E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Så här har de flesta på arbetsmarknaden. Förstår att du är förvirrad, men så här ser det ut i den riktiga världen.

Staffan
I riktiga världen kommer ingen hantverkare lägga ner tid på att skicka sms, eller mejl till en eventuell kund när denne står upp över öronen i skit, nej.

Förstår att du aldrig jobbat med händerna, en kontorist är det såklart inga problem för.

E
D Derbyboy skrev:
Om du ser samtal från framtida kunder som ett störningsmoment så borde du inte driva ett företag.

Hemsida var en bra idé
Därför det finns ett kontor med receptionist och säljare ju. Hantverkaren ska endast kontaktas då allt detta är utklarat. Men nu ringer ni denne direkt istället.

D
Finns såklart massor av olika situationer. Stora företag, medel och små. Egenföretagare osv.

D
E El-Löken66 skrev:
Därför det finns ett kontor med receptionist och säljare ju. Hantverkaren ska endast kontaktas då allt detta är utklarat. Men nu ringer ni denne direkt istället.
Ja men då får väl hantverkaren hänvisa till kontoret för bokning och prisinformation. De flesta jag har haft kontakt med har varit ensamjamare.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Ja men då får väl hantverkaren hänvisa till kontoret för bokning och prisinformation. De flesta jag har haft kontakt med har varit ensamjamare.
Hantverkare är ofta problemlösare, men ja.

D
E El-Löken66 skrev:
I riktiga världen kommer ingen hantverkare lägga ner tid på att skicka sms, eller mejl till en eventuell kund när denne står upp över öronen i skit, nej.

Förstår att du aldrig jobbat med händerna, en kontorist är det såklart inga problem för.
Nej kanske inte just när skiten sköljer över hantverkaren men så kanske det inte är hela tiden!?

Har sett massor av hantverkare på Beijer och ahlsell som verkligen inte stått i skiten. För att inte tala i bilköerna runt Stockholm.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Nej kanske inte just när skiten sköljer över hantverkaren men så kanske det inte är hela tiden!?

Har sett massor av hantverkare på Beijer och ahlsell som verkligen inte stått i skiten. För att inte tala i bilköerna runt Stockholm.
Inte att rekommendera.

D
Men tror du fortfarande att hantverkare inte använder telefonen i bilen?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:

Hahaha. :D.

Du var då inte mycket till människokännare heller. Kontorist. Jag? Ha!

Jag har hängt med huvudet ner i avloppsbrunnar och öst folkeskit med händerna för att rensa avlopp. Kontorist:rofl:.

Däremot inser jag att jorden inte kretsar runt mig, och att jag är beroende av er och inte tvärs om.
Ett monopol skapar lata och arroganta människor. Det är något du med all önskvärd tydlighet bevisat.

Fd. Rörläggaren Staffan

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Funktionen att kunna ringa är numera inbyggd i de flesta bilar. Du kanske ska tänka om!?

E
D Derbyboy skrev:
Det är inget bra och stör koncentrationen vilket påverkar körningen negativt.

Ofta behövsven anteckningar ta.s.

Staffans2000
D Derbyboy skrev:
Det är nog ett av de sista halmstrån han har att ta till.

Staffan

E
D Derbyboy skrev:
Funktionen att kunna ringa är numera inbyggd i de flesta bilar. Du kanske ska tänka om!?
Det spelar ingen roll om telefonen så är inbyggd i huvudet - det stör koncentrationen och påverkar bilkörningen negativt!

D
Det är såklart en riskavvägning som mycket annat. Jag tycker bara du är fjantig som inte vågar köra bil och prata i telefonen.

Det är trivsamt, du borde testa

AndersPS AndersPS skrev:
nej, anställningsformen timanställning existerar inte.
Ska du försöka komma in och slänga dig med uttryck som varken du eller många andra förstår? Det är inget annat en än helt vanlig timanställning med lite sämre villkor som du verkar förespråka och tro är vanlig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.