D
Generellt kan man nog säga att de flesta människor inte har något problem med att prata i telefon och köra bil. Ett utmärkt tillfälle att prata med nya och gamla kunder skulle jag vilja påstå.

Men om du anser att du inte kan prata i telefon och samtidigt vara tillräckligt koncentrerad för att köra bil så får väl du hitta andra tillfällen när du kan upplysa om din prissättning.

Är du anställd eller driver ett större bolag så kan du ju bara hänvisa till kontoret om du e ute och skalar kabel.

K kortis skrev:
Jag som kund, företag el privat skulle aldrig acceptera på ex ett bygge att någon hantverkare åkte o hämtade material på arbetstiden hos mig däremot tog med från firman där han är anställd, det finns alltid undantag om det är mycket brottom, och då får bara en åka. Den som har planerat sitt jobb så dåligt att han inte har materialet med sig åker ut punkt.
Vad är skillnaden? Tror du han plockar med sig material från firman på sin fritid eller tror du att arbetsgivaren bjuder på den tiden?

E
D Derbyboy skrev:
Generellt kan man nog säga att de flesta människor inte har något problem med att prata i telefon och köra bil. Ett utmärkt tillfälle att prata med nya och gamla kunder skulle jag vilja påstå.

Men om du anser att du inte kan prata i telefon och samtidigt vara tillräckligt koncentrerad för att köra bil så får väl du hitta andra tillfällen när du kan upplysa om din prissättning.

Är du anställd eller driver ett större bolag så kan du ju bara hänvisa till kontoret om du e ute och skalar kabel.
Nonsens.
Vilken undersökning hänvisar detta till?

D
Krille-72 Krille-72 skrev:
Ska du försöka komma in och slänga dig med uttryck som varken du eller många andra förstår? Det är inget annat en än helt vanlig timanställning med lite sämre villkor som du verkar förespråka och tro är vanlig

Försök och vara lite ödmjuk när du får lära dig något.

E
D Derbyboy skrev:

Jag har inga problem att ta ett samtal från en kund men det blir ju alltid på bekostnad av någon annan.

E
D Derbyboy skrev:
Som du?

D Derbyboy skrev:
Funktionen att kunna ringa är numera inbyggd i de flesta bilar. Du kanske ska tänka om!?
Tänk om jag råkar säga fel. Då står du där med prisinformationslagen i handen när jag kommer fram.

E
Krille-72 Krille-72 skrev:
Tänk om jag råkar säga fel. Då står du där med prisinformationslagen i handen när jag kommer fram.
Spelar ingen roll vad di säger, kund kan ändå hävda att ingen information givits.

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
D
E El-Löken66 skrev:
Spelar ingen roll vad di säger, kund kan ändå hävda att ingen information givits.
Du minskar ju risken att inte få betalt genom att upplysa kunden muntligt.

Du minskar risken ännu mer genom att ge dokumentationen skriftligt.

Fairlane
D Derbyboy skrev:
Generellt kan man nog säga att de flesta människor inte har något problem med att prata i telefon och köra bil.
På den här punkten håller jag inte med dig. Jag tror de flesta tappar lite i koncentration. De som håller luren i handen är såklart värst men även de med handsfree eller headset är mindre vakna.

Jag tycker dock inte det är det som är problemet. Folk ska inte behöva jobba på sin fritid (även om jag gör det till och från). Felet ligger i tanken att man måste fakturera 8 timmar varje dag.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det kallas för "livserfarenhet". Jag kan till exempel kasta mitt vatten och spela saxofon samtidigt. Det behövs ingen undersökning för det. Likaså kan jag telefonera samtidigt som jag framför ett motorfordon.
Prova, så skall du se, att efter lite ( mycket) övning, kan du det också.

Staffan

D Derbyboy skrev:
Tänk att ni har så mycket åsikter och bergsäkra svar. Sen när man ber om konkreta exempel så byter ni samtalsämne. Men lägg gärna ut vika seriösa firmor som utnyttjar människor på detta sätt så vi gemensamt kan hjälpa till och stoppa dom.
Men det kanske just du inte vill eftersom dom då inte kan hjälpa dig med att leverera olja och filter till dig så du tjänar några kr när du lämnarbin bilen på service

D Derbyboy skrev:
Tänk att ni har så mycket åsikter och bergsäkra svar. Sen när man ber om konkreta exempel så byter ni samtalsämne. Men lägg gärna ut vika seriösa firmor som utnyttjar människor på detta sätt så vi gemensamt kan hjälpa till och stoppa dom.
Men det kanske just du inte vill eftersom dom då inte kan hjälpa dig med att leverera olja och filter till dig så du tjänar några kr när du lämnarbin bilen på service

Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Jag har inga problem att ta ett samtal från en kund men det blir ju alltid på bekostnad av någon annan.
Ja. Så är livet. Vi ger och vi tar.

Staffan

D
Fairlane Fairlane skrev:
På den här punkten håller jag inte med dig. Jag tror de flesta tappar lite i koncentration. De som håller luren i handen är såklart värst men även de med handsfree eller headset är mindre vakna.

Jag tycker dock inte det är det som är problemet. Folk ska inte behöva jobba på sin fritid (även om jag gör det till och från). Felet ligger i tanken att man måste fakturera 8 timmar varje dag.
Respekterar det!

gå in och rösta....

Jag trodde ALLA pratade i telefon när de körde bil men jag hade uppenbarligen fel.

Det borde dock finnas andra tillfällen att ge prisinformation :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.