159 314 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Haha, uppenbarligen finns det mycket att prata om så onödig tycker jag verkligen inte...man brukar snacka och diskutera på forum.T tank77 skrev:
Men du kanske har en annan bild av vad ett forum ska vara ?
Jaha då har vi trådens första förtalsbrott. Jag lovade i inlägg #1397 att jag skulle flagga när det hände.
Grattis @Staffan2000
(Dock vill jag tillägga att det inte går att förtala en anonym person. Det går men det är inte straffbart enligt BrB.)
Det är när juridiken kommer upp som man saknar @lars80 allra mest. Han hade alltid någon hemsnickrad tolkning.
Grattis @Staffan2000
(Dock vill jag tillägga att det inte går att förtala en anonym person. Det går men det är inte straffbart enligt BrB.)
Det är när juridiken kommer upp som man saknar @lars80 allra mest. Han hade alltid någon hemsnickrad tolkning.
Redigerat:
Ja det måste ju vara ena jävla slavdrivare som bedriver och utnyttjar människor på det sättet. En vanlig timanställning då man börjar på morgonen och slutar på eftermiddagen är ju helt ok. Men om det rör sig om hemtjänsten eller städning då de jobbar korta pass på varje plats och sedan långa transporter mellan dessa pass. Då är det ju för jävligt. Fast det tror faan att överheten vill ha den möjligheten.AndersPS skrev:
Faktum är att det är en hel del som gör det. Det kallad intermittent anställning och innebär att anställningen påbörjas vid kundens dörr vid schemaläggningens start och avslutas vid passets slut. En timme senare påbörjas din nästa anställning hos nästa kund.
Det visar väl bara hur lite folk vet om saker utanför deras bubbla.
Och ja, detta är en ok anställningsform som seriösa företag med kollektivavtal tillämpar.
Frågor på det?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
När vi byggde vårt hus för snart 11 år sedan skrev byggmästaren i avtalet att han kunde lägga på 15% på underleverantörernas priser.Fairlane skrev:
Det tyckte jag var rimligt.
Vart är han?D Derbyboy skrev:Jaha då har vi trådens första förtalsbrott. Jag lovade i inlägg #1397 att jag skulle flagga när det hände.
Grattis @Staffan2000
Inom den kommunala hemtjänsten får de lön även för resorna så det måste isåfall vara inom det privataN Nps skrev:Ja det måste ju vara ena jävla slavdrivare som bedriver och utnyttjar människor på det sättet. En vanlig timanställning då man börjar på morgonen och slutar på eftermiddagen är ju helt ok. Men om det rör sig om hemtjänsten eller städning då de jobbar korta pass på varje plats och sedan långa transporter mellan dessa pass. Då är det ju för jävligt. Fast det tror faan att överheten vill ha den möjligheten.