P pmd skrev:
Vi har en global ekonomi. Var tillverkningen sker spelar inte så stor roll. Det viktiga är kvalitetskontrollen.
det vett jag med men varför inte vara öppen med det då istället som nu när företagen får det att låta att man köper svenskt

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
vad säger det om kvaliten på produkten min mercedes logga har inte ramlat av på 30 år sen står det att pumpen bara håller 5 år vem vill köpa sånt

F frasen_36 skrev:
Men för h..e - inte bygger man väl en logga bokstav för bokstav i löpande volymproduktion?
Antagligen kommer de monterade på en tejp för att erhålla rätt avstånd när du sätter bokstäverna i fixturen. Men glömmer den inhyrda tillfälliga arbetskraften att göra rent (eller man kanske tillfälligt provade ett nytt rengöringsmedel) kan sådant här hända. Det ser ju ut som att en bokstav trillat loss.

• Gilla
Edvuld
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad säger det om kvaliten på produkten min mercedes logga har inte ramlat av på 30 år sen står det att pumpen bara håller 5 år vem vill köpa sånt
Det säger att Mercedes har mycket ”muda”, dvs slöseri, eftersom nybilsköpare knappast betalar för detta. Och ytterst få bilar varar i 30 år. Det är så här modern produktion ser ut.

Ägaren skriver att fläkten gick sönder efter att 5-års garantin hade gått ut. Men IVT skriver/svarar att de har 6-års garanti på luftvärmepumpen. Då borde kunden få fläkten och hela motorn utbytt! Eller har tiden även gått över 6år?

U
V Vårhögen skrev:
Ägaren skriver att fläkten gick sönder efter att 5-års garantin hade gått ut. Men IVT skriver/svarar att de har 6-års garanti på luftvärmepumpen. Då borde kunden få fläkten och hela motorn utbytt! Eller har tiden även gått över 6år?
De har 6-års garanti om man gör service vid 5år.
TS gjorde inte 5års service och tappade därmed garantin.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
M Mawe85 skrev:
Så här ser loggan ut på vår IVT AirX. Det är nog väldigt dålig kvalité på deras logga. Hoppas bara att fläktlagrrt håller bättre kvalite….
[bild]
Det där måste du gjort i photoshop. Enligt @Gixxerturbo1000 är det ju helt omöjligt att det kan bli så där.

Oavsett vad som hänt i det aktuella fallet så tycker jag företag bör ta presentationen av sitt varumärke på största allvar. Självklart ska varumärket se bra ut under hela produktens livslängd - det signalerar kvalitet hos såväl produkten som företaget.

Inte för stt hänga ut något företag, men jag blir ledsen varje gång jag ser det helt förstörda emblemet på motorhuven på en bil av numera nedlagd svensk tillverkare.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
JustDoIt JustDoIt skrev:
Oavsett vad som hänt i det aktuella fallet så tycker jag företag bör ta presentationen av sitt varumärke på största allvar. Självklart ska varumärket se bra ut under hela produktens livslängd - det signalerar kvalitet hos såväl produkten som företaget.

Inte för stt hänga ut något företag, men jag blir ledsen varje gång jag ser det helt förstörda emblemet på motorhuven på en bil av numera nedlagd svensk tillverkare.
Mitt tips är att man missat rengöring. Isopropanol är effektivt men man vill fasa ut det av miljöskäl. Eller så köpte man en billigare tejp för att få ner kostnaden.

T TypRätt skrev:
Ja det låter onekligen som att det vore billigare att ha en formpressad plastbit än att klistra bitarna var för sig, men jag kan ha fel.
Jag blir också fundersam på svaret om att de påklistrade symbolerna trillat av och klistrats tillbaka i fel ordning. Vem har gjort det? om ägaren av anläggningen hittat bokstäverna på marken en dag borde denne ju komma ihåg det, nu när diskussionen uppstått. Dessutom ser fotot ut som om bokstäverna är i relief och ser därmed ut som om de var gjutna i plasten.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Med tanke på hur många piratkopior som bara ändrar nån liten detalj för att rida på ett etablerat märkes popularitet, så är det klart att man blir fundersam.

Ryggsäck med förvridet varumärkesnamn "The Mouth Face", misstänkt imitation av känd design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Det rimliga borde väl vara att emblemet med loggan inte är tillverkad i fabriken i Tranås och just den dagen blev det fel vid pressmaskinen och blev felleveretat.Men det borde väl inte bero på emblemet som orsakar felet på utedelen.garatin borde väl gälla ändå.

F
B b8q skrev:
Med tanke på hur många piratkopior som bara ändrar nån liten detalj för att rida på ett etablerat märkes popularitet, så är det klart att man blir fundersam.

[bild]
Ja, och det är ju inget som det "drabbade" fabrikatet vill bli förknippat med eller överhuvudtaget vill kännas vid. Det är lika negativa koppling till kvalitetstänk som till att erkänna att man blivit utsatt för virus eller datorintrång. Man förnekar oftast all kännedom om det inträffade.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Ja, och det är ju inget som det "drabbade" fabrikatet vill bli förknippat med eller överhuvudtaget vill kännas vid. Det är lika negativa koppling till kvalitetstänk som till att erkänna att man blivit utsatt för virus eller datorintrång. Man förnekar oftast all kännedom om det inträffade.
Nej så är det inte. IVT jobbar garanterat internt med det OMMMMM det är ett stort problem. Men man kanske håller en annan fasad utåt. Om det bara är detta enda fallet förstår jag att man inte tar i det. Det går inte för en stor tilverkares kvalitetsavdelning att ta i precis allting, du har inte resurser till det. Sedan kan man tycka att customer service skulle skött detta snyggare. Snabb kontakt med central kvalitet och är det bara ett enda fall kan man erbjuda kunden nytt galler som goodwill. Nu har ju värmepumpen rasat ändå så det är väl ingen mening.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Det enda konstiga är väl att logotypen inte är i ett stycke. I övrigt så är det väl inga fel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.