Staffans2000
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Han röker på ofta vår lilla lök...:crysmile::crysmile::crysmile:
D Derbyboy skrev:
Nej inte vid s k delade turer, dvs jobbar 4h för idag och 4h kväll.
Så kallade bussförarturer. Mycket vanligt innom kollektivtrafiken. Vad skulle våra stretande hantverkare säga om det. Tre timmar på morgonen och fem timmar på eftermiddagen. 04.15-07.15 sedan noll betalt tills nästa skift 15.30-20.30. Hämta på dagis, inte en chans. Ännu en gång pojkar: -välkomna till verkligheten!

Staffan

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Jaja, Thailändarna får kanske bara betalt per blåbär, vad har det med tråden att göra?
Det var väl en riktigt opassande kommentar?

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Jaja, Thailändarna får kanske bara betalt per blåbär, vad har det med tråden att göra?
AndersPS AndersPS skrev:
Löken är desperat. inget annat.

E
AndersPS AndersPS skrev:
Ursäkta?

E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Så kallade bussförarturer. Mycket vanligt innom kollektivtrafiken. Vad skulle våra stretande hantverkare säga om det. Tre timmar på morgonen och fem timmar på eftermiddagen. 04.15-07.15 sedan noll betalt tills nästa skift 15.30-20.30. Hämta på dagis, inte en chans. Ännu en gång pojkar: -välkomna till verkligheten!

Staffan
Och du tror dessa pass är samma tid fem dagar i veckan?

Ibland undrar jag om det är ett barn jag diskuterar med.

Dessutom passar tiderna ypperligt för att hämta och lämna.

Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Ursäkta?
För att du kom med ännu ett ovidkommande svar. På vanlig Svenska kallas det för att smita.

Staffan

E
För att du kom med ännu ett ovidkommande svar. På vanlig Svenska kallas det för att smita.

Staffan
Högst relevant jämförelse ifall man har en hjärna som kan lägga ihop två och två.

Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Ibland undrar jag om det är ett bra jag diskuterar med.
Ett bra?

E El-Löken66 skrev:
Och du tror dessa pass är samma tid fem dagar i veckan?
Nej. Du har rätt. Ibland jobbar de 02.50- 09.20. Eller 19.12.-00.12 samma dag 07.12- 12.12. Frågor på det?

Staffan

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
E
Ett bra?

Nej. Du har rätt. Ibland jobbar de 02.50- 09.20. Eller 19.12.-00.12 samma dag 07.12- 12.12. Frågor på det?

Staffan
Mycket lustigt.

Inget konstigt med skiftarbete, vad har det med någonting att göra som sagt.

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…

Staffan
då kunde de ju åka o hämta allt material som de glömt

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
E
Ett bra?

Staffan
Tur det finns lag på minst 11 timmars dygnsvila. Annars hade vi snart varit där bland bärplockarna.

• Gilla
Krille-72 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Tur det finns lag på minst 11 timmars dygnsvila. Annars hade vi snart varit där bland bärplockarna.
Fel igen. Sju timmar.

Staffan

E El-Löken66 skrev:
Tror inte något du skriver stämmer faktiskt.

Arbetstid och vila
De anställda måste få minst 11 timmars sammanhängande vila per dygn. Var sjunde dag måste de också få minst 24 timmars sammanhängande ledighet under en referensperiod på två veckor.
veckovilan ska kompenseras med en ledig dag och den kan förläggas till nästkommande helg om man ex arbetar en helg och den ska vara betald av arbetsgivaren,
Dåligt skriver men hoppas andemeningen går fram och jag kommer ihåg rätt

Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Tror inte något du skriver stämmer faktiskt.

Arbetstid och vila
De anställda måste få minst 11 timmars sammanhängande vila per dygn. Var sjunde dag måste de också få minst 24 timmars sammanhängande ledighet under en referensperiod på två veckor.
Du har naturligtvis fel som vanligt. I morgon skall jag visa dig hur vanligt folk lever.

Staffan

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.