159 318 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Grizzlybjörnen123 skrev:
Så kallade bussförarturer. Mycket vanligt innom kollektivtrafiken. Vad skulle våra stretande hantverkare säga om det. Tre timmar på morgonen och fem timmar på eftermiddagen. 04.15-07.15 sedan noll betalt tills nästa skift 15.30-20.30. Hämta på dagis, inte en chans. Ännu en gång pojkar: -välkomna till verkligheten!D Derbyboy skrev:
Staffan
Och du tror dessa pass är samma tid fem dagar i veckan?Staffan2000 skrev:
Så kallade bussförarturer. Mycket vanligt innom kollektivtrafiken. Vad skulle våra stretande hantverkare säga om det. Tre timmar på morgonen och fem timmar på eftermiddagen. 04.15-07.15 sedan noll betalt tills nästa skift 15.30-20.30. Hämta på dagis, inte en chans. Ännu en gång pojkar: -välkomna till verkligheten!
Staffan
Ibland undrar jag om det är ett barn jag diskuterar med.
Dessutom passar tiderna ypperligt för att hämta och lämna.
då kunde de ju åka o hämta allt material som de glömtStaffan2000 skrev:
Så kallade bussförarturer. Mycket vanligt innom kollektivtrafiken. Vad skulle våra stretande hantverkare säga om det. Tre timmar på morgonen och fem timmar på eftermiddagen. 04.15-07.15 sedan noll betalt tills nästa skift 15.30-20.30. Hämta på dagis, inte en chans. Ännu en gång pojkar: -välkomna till verkligheten!
Staffan
Tror inte något du skriver stämmer faktiskt.Staffan2000 skrev:
Arbetstid och vila
De anställda måste få minst 11 timmars sammanhängande vila per dygn. Var sjunde dag måste de också få minst 24 timmars sammanhängande ledighet under en referensperiod på två veckor.
veckovilan ska kompenseras med en ledig dag och den kan förläggas till nästkommande helg om man ex arbetar en helg och den ska vara betald av arbetsgivaren,E El-Löken66 skrev:
Dåligt skriver men hoppas andemeningen går fram och jag kommer ihåg rätt
Du har naturligtvis fel som vanligt. I morgon skall jag visa dig hur vanligt folk lever.E El-Löken66 skrev:
Staffan