Det vi vet är ju att kunden inte har ändrat loggan, den var så när han fick den.

• Gilla
  • Arg
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Glömde du ställa den frågan när du kontaktade ivt?
Jag tror garanterat att det har ändrats av någon där den står idag och inte på tranås. Och att bli så blind och mena att allt hänger på ett emblem är ganska trångsynt.

Så ring ivt och fråga hur de går till. Forumet är väl till för att göra allt korrekt och inte smutskasta ännu ett företag.
vilka andra företag har byggahus smutskastat som inte har vart rätt i dina ögon ?

jag tycker bra att nån vågar hänga ut företag det är nåt sveriges traditionella media aldrig gör inte ens när arn har dömt ut visa företag så får ingen reda på det

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
P
M maria01 skrev:
volvo har inte vart svenskt 40 år minst
Exakt, och de har inte haft 100% svenska komponenter på ännu längre.
Den enda bilen är väl V60 om jag utläste det rätt. Men inte den bör de ju skriva made i sweden på enl dig.

U
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det vi vet är ju att kunden inte har ändrat loggan, den var så när han fick den.
Se fetstil, det vet du inte alls!
Kunden hade inte reflekterat över att loggan va fel. Kan lika gärna varit en liten grann-pojke som såg att loggan lossnat och satte tillbaka den fel utan att berätta för TS….

• Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
P
M maria01 skrev:
vilka andra företag har byggahus smutskastat som inte har vart rätt i dina ögon ?

jag tycker bra att nån vågar hänga ut företag det är nåt sveriges traditionella media aldrig gör inte ens när arn har dömt ut visa företag så får ingen reda på det
Denna tycker jag absolut är orättvis. Grundproblemet är inte ett emblem.
Grundproblemet är ett lager, som hade bytts på garantin om kunden hade skött sig.

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Sen kan ju nån under tillverkningen haft kul också.................... jag jobbade på arlanda på Luftfartsverkets bilverkstad för länge sen. Jag lagade plåtskador och lackade ett tag och monterade stripes och sånt. En gång fick vi mitt i en sändning dekaler där det stod Luftfartssveket på..........var väl nån vid nån dekalmaskin som ville ha lite kul.
Sen lackade vi om nå Setra bussar som nån skulle ha Modellen hette typ HD 815 S, Jag tyckte det lär bättre med S 815 HD.......Chauffören såg det sen och var mindre glad. En bagatell typ tänkte jag. Limmat fast dem hade jag också för nytt var så dyrt så det blev aldrig nån korrigering.

P
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Kunden visste inte ens om att loggan var fel. Kunden har heller inte skött sitt avtal.

• Arg
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Ja slutmontering i sverige. Annars skulle ingen volvo få stämpeln att vara en svensk bil någonsin.
En hel del Volvo tillverkas utomlands, i Belgien (Gent), ex. (X)C40 Recharge.

M maria01 skrev:
så monterad med china kompenenter låter ju inte bra för ivt
Jo men nästan all tillverkning är numera flyttad till Kina samt länderna runtomkring eller östeuropeiska länder.
Sen om det är bra eller dåligt kan fylla en helt egen tråd.... ;)

Hursomhelst så får man jobba febrilt inom tillverkares "kvalietssäkring" och här har det nog brustit rejält.
Om så fallet så borde man berätta att man gick "vilse i Kinadjungeln" och begick ett misstag.

Rkarlsson skrev:
De lyckades med konststycket att skicka ut xxxx antal livsfarliga bilar med airbag som inte fungerade korrekt.
Vad gör de människorna idag ?
Dokumentationen gör knappast till eller från ang några loggor. Det är inte det som sänker kvaliten. Utan i detta fallet ligger det ju på kunden.
För att förtydliga det här så allting man monterar genomgår ju en kedja av kontroller sk QC.
En klisterlapp med en logga ska då ha genomgått en sådan här kontroll.
Det är ju aldrig att någon bara säger "Här har ni en hög med klisterlappar att sätta dit!"
Så har man gått "vilse i Kina-djungeln" så är det väl bättre att erkänna det och beklaga, imho.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nästan all tillverkning är numera flyttad till Kina samt länderna runtomkring eller östeuropeiska länder.
Sen om det är bra eller dåligt kan fylla en helt egen tråd.... ;)

Hursomhelst så får man jobba febrilt inom tillverkares "kvalietssäkring" och här har det nog brustit rejält.
Om så fallet så borde man berätta att man gick "vilse i Kinadjungeln" och begick ett misstag.
det vett dom flesta men att företagen får det att låta att man köper svenskt det som är så dåligt att det inte klassas som falskmarknadsföring är helt otroligt

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
det vett dom flesta men att företagen får det att låta att man köper svenskt det som är så dåligt att det inte klassas som falskmarknadsföring är helt otroligt
Jo men allting handlar oftast om prislappen och stenhård konkurrens.
Vinna eller försvinna.
(men misstag bör man erkänna så slipper man "pudla")

Känns som att få ett dåligt ryckte är lätt men få tillbaka ett bra ryckte igen är betydligt svårare.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T
M maria01 skrev:
En lag där alla produkter tvingas ha tydlig märkning av tillverkningsursprung, i såväl annons, marknadsföring som på själva produkten, vore ju klädsamt om beslutsfattarna till äventyrs skulle vilja förbättra för konsumenter och deras förmåga att fatta väl informerade beslut kring köp.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Känns som att få ett dåligt ryckte är lätt men få tillbaka ett bra ryckte igen är betydligt svårare.
Det sjuka är att de byggs på en logga som någon kan ha ändrat nånstans på de 5 år den varit monterad.
Men att man inte gör sina servicar och ändå kan beklaga sig och sprida dåligt rykte det är ok som jag förstått.
En liknelse hade varit att man struntat i en service på sin bil och helt plöstligt skär motorn. Men man beskyller allt på tillverkaren. Inget sunt förnuft.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.