Jag har lagt ut bilder på centrumplattan med fel logga och bild på typskylten på "IVT lurar..." Våt yta med logotypen "ITV" i silverfärgat metall mot en mörk bakgrund, med droppar av vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S
Nissens Nissens skrev:
Eftersom alla förstår att ingen kan veta det med säkerhet utan att ha kollat upp det med IVT först så är det ju bara att gratulera till att killgissningen slog in! :)
Nä, men det va ju helt absurda resonemang när det fanns helt rimliga förklaringar.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
P
R ravbogu skrev:
Jag har lagt ut bilder på centrumplattan med fel logga och bild på typskylten på "IVT lurar..."[bild]

På loggan ser det utan tvekan ut som att någon petat.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Det står på deras hemsida
Om Enwell | Everöds Elbyrå (everod-el.se)
statligt företag som konkurrerar med privata

• Ledsen
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
P
M maria01 skrev:
statligt företag som konkurrerar med privata
Japp. Som de varit så länge jag levt. Bara det att staten sålde ut massvis av företagen som mjölkade de =) Och samtidigt gjorde folk arbetslösa. Men det är en annan fråga.

Du kan ju alltid ringa de och fråga exakt varför. Min gissning är solpaneler och bergvärme.

Personen som "lagade loggan".

Före och efter bild av en misslyckad restaurering av en fresk, med texten "NAILED IT!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 18 till
  • Laddar…
Jag är ändå inte övertygad än..

Ser ut som att hela "rondellen" är pressgjuten inkl märkningen.

Går texten att pilla bort? Det kan ju TS svara på.

Hur ser loggan ut på innerdelen?

Är det mot all förmodan en piratkopia så borde även IVT visa lite större intresse att titta på detta.

Jag har själv en bergvärmepump från IVT och skulle inte bli jätteglad om det visar sig vara en piratkopia. Det kostar ju en del för en vanlig Svensson att installera.

U
N Net4 skrev:

Är det mot all förmodan en piratkopia så borde även IVT visa lite större intresse att titta på detta.

Jag har själv en bergvärmepump från IVT och skulle inte bli jätteglad om det visar sig vara en piratkopia. Det kostar ju en del för en vanlig Svensson att installera.
I orginaltråden har TS postat serienummer och det är kontrollerat. Det är en original IVT från 2016-03

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Om man kan bygga en komplett fungerande piratkopia så är nog etiketten och ett existerande S/N spann det minsta problemet.

Jag reagerade på utseendet om man jämför med andra enheter. Loggan och texten är olik samt designen.

Men har IVT tillverkat denna och har full spårbarhet från tillverkningen till adressen där den installerades så borde risken för en piratkopia vara relativt liten.

Det känns isf betryggande för oss andra IVT kunder.

• Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
U
N Net4 skrev:
Om man kan bygga en komplett fungerande piratkopia så är nog etiketten och ett existerande S/N spann det minsta problemet.

Jag reagerade på utseendet om man jämför med andra enheter. Loggan och texten är olik samt designen.

Men har IVT tillverkat denna och har full spårbarhet från tillverkningen till adressen där den installerades så borde risken för en piratkopia vara relativt liten.

Det känns isf betryggande för oss andra IVT kunder.
läs
https://www.byggahus.se/forum/threa...rmaliga-produkter.443029/page-21#post-4615231

det är spårbart från IVT vem som levererat, vem som installerat och vart den är installerad

S
N Net4 skrev:

Men för fan ge er, det börjar likna en fars...

• Gilla
Flipbed och 6 till
  • Laddar…
P
N Net4 skrev:

Nej då menar du att någon står med pensel och måla på logga och bokstäver? Jag ser om jag förstorar upp bilden att de inte sitter ihop.
Kan berätta att du kan inte få olika färger om det är plast. Ännu mer tveksamt om de är i plåt, de kostar ju för tusan ännu merän om någon klistrar på det. :)

Vågar nästan sätta en tjuga på att om man tar fiskelina och drar så ramlar de av. Precis som på bilar.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker ändå det är väldigt konstigt att ett företag inte ser till att ordna så att loggan inte kan manipuleras. Pumparna verkar ju tillverkas i Sverige och jag trodde att de flesta jobbade med ISO-9000 och sånt nuförtiden.
Förklara gärna för mig vad ISO-9000 har med möjligheten att pilla bort ett klistermärke på en värmepump att göra? Även hur det gör någon skillnad i verkligheten och inte hos forumkonspiratoriker.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nu verkar ju TS ha kollat upp detta och historik finns hela vägen från produktionen till montering - gott så, då är detta således inget plagiat.

Jag jobbar i en bransch där kopior är vardagsmat. Man måste vara på sin vakt, och utseendet gjorde att jag reagerade. Det ser precis ut som plagiat kan göra.

Normalt tillverkas delar och komponenter på ett sånt sätt att de lätt kan monteras i produktionen. Att sitta och klistra enstaka bokstäver i en logga är uteslutet i högvolym serier som detta ändå lär vara tal om. Än mindre lösa streck i ett emblem.

Möjligen att det händer i en förserie eller liknande.

Jag har många års erfarenhet av produktion av tekniska detaljer. Så där vet jag vad som är normalt.

Allt gott denna gång!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.