ju beställa direkt till kunden, men elbutik var mest för att få fram lite jämförpriser.Grizzlybjörnen123 skrev:
De elektriker som skrev i den tråden hade ungefär samma inköpspris hos grossisten som de priser jag hittade hos elbutik.
De priser som kunde fick betala var varierande rabatt på prylarna, 20-30% och det blev väldigt tydligt att det var rabatt på grossistens hittepåprislista, det de så fint kallar listpris.
Köper du för ditt pris på grossisten och lägger på 10-20% så är det inga som helst problem för mig att acceptera priset. Företag som kör med grossistens listpriser till kund däremot...
Företaget som faktuerade sin kund det där var inte heller något litet källarbolag utan ett bolag med 35 elektriker, med 40 år i branschen. Min gissning är att man såg kunden som en engångskund som man kunde blåsa. Jag gissar att kommunen inte betalar samma priser. Om de gör det så borde de byta leverantör.
Kommun?Fairlane skrev:
Nja, man kan ju beställa direkt till kunden, men elbutik var mest för att få fram lite jämförpriser.
De elektriker som skrev i den tråden hade ungefär samma inköpspris hos grossisten som de priser jag hittade hos elbutik.
De priser som kunde fick betala var varierande rabatt på prylarna, 20-30% och det blev väldigt tydligt att det var rabatt på grossistens hittepåprislista, det de så fint kallar listpris.
Köper du för ditt pris på grossisten och lägger på 10-20% så är det inga som helst problem för mig att acceptera priset. Företag som kör med grossistens listpriser till kund däremot...
Företaget som faktuerade sin kund det där var inte heller något litet källarbolag utan ett bolag med 35 elektriker, med 40 år i branschen. Min gissning är att man såg kunden som en engångskund som man kunde blåsa. Jag gissar att kommunen inte betalar samma priser. Om de gör det så borde de byta leverantör.
Nej, då det är skattepengar har de ett avtal där de ger dubbelt opp.
Nytt rekord i en tråd med 1675 svar, 112 sidor och det bara på en veckas tid, sinnesjukt. Bara på byggahus.se kan det hända! Endast januari har vi hunnit med på året och vi har redan korat årets mest onödiga tråd!
det kanske, kanske kan ge vissa entrepenörer här en fingervisning om något el borde, men jag är starkt skeptiskT tank77 skrev: