31 834 läst ·
235 svar
32k läst
235 svar
IVT svarar på ryktena om piratkopior
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Japp. Som de varit så länge jag levt. Bara det att staten sålde ut massvis av företagen som mjölkade de =) Och samtidigt gjorde folk arbetslösa. Men det är en annan fråga.M maria01 skrev:
Du kan ju alltid ringa de och fråga exakt varför. Min gissning är solpaneler och bergvärme.
Jag är ändå inte övertygad än..
Ser ut som att hela "rondellen" är pressgjuten inkl märkningen.
Går texten att pilla bort? Det kan ju TS svara på.
Hur ser loggan ut på innerdelen?
Är det mot all förmodan en piratkopia så borde även IVT visa lite större intresse att titta på detta.
Jag har själv en bergvärmepump från IVT och skulle inte bli jätteglad om det visar sig vara en piratkopia. Det kostar ju en del för en vanlig Svensson att installera.
Är det mot all förmodan en piratkopia så borde även IVT visa lite större intresse att titta på detta.
Jag har själv en bergvärmepump från IVT och skulle inte bli jätteglad om det visar sig vara en piratkopia. Det kostar ju en del för en vanlig Svensson att installera.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
I orginaltråden har TS postat serienummer och det är kontrollerat. Det är en original IVT från 2016-03N Net4 skrev:Jag är ändå inte övertygad än..
Om man kan bygga en komplett fungerande piratkopia så är nog etiketten och ett existerande S/N spann det minsta problemet.
Jag reagerade på utseendet om man jämför med andra enheter. Loggan och texten är olik samt designen.
Men har IVT tillverkat denna och har full spårbarhet från tillverkningen till adressen där den installerades så borde risken för en piratkopia vara relativt liten.
Det känns isf betryggande för oss andra IVT kunder.
Jag reagerade på utseendet om man jämför med andra enheter. Loggan och texten är olik samt designen.
Men har IVT tillverkat denna och har full spårbarhet från tillverkningen till adressen där den installerades så borde risken för en piratkopia vara relativt liten.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
läsN Net4 skrev:Om man kan bygga en komplett fungerande piratkopia så är nog etiketten och ett existerande S/N spann det minsta problemet.
https://www.byggahus.se/forum/threa...rmaliga-produkter.443029/page-21#post-4615231
det är spårbart från IVT vem som levererat, vem som installerat och vart den är installerad
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Men för fan ge er, det börjar likna en fars...N Net4 skrev:Jag är ändå inte övertygad än..
Nej då menar du att någon står med pensel och måla på logga och bokstäver? Jag ser om jag förstorar upp bilden att de inte sitter ihop.N Net4 skrev:Jag är ändå inte övertygad än..
Kan berätta att du kan inte få olika färger om det är plast. Ännu mer tveksamt om de är i plåt, de kostar ju för tusan ännu merän om någon klistrar på det.
Vågar nästan sätta en tjuga på att om man tar fiskelina och drar så ramlar de av. Precis som på bilar.
Förklara gärna för mig vad ISO-9000 har med möjligheten att pilla bort ett klistermärke på en värmepump att göra? Även hur det gör någon skillnad i verkligheten och inte hos forumkonspiratoriker.Marlen Eskilsson skrev:
Nu verkar ju TS ha kollat upp detta och historik finns hela vägen från produktionen till montering - gott så, då är detta således inget plagiat.
Jag jobbar i en bransch där kopior är vardagsmat. Man måste vara på sin vakt, och utseendet gjorde att jag reagerade. Det ser precis ut som plagiat kan göra.
Normalt tillverkas delar och komponenter på ett sånt sätt att de lätt kan monteras i produktionen. Att sitta och klistra enstaka bokstäver i en logga är uteslutet i högvolym serier som detta ändå lär vara tal om. Än mindre lösa streck i ett emblem.
Möjligen att det händer i en förserie eller liknande.
Jag har många års erfarenhet av produktion av tekniska detaljer. Så där vet jag vad som är normalt.
Allt gott denna gång!
Jag jobbar i en bransch där kopior är vardagsmat. Man måste vara på sin vakt, och utseendet gjorde att jag reagerade. Det ser precis ut som plagiat kan göra.
Normalt tillverkas delar och komponenter på ett sånt sätt att de lätt kan monteras i produktionen. Att sitta och klistra enstaka bokstäver i en logga är uteslutet i högvolym serier som detta ändå lär vara tal om. Än mindre lösa streck i ett emblem.
Möjligen att det händer i en förserie eller liknande.
Jag har många års erfarenhet av produktion av tekniska detaljer. Så där vet jag vad som är normalt.
Allt gott denna gång!