Vi följer upp IVT-pumpen - är den en piratkopia? Och hur ligger det egentligen till med balansvikterna i fläkten, ska de vara där från fabrik?

Du kan läsa artikeln här: IVT svarar på ryktena om piratkopior

• Gilla
elpaco och 16 till
  • Laddar…
Word! :rofl:

snyggt med uppföljning! tack

• Gilla
redep och 2 till
  • Laddar…
M
Jag har inte tänkt igenom det helt, men det här känns som ett schysst sätt att ge leverantörer möjligheten att kommentera vissa utvalda trådar där antingen leverantören riskerar dåligt rykte eller där kunden kan ha hamnat i kläm.

kul koncept :)

• Gilla
Flipbed och 16 till
  • Laddar…
Bra uppföljning från Red!
Tror vi alla var fundersamma när tråden skapades med sån "uppseendeväckande" rubrik. Och när det sen såg ut som en kinakopia :D

• Gilla
Flipbed och 4 till
  • Laddar…
När kommer artikeln om VOVOL-bussen?

• Haha
  • Gilla
n_sandstrom och 17 till
  • Laddar…
Tack för en utmärkt uppföljning!

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
S
Precis som vi va flera att påpeka så var det inga konstigheter med fläkten och finns naturliga orsaker till att IVT loggan ändrats.

• Gilla
Miccco
  • Laddar…
Jag tycker ändå det är väldigt konstigt att ett företag inte ser till att ordna så att loggan inte kan manipuleras. Pumparna verkar ju tillverkas i Sverige och jag trodde att de flesta jobbade med ISO-9000 och sånt nuförtiden.

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Ja det låter onekligen som att det vore billigare att ha en formpressad plastbit än att klistra bitarna var för sig, men jag kan ha fel.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S
Kan ju vara så att det är samma centrumkåpa på IVT och bosch och att man då klistrar olika loggor på.

• Gilla
TommyFIN
  • Laddar…
P
T TypRätt skrev:
Ja det låter onekligen som att det vore billigare att ha en formpressad plastbit än att klistra bitarna var för sig, men jag kan ha fel.
De kanske köper in "tallriken" då kan man inte hålla på med att ändra i ett verktyg. Ivt tillverkar ju inte varenda detalj i pumparna.
Precis lika lite som att nibe tillverkar värmeelementen till sina pumpar. Lika lite som att volvo tillverkar allt i sina bilar osv osv.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
Vet inte om jag ser fel men tittar man på fyrkanten med streck till vänster om I:et verkar det understa längre och fetare strecket saknas där bokstäverna är ingen ordning.
Lär väl inte vara så att varje streck är ett eget klistermärke.

• Gilla
CHEMAS
  • Laddar…
ot fråga men varför äger statliga vattenfall en liten elfirma på skånska landsbygden

Nissens
S swirve skrev:
Precis som vi va flera att påpeka så var det inga konstigheter med fläkten och finns naturliga orsaker till att IVT loggan ändrats.
Eftersom alla förstår att ingen kan veta det med säkerhet utan att ha kollat upp det med IVT först så är det ju bara att gratulera till att killgissningen slog in! :)

• Gilla
Magnus Svärd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.